21 kilo hond....
Zal het even omrekeken naar per maand aan het einde.
Berekenings bedragen in de spoiler
Spoiler:
Zak brokken 15 kilo 54 euro, 250 gram per dag (in werkelijkheid net iets minder) > 73 cent per dag
Doos versvoer vacuum verpakt met 24 bakjes 45 euro 1/3 bakje per dag > 63 cent per dag
Dus eten kost per dag 1.36
Dan krijgt mevr. elke avond voor het slapen gaan een dentastix, doos 9.99 (ongeveer) met 56 stuks > 18 cent per dag
Beloningen zijn hier gewoon de brokjes die ze altijd eet heel soms wat anders dus voor het idee..
Snoepjes... 5 cent per dag??
Water uit de kraan is gelukkig zo goed als gratis (uit plassen echt gratis en uit bloempotten in de tuin ook)
Dierenarts zonder gekkigheden enten cocktail en lepto en rabiës > 50 euro bij de budget dierenarts,
daarvan lepto jaarlijks 25 euro, de rest 1 x per 3 jaar, eventueeel titeren van cocktail (kost ook geld)
Dus... 25 euro per jaar, is 6 cent per dag en de andere is dan 2 cent per dag, dus aan entingen 8 cent per dag.
Ontvlooien/teken etc. Advantix doos met 4 pipetten 45 euro doe ik 4 maand mee... 2 doosjes....
Maar ook advantage / bolfo gold doos 4 pipetten 35 euro, doe ik 4 maand mee...
En dan nog de seresto band 35 euro(die ik gelijktijdig gebruik met de andere middelen, gaat 6 maand mee)
dus 90 euro plus 35 plus 35 euro is 160 euro is 44 cent per dag, maar elke cent waard! Want ik hou niet van extra gratis huisdieren en op stal lopen paar vlooien theaters rond.
In geval van vlooienexplosie thuis.. bussen ontvlo je huis a 13 euro.... en berg frustratie, niet nodig gehad dit jaar.
Ontwormen ik gebruik drontal of milbemax, kosten ca 40 euro per jaar. 11 cent per dag.
En dan hadden we dit jaar tumor op teen.... operatie en opsturen voor determinatie 400 euro
Extra berg verband rollletjes (het was winter en nat) ducttape etc. 30 euro.
Dus dit jaar als extra bijzondere kosten 1.18 per dag.
Dan is dan van per dag naar per maand.... (ga even uit van 30 dagen per maand)
Dus in mijn ogen noodzakelijk
Eten 1,36 per dag
Parasieten bestrijding 0,55 per dag
Entingen 0,08 per dag
1,99 per dag en per maand 59,70
Dan de rest
Pech kosten, maar die wel MOETEN (kan altijd gebeuren, hier dus tumor dit jaar)
Kan vele malen hoger zijn dan dit bedrag.
1,18 per dag en per maand 35,40
En de FUN/ EXTRA kosten
snoepjes en kluifjes 0,23 per dag
Nieuwe riem
en halsband (25 euro) 0,07 per dag
Nieuw hondenkleed/kussen (15 euro) 0,04 per dag
Reflectie jasje (12 euro) 0,03 per dag
lichtjes (4 euro) 0,01 per dag
Doe eens gek!! nieuwe honden fietskar (85 voor kar + extra's bij kar 30) 0,32 per dag
(kar van vorige honden was nog heel, maar deze zou daar uit springen dus levensgevaarlijk...
Ding gaat normaliter meer dan 1 hondenleven mee (vorige kar heb ik al 2 honden....)
Oh, dat is een mooi tuigje
( 8 euro) 0,02 per dag
Dat is dan aan niet nodige fun dingen... 0,72 per dag 21,60 per maand
Dus hond per maand als er niets geks is
Eten, entingen, anti parasieten 59,70 per maand
per ongeluk DA 35,40 per maand
FUN (Dus niet noodzakelijke) 21,60 per maand
Dan zit ik op per jaar.... 116,70 per maand voor 21 kilo stik verwende hond...
Voor sommigen komt daar nog bij, de oppas/pension tijdens werk/vakantie of mee op vakantie (kost vaak ook geld)
(heb nog niet genoemd, dieselkosten samen naar het bos of strand en ijsje eten, maar ahum… geloof niet dat dat haar schuld is, ze is gewoon gezelschap dat mee MOET)
Bezuiningen kan hier dus makkelijk op de fun dingen, want ahum.. die heeft ze zat..
En er kan bezuinigd worden op het eten, weg met die luxe vers vlees bakjes! scheelt 50 cent per dag, dus 15 euro per maand! goedkoper en alle fun eraf nog een keer 21,60 goedkoper, dus dan kost ze nog maar, 80,01 per maand
Dus noodzakelijke kosten... ca 80 euro per maand, met extra benefits en lol met je hond 116,70.