Lukasje schreef:Ik las net in een Belgische krant dat Geert De Bolster, hondengedragskundige die ook in een TV-reeks advies gaf, op 19 oktober zijn nieuw boek uitbrengt. "De connectiemethode" noemt het boek.
De Bolster is trouwens van mening dat je met een jonge pup beter niet naar puppyklas gaat. Volgens hem heeft een pup vooral van zijn baas het gevoel van veiligheid nodig en wordt de pup in de puppyklas vaak geconfronteerd met situaties waar dat niet het geval is.
Ik ken Geert de bolster,maar ik vind dat zo'n foute uitspraak van hem.Die kan gelden voor een ervaren honde-eigenaar.Maar het gros van de eigenaren heeft geen flauw idee wat hij doet en komt dan met een oudere hond die de eigenaar van de ene naar de andere kant van de straat sleurt en alles en iedereen aanblaft naar de hondeschool met de verwachting dat die dan maar alles oplost.
Ik ben het met de gene eens lees van alles wat en pik er uit wat jou goed lijkt.
Persoonlijk vind ik duidelijkheid voor een hond belangrijk en wat je niet wilt wat de hond doet als hij volwassen is mag hij ook als pup niet.Dus blaffen naar de buren is niet schattig als je 10 weken bent dat is gewoon dan al een nee.