Kat met suikerziekte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 22:31

Letizia schreef:
Hier trouwens 2 foto's van de voerstationen bij mij thuis. Ik heb 3 katten en het is niet de bedoeling dat Jim van de brokken van de rest eet ;)
Hier het voerstation van de andere katten. Het luik is op chip.
[ [url=m/zJZ415.png]Afbeelding[/url] ]
En Jim eet in de schuur, hier staan zijn timerbakken, 1 voor de nacht en 1 voor de dag :)
[ [url=m/Fpw9Nx.png]Afbeelding[/url] ]

Wow! Dat is echt wel heel erg gaaf! Is dat duur om zoiets te hebben dat op bepaalde tijdstippen open gaat?

Wat is dat carny voor voer? Is dat ook vers vlees?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:36

Dat is goede kwaliteit natvoer. Wij kochten thuis de blikvoeding-variant (je hebt ook kuipjes geloof ik).

En het is te koop bij zooplus. Doordat in de periode dat we een kat hadden (kwam met het huis mee en was 15 jaar ongeveer. Broodmager en dof ondanks onbeperkt basic brok, maar niet zonder handschoenen te pakken) voerde iemand anders 's ochtends omdat we er niet direct woonden. We kochten om die reden ook de 200g-verpakkingen. Die waren iets duurder, maar onze kat kreeg 2x 100g en op deze manier kon ze gewoon een half blikje geven. Overigens is de kat goed op gewicht met een glanzende vacht 1.5 jaar later ingeslapen. De opties waren drachtig (uitgesloten door de dierenarts), tumoren (onbehandelbaar), ernstige hartproblemen (dagelijks een pilletje was geen optie) of buikvliesontsteking (meerdere malen per dag een pilletje geven was nog minder een optie), maar ondanks dat was ze dus wel gigantisch opgeknapt en goed in haar vel komen te zitten op dit voer + RC sensible 33 (eerst onbeperkt, maar later +-30g per dag, want anders werd ze te dik).

Diabetes of nierwerking waren in haar geval dus niet te testen. Het vangen was best link zullen we maar zeggen. De dierenarts had ons toegezegd gewoon ruimte te houden om haar als spoedje er tussendoor te doen als we haar te pakken kregen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:57

blowdiene schreef:
Letizia schreef:
Hier trouwens 2 foto's van de voerstationen bij mij thuis. Ik heb 3 katten en het is niet de bedoeling dat Jim van de brokken van de rest eet ;)
Hier het voerstation van de andere katten. Het luik is op chip.
[ [url=m/zJZ415.png]Afbeelding[/url] ]
En Jim eet in de schuur, hier staan zijn timerbakken, 1 voor de nacht en 1 voor de dag :)
[ [url=m/Fpw9Nx.png]Afbeelding[/url] ]

Wow! Dat is echt wel heel erg gaaf! Is dat duur om zoiets te hebben dat op bepaalde tijdstippen open gaat?

Wat is dat carny voor voer? Is dat ook vers vlees?

Mizora heeft het voerstukje zo wel uitgelegd :)
Ik koop trouwens de 800gram blikken en verdeel dit over bakjes. Is het meest voordelig :)

Wat betreft de luiken en timerbakken: luiken rond de €60ps en ik meen de timerbakken €40,- ps. Dus in het begin is het even investeren geweest. Ik heb dit vrij snel aangeschaft toen de diabetes werd geconstateerd, dus da kosten, spuiten (heb een prijsgunstig adresje, als je wilt), alles rondom het bloedsuiker gehalte testen, voer etc. Maar de bakken en de luiken (die laatse heb je natuurlijk niet nodig als je 1 kat hebt) is een eenmalige aanschaf en de rest verdeelt zich over de tijd :)
Ik vind het echt ideaal. Hij was alleen maar aan het voerfocussen naar mij, voelde me net zelf een voerautomaat. Maar nu weet ie gewoon waar hij moet wezen voor zijn tussendoortjes :)
Luik en timerbak zijn van catmate :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:01

Ik denk dat als we in totaal bij 3 dierenartspraktijken zijn geweest we wel bewezen hebben dat we iets willen.
Als 3 dierenartspraktijken onafhankelijk van elkaar hetzelfde adviseren zal het geen slechte keus zijn.
Verder ga ik er niet op in aangezien het niet mijn topic is

fleurtjeuh

Re: Kat met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:07

Hoe is het gegaan deze week?
Heb je al iets kunnen veranderen?

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 15:35

Ik heb uiteindelijk nieuwe insuline gekocht, maar ben ook meteen wat naar beneden gegaan, omdat ik bang was dat hij in een hypo zou raken als ik hem met deze insuline meteen op 2 eh zou zetten. Ik zit nu op 1,5 en zijn dalwaardes 19, maar het is erg lastig allemaal. Ook omdat ik op school zit en hem niet elke dag kan meten hoe laag hij wordt. En ik heb niet z'n zin om elke nacht tot laat op te blijven om hem te meten. Wat betreft voer hebben we niks veranderd, maar ik twijfel erover of ik nog grote veranderingen aan ga brengen, aangezien hij 15 is en ook nog artrose heeft en steeds slechter wordt daarmee. Hij valt steeds vaker om en loopt in telgang (deed hij al wel een tijd) om zich te ontlasten.

Ik ben jullie iniedergeval wel heel dankbaar voor jullie reacties! Ik heb weer veel geleerd en heb wel geleerd dat mijn dierenarts niet zo veel van suikerkatten weet. Ik heb mij aangemeld op het forum en haal daar ook veel informatie vandaan.

Ik neem jullie tips echt ter harte!