Toby.nl ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:06

TrIjNiE__ schreef:
Ik heb de site ook even ingevuld voor onze twee honden en ik kom uit op een eiwitpercentage van 25% voor ze allebei. Dat vind ik te laag helaas, ik weet niet of het bij anderen hoger ligt? Ik heb graan uitgesloten en de eerste 2 ingrediënten bij mij zijn erwten en zoete aardappel gevolgd door kip (20%). Ik vind het totale percentage vlees op het eerste zicht niet hoog genoeg. Wij voeren Acana, honden doen het er goed op, maar dit voer is wel wat goedkoper.

Onderzoek ook gelezen dat graan vervanging in vorm van peulvruchten (erwten) gemakkelijk hartproblemen (dcm) op langer termijn geeft ivm afbraak/verstoorde aanmaak taurine?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 13:08

goh dierenfan die heb ik ook nog nooit gehoord! heb je daar miss een linkje of naam van de onderzoeker van?
geldt dat dan ook voor sperziebonen, wat toch vaak wordt aangeraden als 'vuller' ?
nou krijgt die van mij het niet, behalve dan het Toby voer, ben dus erg benieuwd naar het onderzoek!

hier gaat alles super! ze eet de brokken nog steeds graag, heeft de eerste week wel flink jeuk gehad op haar buik, maar dat kan ook van het aangroeiende haar zijn geweest. is nu overigens helemaal over en madam zit super in haar vacht en is gewoon vrolijk en energiek. voor ons dus tot nu toe het beste voer ooit.. ze heeft nog nooit zo lang achter elkaar het zelfde gegeten :')