Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lestrange01 schreef:Dat van slangen is niet waar. Slangen moeten zich veilig en beschut voelen, een slang van 1.50 zal niet aangeraden worden ook zo'n groot terrarium voor te kopen, eerder een van 1 meter. Voor koningspythons (worden zo'n 1.20 tot 1.50) wordt zelfs kleiner aangeraden.
Lestrange01 schreef:Dat van slangen is niet waar. Slangen moeten zich veilig en beschut voelen, een slang van 1.50 zal niet aangeraden worden ook zo'n groot terrarium voor te kopen, eerder een van 1 meter. Voor koningspythons (worden zo'n 1.20 tot 1.50) wordt zelfs kleiner aangeraden.
Nabster schreef:Een konijn is helemaal niet zo simpel hoor.
Ik zou voor twee ratten gaan. Die stinken helemaal niet zo, gewoon goed schoon houden.
Bijzondere dieren willen houden leidt te vaak tot dierenleed.
Cowgirl schreef:Er word op en top goed voor deze dieren gezorgd nu maar ik vind het gewoon triest en wat mij betreft mag er een verbod komen op het houden van deze dieren.
Cayenne schreef:Waarom wil je een bijzonder huisdier?
Ik zou eerder kijken naar wat bij je omgeving, je tijd en je eigen karakter past.
Een 'bijzonder huisdier' is relatief en helemaal niet zo stoer als het klinkt.
anjali schreef:Ik vind dat dieren niet uit het wild gevangen mogen worden om als exotisch huisdier verkocht te worden. Beter is om een keuze te maken uit dieren die al huisdier zijn. Nog mooier is om een dier op te vangen die een plekje nodig heeft.
julius_juut schreef:anjali schreef:Ik vind dat dieren niet uit het wild gevangen mogen worden om als exotisch huisdier verkocht te worden. Beter is om een keuze te maken uit dieren die al huisdier zijn. Nog mooier is om een dier op te vangen die een plekje nodig heeft.
Wildvang is maar een klein percentage, en zit allerhande papierwerk bij. Illegale wildvang is natuurlijk ook wel te krijgen, maar daar komt je als gewone hobbyist niet direct in terecht, zeker niet als je je eerst netjes inleest.
Veel exotische dieren worden hier gewoon gekweekt. Ik kom bijvoorbeeld bij tijden om in de jonge gifkikkers.
Pepperrr schreef:Ratten hebben we al gehad
Waarom ik een 'bijzonder' huisdier wil, is omdat mij dat meer aanspreekt. Als neem ik niet jullie gelijk af dat een konijn bijv. ook heel bijzonder kan zijn. En dat ik moet kiezen naar wat bij mij past.
Met wat aanpassingen in mijn kamer kan ik er best een groot terrarium/kooi in kwijt. Maar iets wat sterk ruikt is dan niet zo handig nee. Evt. kan ik het ook beneden kwijt als het niet anders kan. Maar ik woon in een pleeggezin, en een huisdier kan in overleg, maar om het dan in openbaar neer te zetten vind ik zelf niet fijn en andere misschien ook niet.
En misschien neem ik ook wel helemaal niks. Het is niet dat ik per sé iets wil, ik ben me even aan het oriënteren en ervaringen aan het zoeken. Ik wil namelijk het beste voor het beestje en als mensen zeggen dat dit niet kan in mijn situatie of niet handig is dan kijk ik ook realistisch naar of die optie er wel of niet is.