kat eet chcolade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:33

billionache schreef:
Waarom ze chocolade lekker vinden ruiken ondanks het giftig is? Gewoon omdat dat zo is. Zelfde verhaal met bijvoorbeeld antivries. Proeft/ruikt zoet maar is wel gewoon giftig, komen ook genoeg vergiftigingen mee voor. Weten zij veel dat die dingen giftig zijn of niet goed voor ze, het is onze taak als baasjes om ze te beschermen.

Ik snap écht oprecht het probleem niet. Het duurt echt letterlijk een paar seconden om die muffin of chocolademelk even veilig weg te zetten of mee te nemen. Wij hebben zelf een hond die alles eet wat los en vast zit, maar hier zit het gewoon 'ingebakken' om telkens als ik de ruimte verlaat even te checken of alles veilig weg staat. En ja, ik moet vaak genoeg hollen om mijn bus te halen, mensen aan de deur moeten maar even wachten. Iets met prioriteiten stellen, toch?

volgens mij hebben katten een betere reuk dan wij mensen, ze ruiken vast niet alles, maar gifstoffen in bv antivries zullen ze echt niet oplikken..
tis soms meer dat k snel afgeleid raak, en dan bv niet meer aan de katten of de gevaarlijke dingen denk..
ze krijgen wel gewoon droogvoer en blikje vis, dus tekort komen ze zeker niet..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:34

Carol_Beer schreef:
CalipsoLover schreef:
Of geen chocolade meer kopen... Goed voor je kat en goed voor je lijn ;)

meehw :o de meeste chocola en zoetigheid krijg ik van bezoek enzo, k koop t zelf niet :')

Nou, gewoon de deur niet meer open doen dus.

Wat een raar topic is dit zeg.

Kabayo

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:37

Raar topic of rare manier van zaken?

Ts is zou toch echt je kat opvoeden... scheeld zoveel gedonder...

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:37

Sizzle schreef:

als je het zo raar vindt reageer dan niet muts.. en mijn vraag was hoe giftig was en hoeveel ik echt moet zorgen maken.. als jij dat raar vindt, bok op

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:38

Carol_Beer schreef:
Sizzle schreef:

als je het zo raar vindt reageer dan niet muts.. en mijn vraag was hoe giftig was en hoeveel ik echt moet zorgen maken.. als jij dat raar vindt, bok op

Je vraagt zelf in je OP: "Wat moet ik doen?"

Schelden maakt het echt niet beter.
Ga je ook zo tekeer tegen je kat?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:41

Ehh :') ik heb jammer genoeg al voldoende vergiftingen door antivries en chocolade gezien van dichtbij in de praktijk, ook bij katten. Dat ze toxische stoffen zogezegd (beter) zouden ruiken en dus niet oplikken, klopt dus absoluut niet. Anders zouden ze namelijk ook geen chocolade eten, en daar draait je topic juist om.

Ik zou me toch flink achter de oren krabben. Een keertje iets vergeten kan heus wel, we zijn allemaal maar mensen en maken af en toe fouten, maar regelmatig 'te afgeleid' of 'te druk' zijn om je katten - levende wezens onder jouw verantwoordelijkheid - te beschermen tegen de nodige gevaren, is echt not done imo. Je laat ook niet met regelmaat rattenvergif of wasmiddel open staan terwijl je jonge kinderen rond hebt kruipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:42

Carol_Beer schreef:
Sizzle schreef:

Buiten dat ik getemd heb op je bizarre reactie vind ik dat je geen huisdieren waardig bent als je geen moeite wil doen om ze niet te vergiftigen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:43

Je vraagt wat je moet doen maar op alle suggesties zeg je dat je niets wil veranderen.
Waarom vraag je het dan.

Doe een genetische test of jouw kat veilig chocola kan verteren of niet. Dan weet je of je je paaseitjes kan laten liggen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:44

Carol_Beer schreef:
Sizzle schreef:

Je komt mij eerder over als een 12 jarige als een 17 jarige. Als je zo ook tegen je katten doet heb ik het met ze te doen!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:47

Ja chocolade is giftig, nee katten kunnen dat niet ruiken. Wij ruiken het ook niet. Honden kunnen het ook niet, anders had mijn hond niet plots een batterij in zijn mond. Ongelukken gebeuren, maar ik vind dit topic echt pure onzin, als je je kat niet wil opvoeden of je stomme chocolade niet even kan opruimen, neem dan geen dieren.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:48

Oh TS is 17? Dan kan ik me de stress van een lekkend dak of kapot gasfornuis wel iets beter voorstellen. Als je op die leeftijd met dat soort zaken moet dealen, dan zijn er wel wat dingen voorgevallen in je leven. De meeste mensen wonen dan nog lekker bij paps en mams en hoeven enkel te melden of ze thuis eten of niet. Dat doet er niets aan af dat dit een probleem is, want de kat gaat net zo hard dood als wanneer TS tien jaar ouder zou zijn. Het geeft ook geen vrijbrief om zo onbeschoft te reageren, maar het verklaart wel de reacties wat beter.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:56

"schelden"... omg, "muts" is zo erg en kwetsend :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:08

Al snap ik de frustratie op de situatie en de negatieve reacties, je reageert wel vrij kinderachtig soms :o
Het enige wat ik je kan adviseren is om het óf mee te nemen óf gewoon even in de koelkast oid te leggen. Een kat opvoeden is vrij lastig (onze kat probeert ons nog steeds uit ondanks hij al 14 is en altijd normaal gecorrigeerd is). Hem uit de pan laten eten zou ik sowieso niet meer doen. Lijkt mij veel te zout en het laat ze meer bedelen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:10

Vraag aan je ouders of zij de kat in het grote huis willen houden. Kun jij je eigen kamer zo vies houden als je zelf wilt.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:16

Carol_Beer schreef:
"schelden"... omg, "muts" is zo erg en kwetsend :')

Op deze manier ga je een hoop bokkers tegen je in het harnas jagen TS. Zal niet de eerste keer zijn.

Beetje respect alsjeblieft.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:22

Dit kan niet serieus zijn.. :')
De vakantie is al voorbij toch?

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:22

Wat je kan doen? Je eten niet onbeheerd achterlaten, dit is iets wat je prima jezelf kan (moet) aanleren. Eten gewoon in kastjes of op een andere onbereikbare plek, probleem opgelost

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:32

Zodra de bel gaat eten meenemen en opbergen. Of gewoon niet open doen. Mijn kat haalt het nog niet eens in z'n hoofd om te stelen.
Ooit wel eens een klein beetje chocola op een bordje laten liggen. Per ongeluk. Maar wat voelde ik me schuldig en bezorgd

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:42

Majabeestje schreef:
Dit kan niet serieus zijn.. :')
De vakantie is al voorbij toch?

Ben bang van wel, TS heeft al eerder zo’n bijzonder topic geopend mbt tot haar kat.. ze wil niet aan het opvoeden, want dat kan volgens haar niet ( mijn katten komen toch echt als ik roep en blijven ook van mijn eten af) TS kan beter geen huisdieren hebben want de tijd heeft ze, naar eigen zeggen, niet.

Dus TS, open gewoon niet meer van die rare topics als je toch niks met alle tips en adviezen wil doen, geef je kat een ander huis en je bent van het hele probleem af

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:49

De beste tip is gewoon niks laten staan. Wij hebben vijf honden en vier katten en er is nergens eten te vinden waar hun aan kunnen komen. Ook borden of eten dat niet op gaat meteen opruimen.

Ook wij eten chocolade, maar als we genoeg hebben ruimen we het op achter slot en grendel.

Wij zijn zelfs zo erg dat wij alleen nog maar uit flesjes drinken, doppers, join the pipe, chilly's etc. De honden lusten namelijk ook koffie, of ranja, of water en dat is ook niet altijd even gezond. Dus voor hún veiligheid nemen WIJ onze verantwoordelijkheid en hebben ervoor gekozen om alleen nog maar uit flesjes te drinken en eten meteen op te ruimen.

Heb je meteen een stok achter de deur om je huis op te ruimen. ;)

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:07

Jeejtje mensen, het zijn maar een paar katten

:?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:14

miesnaom schreef:
Jeejtje mensen, het zijn maar een paar katten

:?

Chocolade is giftig voor katten en honden

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:27

Er is hier maar één oplossing en dat is die katten een welverdiend nieuw thuis geven. Een thuis waar ze wel de aandacht en verzorging krijgen die ze verdienen! Ongelofelijk dat bij jou de katten regelmatig op de laatste plek komen....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:39

Carol_Beer schreef:
Hallo beste bokkers,
eigenlijk al een lange tijd vind onze kat de geur van chocola erg lekker, hij ruikt altijd aan de warme chocola en vind hetecht lekker.. k maakte me vooral zorgen dat hij nooit zou eten van de chocola, omdat dat dodelijk is.. maar pasgeleden was het toch echt raak; toen ik bezig was en weer terugkwam zag k m knabbelen aan mn chocolade muffin.. verder maar afgewacht en poes leeft nog, zonder te braken oid..
Wat moet ik doen? ik probeer zoveel mogelijk oliebol en zo op te ruimen, maar soms kan het gewoon niet anders..
alvast bedankt!

Wat een regelrechte onzin. En het heeft ook werkelijk niets met een lekkend dak te maken dat je chocola onbeheerd achterlaat. Dus hup, schop onder je kont en geen eten/giftige zooi meer onbeheerd achterlaten.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:39

144