billionache schreef:Waarom ze chocolade lekker vinden ruiken ondanks het giftig is? Gewoon omdat dat zo is. Zelfde verhaal met bijvoorbeeld antivries. Proeft/ruikt zoet maar is wel gewoon giftig, komen ook genoeg vergiftigingen mee voor. Weten zij veel dat die dingen giftig zijn of niet goed voor ze, het is onze taak als baasjes om ze te beschermen.
Ik snap écht oprecht het probleem niet. Het duurt echt letterlijk een paar seconden om die muffin of chocolademelk even veilig weg te zetten of mee te nemen. Wij hebben zelf een hond die alles eet wat los en vast zit, maar hier zit het gewoon 'ingebakken' om telkens als ik de ruimte verlaat even te checken of alles veilig weg staat. En ja, ik moet vaak genoeg hollen om mijn bus te halen, mensen aan de deur moeten maar even wachten. Iets met prioriteiten stellen, toch?
volgens mij hebben katten een betere reuk dan wij mensen, ze ruiken vast niet alles, maar gifstoffen in bv antivries zullen ze echt niet oplikken..
tis soms meer dat k snel afgeleid raak, en dan bv niet meer aan de katten of de gevaarlijke dingen denk..
ze krijgen wel gewoon droogvoer en blikje vis, dus tekort komen ze zeker niet..