Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:32

Die pagina ga ik zo even doorlezen, ben nu nogal afgeleid door deze 2 haha... kan der uren naar kijken!

We hebben geen oudere kat. Zowel mijn partner en ik hebben allebei katten gehad in het verleden alleen deze situatie is voor ons beide onbekend terrein.

Whiskas gaat de prullebak in! Ze zijn echt op avontuur in de woonkamer en zijn heel nieuwsgierig naar ons. Heerlijk om dit te zien :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:32

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:37

Kattentv kijken is leuker dat echte tv! :D kittens zijn zo vermakelijk om naar te kijken, je blijft lachen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:39

Ja echt geweldig dit! Was even vergeten hoe leuk dit ook alweer was :D ik zal hier wat updates geven de komende dagen.

Adviseren jullie om ze even terug te zetten in hun mandje zodat ze weten dat ze hier kunnen slapen of vinden ze zelf de weg wel? We blijven in ieder geval hier

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:50

Lekker in een doosje bij je bed houden. Lekkere handdoek erin en als het te koud is even een kruikje eronder.
Geef ze morgenvroeg brinta (lammetjespap) met suiker.
Lekker warm geven en niet te dik maken.

Gaan onze kittens al 25 jaar perfect op.
Vanaf 6 weken drinken ze al niet heel veel meer bij moederpoes.
Verder wat kittenbrokjes aanbieden in een klein bakje of bordje. Kunnen ze kiezen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:53

Brinta hebben wij helaas ook niet in huis maar goed, ik sta heel vroeg op en ga meteen ergens voer halen. Stomme vraag maar krijg je royal canin bij een supermarkt? Meeste dierenwinkels hier in de buurt gaan ietsje later open.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:57

Royal canin is niet verkrijgbaar bij een supermarkt.
Brinta wel ;)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:01

Wat een dotjes! <3
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenootjes! Ontzettend jammer dat de verkopers ze niet wat langer bij de moeder hebben gelaten, maar fijn dat ze bij jullie zijn en dat jullie er alles aan willen doen om het zo makkelijk mogelijk voor ze te maken.
Ik weet niet of het genoemd is, maar heb je misschien een knuffel ter grootte van een moederpoes? Van mijn kitten van vorig jaar, die ik opgehaald heb toen ze 10 week was, weet ik nog dat ze heel graag tegen een knuffel aan wou liggen bij gebrek aan mama, al scheelt het natuurlijk dat jouw droppies elkaar hebben. Misschien dat een knuffel zo wat veiligheid biedt :)

Heel veel succes!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:01

Helaas heeft de super markt dat merk niet
Maar maak je geen zorgen
Ze zien er alert uit ;)
Een dagje whiskas is niet erg
Liever enkel kittenmelk geven en geen ander soort melk

Veelplezier met die bolletjes wol
Ps van niesziekte worden ze echt naar en krijgen echt enorm vieze oogjes en worden ze lusteloos.
Als je morgen naar de da gaat moeten ze denk ik ook al sne geent worden ;)
Laatst bijgewerkt door LibertyLucky op 03-09-18 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:02

Ik vind zelf Royal Canin niet per se een betere keuze dan Whiskas eigenlijk. :o

De dierenwinkel heeft wel een vleesbrok voor je waarschijnlijk! Maar nogmaals, snel wisselen van voer kan slecht gaan op die maagjes, kunnen ze diarree van krijgen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:02

Royal kanin valt niet onder goede brok.
Je kunt gewoon felix ofzo kopen voor kittens of even langs de dierenwinkel krijg je vaak proefpakketjes mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:06

Geen gewone koemelk geven hoor dat gaat niet goed. Kittenmelk heb je ook van Royal Canin of Milkodog of bij dierenarts.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 22:24

Helaas geen knuffel in poezenmaat, sowieso geen knuffels in huis hihi. Ze liggen nu te slapen bij ons op de bank. Elmo bij mn partner in de arm en Pino ligt bij mn benen. Ze zullen erg moe zijn van al die indrukken.

Ik zal qua voer morgenvroeg even afwachten wat de dierenarts zegt. Dan maar een keertje wat Whiskas en afhankelijk daarvan juist voer kopen.
Bedankt voor alle lieve en behulpzame reacties!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:27

Royal canin is géén super voer.. wij gebruiken het met de cattery alleen als ze nog heel klein zijn omdat het 1 vd weinige is die zulke fijne pate of zulke kleine brokjes heeft, daarna gauw over op wat anders. Als je een " redelijke" betaalbare Brok wil hebben is smolke een betere keus, niets vd de supermarkt helaas... wel rustig aan laten wennen idd!

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:28

Wat een schatjes! Zelf zou ik geen brinta geven.. katten kunnen granen niet goed verteren dus brinta lijkt mij geen goed plan. Geweekte kittenbrokjes (in water of kattenmelk) lijkt mij dan beter. En daarnaast wat goede kwaliteit natvoer voor de lekker eventueel. Zelf geef ik brokjes van het merk nutrivet. Redelijk goedkope, goede kwaliteit, hoog vlees percentage en graanvrij. Ik koop het bij zooplus.nl (voer is hier sowieso vaak goedkoper). Ze hebben zowel kitten als volwassenbrok. Het lijkt duur, maar je hebt er veel minder van nodig dan van royal canin, felix of whiskas door de hogere voedingswaarde. Mijn kitten van 14 weken krijgt de kittenbrok onbeperkt, mijn kat van 1 jaar krijgt 25gr. Beide krijgen dan nog wel s'ochtends een kwart blikje natvoer erbij. Ze doen het er goed op en die van 1 jaar is zelfs iets te dik xD

Maar royal canin is wel al beter dan whiskas of felix. Echter vind ik royal canin erg duur vergeleken met betere kwaliteitsbrok... Ik heb er vorig jaar best wat tijd ingestoken om dit alles uit te zoeken dus wilde dit je even meegeven ;)
Laatst bijgewerkt door maliejane op 03-09-18 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:29

Hm ik vind dat mijn kittens met zes weken nog wel veel drinken.... Van royal canin heb je babymelk poeder. Misschien iets om te geven. Geeeeennnn gewone melk of kittenmelk uit de winkel. Dat is rommel. Ze komen de nacht wel door. Leuk he kleintjes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:31

Ik geef gedeeltelijkt KVV (wissel af met smaakjes) en gedeeltelijk Applaws. KVV is misschien ook nog wel interessant, dat is fijngemalen vlees dus makkelijk weg te krijgen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:32

Royal Canin is sinds een jaartje verkrijgbaar bij de Albert Heijn (zullen wel niet alle filialen zijn)

Verder wat maliejane zegt, brinta voor kittens of pups heeft geen toevoeging en kunnen ze niet verteren, belast je overbodig de darmpjes.

In elk geval veel plezier van de 2! Het zijn echt schatjes

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:40

Op whiskas zijn al genoeg katten oud geworden hoor, hoef je helemaal niet weg te kiepen, kan je ook gewoon geven of mengen met een ander voer. Of breng het bij een asiel, weggooien is zo zonde.
Verder is 6 weken niet ideaal maar geen drama, ik had hier een vondelingetje van 6 weken oud, is zonder problemen gegaan, heb er niet naast gelegen snachts of kruikjes gewarmd ofzo, was niet nodig.
Veel plezier met ze, ze zijn schattig!
Laatst bijgewerkt door Vala op 03-09-18 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 22:40

We gaan het even aankijken qua voer, in ieder geval even geen fratsen omtrent mensen eten. Er staat een bakje met brokjes als ze daar behoefte aan hebben. Voor nu denk ik dat ze eerst even moeten bijtanken!

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:43

maliejane schreef:
Wat een schatjes! Zelf zou ik geen brinta geven.. katten kunnen granen niet goed verteren dus brinta lijkt mij geen goed plan. Geweekte kittenbrokjes (in water of kattenmelk) lijkt mij dan beter. En daarnaast wat goede kwaliteit natvoer voor de lekker eventueel. Zelf geef ik brokjes van het merk nutrivet. Redelijk goedkope, goede kwaliteit, hoog vlees percentage en graanvrij. Ik koop het bij zooplus.nl (voer is hier sowieso vaak goedkoper). Ze hebben zowel kitten als volwassenbrok. Het lijkt duur, maar je hebt er veel minder van nodig dan van royal canin, felix of whiskas door de hogere voedingswaarde. Mijn kitten van 14 weken krijgt de kittenbrok onbeperkt, mijn kat van 1 jaar krijgt 25gr. Beide krijgen dan nog wel s'ochtends een kwart blikje natvoer erbij. Ze doen het er goed op en die van 1 jaar is zelfs iets te dik xD

Maar royal canin is wel al beter dan whiskas of felix. Echter vind ik royal canin erg duur vergeleken met betere kwaliteitsbrok... Ik heb er vorig jaar best wat tijd ingestoken om dit alles uit te zoeken dus wilde dit je even meegeven ;)

Met brinta bedoel ik bambix.
Weet het verschil nooit.
Brinta is inderdaad dat vieze spul met stukjes graan.
Je moet bambix hebben. Ruikt naar vanille en goed suiker erdoor doen. Hebben ze nodig voor de spiertjes.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:47

Wat een geluk bij een ongeluk dat ze in elk geval elkaar nog hebben! Ik zou wel 144 inlichten over de fokker trouwens (inclusief de mailcommunicatie over de leeftijd), ik vind dat je dat moreel wel verplicht bent.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 00:56

Na een half uurtje spelen hebben we ze op de kattenbak gezet en hebben ze allebei een plasje gedaan! Nu zitten ze samen te eten. Gelukkig goede tekenen :)

En wij aan de koffie, willen niet gaan slapen :')

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 01:29

Wat een schatjes. Ben benieuwd wat de Da morgen zegt.

Royal Canin kun je idd bij de Albert heijn krijgen. Kleine zakjes van 400g . Ze hebben alleen beperkt aantal keuze. :) maar als je idd het liefst al om 08:00 iets wil hebben zou dat een optie zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 02:00

Géén brinta, kinderpap of wat dan ook geven, en al helemaal niet met suiker. Echt NIET doen. Je geeft dan een mengsel van granen, melk en suiker, niet doen niet doen niet doen.

Ga naar de dierenarts en laat je adviseren over een fijne kittenbrok. Hills' heeft geschikte brokjes, en over Royal Canin ben ik ook tevreden. Die kun je bij de dierenarts krijgen. Geef ze morgen de Whiskas nog maar, zeker als ze dat bij de fokker al kregen, en schakel dan langzaam over naar een andere brok. Niet te abrupt. De Whiskas dus nog even niet wegkieperen.

De dierenarts heeft denk ik ook wel kittenmelk voor ze. Zacht voer is een goed idee, en zacht voer gemengd met kittenmelk ook. Maar die tip was al gegeven.

Wat ik zelf zou doen is even een soort opstapje maken voor de bank :o Voor die kleintjes kan zo'n bank best hoog zijn. Ook is het fijn voor ze als ze verschillende chillplekken hebben, bij voorbeeld mandjes en dergelijke. Ook wat plekken waar ze ergens onder kunnen zitten, bij voorbeeld een mandje onder een kast of iets van een iglo ofzo.