Regendeken hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lein_

Re: Regendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:54

Ik gebruik ‘m niet zo vaak, maar heb een hele simpele goedkope van pagony (divoza huismerk).
Vangt regenbuien prima op!
Maar gebruik ‘m echt maar een paar keer per jaar dus kan weinig zeggen over de kwaliteit bij meer gebruik.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:00

Ik heb een badjas voor beide honden.
Gewoon in de regen laten lopen en dan thuis de badjas aan. Hier eigenlijk al in de auto.
Als ze schudden dan komt het niet overal en de badjas neemt best snel het water op.
Ik vind ze heerlijk!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:04

Droog maken met een waterblazer kost echt geen half u als je het goed doet.
Ik heb een langharig hond (lees border collie showlijn haar)
En ik maak hem altijd droog na wandeling, en met 10 min is hij hartstikke mooi droog.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 13:06

Marjo89 schreef:
En ik maak hem altijd droog na wandeling, en met 10 min is hij hartstikke mooi droog.

Fijn dat dat bij jou niet zo lang duurt, ik heb 2 honden en ben fysiek niet in orde dus voor mij duurt dat wel lang en kost het mij mijn energievoorraad voor de hele dag. Ga ik dus niet dagelijks aan beginnen.

Die Bucas is ook wel interessant, moet echt beter zoeken merk ik.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:11

Marjo89 schreef:

ik heb ook borders met showlijn. maar ect geen haar op mijn hoofd die eraan denkt elke keer de waterblazer erover te halen. zo zijn ze ook op ene halfuurtje droog. Daarbij wil ik de vacht van je hond niet zie als je hem contant zit te blazen, blaas je alle ondervacht mee wweg. Als ik mijn borders uitblaas en weer proper maak ben ik snel anderhalf uur per hond bezig. Dit doe ik dan ook niet vaak.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:12

Ik heb deze regenjas. Is wel ongevoerd en met klittenband maar echt een heel fijn ding vind ik zelf. Licht, reflecterend en goed waterdicht. En voor jouw prijscategorie https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... end/274397
Mocht ik eens onverwacht in de regen terecht komen heb ik thuis badjasjes liggen van SuperFurDogs.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 03-09-18 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 13:13

xSCWx schreef:
Ik heb deze regenjas. Is wel ongevoerd en met klittenband maar echt een heel fijn ding vind ik zelf. Licht, reflecteren en goed waterdicht. En voor jouw prijscategorie https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... end/274397

Dat is die uit mijn OP, die heb ik al :j
Op zich geen slechte optie maar ik denk dat het beter kan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:17

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:22

Ik heb die van bucas voor mijn patterdale, maar zij krijgt er schuurplekjes van bij haar oksels. En de achterkant wipt omhoog.
Ik ben dus nog op zoek naar het beste jasje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:28

Ik/wij zijn erg tevreden over de trixie regenjasjes. Ik verkoop deze ook in de winkel waar ik werk en de pasvorm is fijn en goede resultaten. Als je er één warmer zou willen hebben heeft Trixie dat ook. Maar dit is puur een regenjasje.

https://www.wesdijk.nl/dieren/hondenkle ... 77705.html

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 17:28

Ik dacht dat die in mijn OP 60 was maar hij blijkt 55, denk dat ik dan de 53 probeer ipv de 57 van deze:
https://www.kramer.nl/Hond/Dekens/regen ... .XL..TI%3E

Begin er met een en kijk hoe die bevalt, heb nog een maandje om een eventuele 2e te bestellen.

Waterblazer kan bij poedels op zich niet veel kwaad, je blaast ze uit de knoop maar ze hebben geen ondervacht. Misschien doe ik er ook nog wel zon badjas bij, zijn niet zo duur en altijd wel handig om te hebben.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:17

Ik heb een ongevoerde van icepeak, gekocht op texel..

Afbeelding

En een gevoerde van Hurta voor de winter..

Afbeelding

En voor thuis een badjasje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:26

JAAAA ROZE! :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:34

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:44

Wij hebben er van BoT, super spul, maar ook de Eisbär van zooplus (edit: tegenwoordig verkopen ze die bij Witjes verzendhuis), met voering, is wel met klittenband, maar makkelijk aan en uit te doen, heel goed waterdicht!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:20

en wat heb je uiteindelijk besteld voor je hond ?

ik heb er 1 op wish besteld die moet ik nog krijgen :') de andere die ik al heb,heb ik ooit eens gekocht toen mijn ierse setter nog klein was voor in de sneeuw :') nu draagt onze rescue die omdat hij in de regen anders echt niet mee naar buiten wilt :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 02:31

Lees even mee en bekijk de tips. Wij hebben 2 dekjes met fleece, maar met klittteband en dat ging 100x los. Omdat de hondjes erg breed zijn, moesten ze een grotere maat en kon de reu met buikflap niet meer plassen. Dus we hebben die flap tot strookje gemaakt en de borstsluiting vastgezet.
Nu is nog het nadeel dat we ze alleen kunnen gebruiken met tuig er overheen, want gat zit op verkeerde plek of met halsbandje...

ipv een badjas heb ik van oude fleece deken badjasjes gemaakt.

Ik heb nog nooit eerder jasjes gehad voor vorige honden, maar deze 2 en dan vooral het teefje, hebben last van regen en kou blijkbaar, dus dan maar een jasje.
We nemen wel altijd een handdoek mee in de auto en hebben een handdoek in de gang. Maar je kan ook van die speciale, extra opnemende matten kopen.

Die van ons zijn kortharig, maar poten worden wel nat en vies, dus moet ze toch schoonmaken of zo door hele huis laten gaan en huis schoonmaken 5x per dag. En dat bedoel ik niet zeikerig, maar het is 2 tellen de poten of steeds hun hele spoor achterna.

Onze dekjes hebben wel reflecterende zijkant en dat vind ik wel een plus.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:41

Weer wat geleerd.
Ik wist dat er hondenjasjes waren voor kleine hondjes, maar voor grote honden had ik nog noiit gezien hahaha

Niet mijn wereld dus.
Ik heb 3 labradors, die duiken elke dag in iedere sloot die ze tegen komen. <<)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:11

Dan is de badjas weer heel handig. Als mijn lab gezwommen heeft krijgt hij in de auto zijn badjas aan en is bijna droog wanneer we thuis zijn. En de auto blijft toch een stuk schoner.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 09:16

Voor de grote is het geworden:
Afbeelding
Van de Kramer, met fleece vulling. Mocht een maatje groter zijn maar zij wandelt toch niet zo graag.

De kleine krijgt tzt ook zoiets, nu loopt ze met een ali dekje wat mijn moeder te klein besteld had.
Afbeelding

En ik kon het ook niet laten een badjas te kopen :Y)
Afbeelding

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:46

Die zijn zeer leuk! Ik heb ongeveer besteld wat de grote hond aanheeft, maar dan met reflectie strepen erop :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:11

Hoe doen mensen het die met tuig lopen? Ik doe het nu er overheen, maar moet wel passen met dekje ertussen. Of gebruik even snel een halsband.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:14

Mijn moeder heeft er eentje van een oude tent gemaakt O:) . De hond vind hem niet zo leuk, maar op dagen zoals afgelopen weekend is het wel handig.. Hond loopt continue van buiten naar binnen en terug, als je hem dan niks aandoet is hij zo het hele weekend nat

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:28

Wel met klittenband en blote buik, maar fijne jasjes:

Van Epplejeck
Afbeelding
Blijkt retegoed zitten :j ondanks dat onze hond van alles geprobeerd heeft om hem eraf te krijgen :roll:

Van Krämer
Afbeelding
Incl. reflectie!

Allebei iets van 15-20 euro, drogen snel en vuil blijft niet plakken :Y)
Jasjes van Cranenbroek blijven lang niet zo goed zitten als die hierboven (zeg maar eerder niet >;) )
Verder kan ik je niet helpen :+

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:51

Azmay schreef:
Voor de grote is het geworden:
[ [url=m/OHxirE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van de Kramer, met fleece vulling. Mocht een maatje groter zijn maar zij wandelt toch niet zo graag.

De kleine krijgt tzt ook zoiets, nu loopt ze met een ali dekje wat mijn moeder te klein besteld had.
[ [url=m/LCfEei.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kon het ook niet laten een badjas te kopen :Y)
[ [url=m/hsg4O5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is die badjas ook van kramer? Ik heb al een badjas voor m'n hond, maar wil er nog een. Deze ziet er heel handig uit, sluit ook mooi aan op de buik! Haar huidige badjas hangt wat te los bij de buik.