Ouder teefje en gedragsverandering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:18

Giolli schreef:
Ragdollcat schreef:
Nou zou kunnen toch..........achteraf gezien toch tegengevallen en je wordt er gek van......
Dit had je tevoren niet verwacht.

Niks om je voor te schamen..........het is alleen wat tegengevallen nu je hond in een rijtjeshuis bij jou woont..............Zeker als het ook nog eens gaat dementeren waardoor het nog lastiger is.......door het gedrag wat erbij hoort.

We hebben zelf een dementerende hond en kat gehad.

Ik ben niet erg sterk in het tactvol brengen, maar gewoon zoals het is

Wat maakt het uit of het mij is tegengevallen, ik het leuk vind, ik het wel zo wilde? De situatie is zoals het is en ik zou het voor geen goud willen ruilen. Ik vraag advies voor de situatie nu en niet iemand die mij gaat vertellen over wat ik al dan wel niet zou moeten voelen nu.

Maar aangezien je het persee wilt weten; Nee ik heb geen spijt want ik ben dol op haar. Ik geniet me dood wanneer ik haar hoor snurken en ik hou van onze wandelingen. Ze is de liefste hond op de wereld en ik ken haar al haar hele leven.
Natuurlijk vind ik het rot dat mijn hele familie zijn handen aftrekt en ik met ‘haar zit’, maar dat zou nooit een reden zijn om minder goed voor haar te zorgen of haar zat te zijn. Ik wil haar dolgraag een zo fijn mogelijke laatste tijd geven.

Ik vind het toch wel heel akelig dat de rest kennelijk hun handen er vanaf getrokken hebben. :\ ;(
Gelukkig zorg jij nog voor haar.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:33

Je bent zwanger schrijf je, ik denk dat je hierdoor een groot deel gedrag kan verklaren. Negeer het gedrag wat je niet wil en erger je er niet aan. Gewoon coupons tapijt kopen en binnen neerleggen. En je hond regelmatig laten trimmen scheelt heel veel haar of zelf borstelen. De insecten heeft mijn hond ook tja lastig maar bij stress door de beesten gewoon de hond naar binnen doen.
En o ja ik heb een golden met heel veel haar achtervolgt me ook boj iedere stap die ik doe en heeft zeer veel eigenwijze trekjes, ik heb besloten zo is hij nu eenmaal op zijn 11e( ligt zeker aan de leeftijd)

Hannanas

Re: Ouder teefje en gedragsverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:44

Is ze volledig doorgelicht bij de arts? Bloed getest? Ook op hormonen etc? Er zijn toch een paar rare klachten zoals alles eten etc, en de angst.

Ik heb de reacties niet gelezen maar jij bent toch zwanger? Dat is al een grote verandering, valt de tijd dat je zwanger bent samen met haar gedrag?

Ik zou haar meer binnen laten. Hond naar de trimmer scheelt veel. Op deze leeftijd is het niet raar dat dingen langzaam anders gaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:08

Ik zou bij de dierenarts informeren naar dementie en de verschillende medicijnen die daarvoor mogelijk zijn tegenwoordig. Verder je hond gewoon echt binnen laten wanneer ze dat wil, ik begrijp echt niet hoe je haar tegen haar wil steeds buiten wil sluiten. Doe haar naar de trimmer tijdens de rui (en zuig een keertje vaker) en een broekje aan tijdens de loopsheid. Leg wat kleden neer zodat ze niet meer uitglijdt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 01:01

Hoelang is ze al van de boerderij af en woont ze nu zo bij jullie?

Ik zou niet alles direct op dementie gooien als we niet alles weten, zoals jouw gedrag naar haar. Ook al was het een buiten hond, als ze eenmaal weet dat binnen fijn is en bij jou, is het toch vrij logisch datz e daar wil zijn.

Mijn Border Collie is 15 geworden en was laatste periode dementerend, maar ging vrij langzaam. Eerst heb je het niet door en denkt aan ouderdom. Zij was ook niet gesteriliseerd, maar werd laatste jaren niet loops meer.

Ik zou eerst eens heel goed terug gaan denken aan de overgang van boerderij naar jullie en wat jouw rol is geweest.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 03:10

Dat ze je niet meer alleen wilt laten komt omdat je zwanger bent. Sommige honden hebben dit dan heel sterk. De berner kruising van mijn moeder verdedigde mij ook ineens en liet mij niet meer alleen. Kort daarnaar kwam ik erachter dat ik zwanger was.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:40

Giolli schreef:
maj0 schreef:
Neem eens contact op met een goede homeopaat ik denk namelijk dat die best nog wel kan helpen. Ook als het dementie is. Ook met het eten kunnen ze wat.

Oh! Dankjewel. Ik ga hier eens naar op zoek. :)

Haloooo Tuthola! Hoe dicht bij wil je het hebben muts.. |o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:45

GDG schreef:
Ik zou bij de dierenarts informeren naar dementie en de verschillende medicijnen die daarvoor mogelijk zijn tegenwoordig. Verder je hond gewoon echt binnen laten wanneer ze dat wil, ik begrijp echt niet hoe je haar tegen haar wil steeds buiten wil sluiten. Doe haar naar de trimmer tijdens de rui (en zuig een keertje vaker) en een broekje aan tijdens de loopsheid. Leg wat kleden neer zodat ze niet meer uitglijdt.

Ze wordt niet met geweld buiten gesloten maar zoals algemeen bekend, rust roest. Op laminaat lopen gaat erg moeilijk en buiten kan ze wel lopen op de tegels. Met dit weer is het toch niet zo gek dat ze in en uit loopt? Dat deed ze vorig jaar nog constant maar nu dus niet meer.ik ken deze hond best goed en al heel lang. Ook toen ze nog op de boerderij was. Geloof me, aan zorg niks te kort. Ze krijgt alles wat ze nodig heeft en nog veel meer dan dat.

Ik denk dat het deels ouderdom is maar dat ook je zwangerschap echt veel invloed heeft.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 22:55

Bedankt. :)

Ik ben vandaag overigens naar de dierenarts geweest voor wat van deze klachten.
Door nierproblemen heeft zij waarschijnlijk een allergische huid aandoening gekregen waardoor ze nu ook veel krabt. Ze krijgt nu een lage dosering prednison en verder, ach.. verder is ze gewoon ons meisje en mag ze er gewoon zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:56

beatje schreef:
Giolli schreef:
Als ik van haar af wilde, had ik haar wel bij mijn ouders gedumpt (waar ze van is) of haar vanwege gezondheid laten inslapen.

Wat een rare vraag waarom ik haar gezondheidgeschiedenis hier neer zet. Wat dacht je van omdat mensen daar wellicht naar gaan vragen wanneer ze gedrags’problemen’ horen?
Alsof dat zo gek is...
Deze hond is al 11 jaar mijn maatje, ik ben met haar opgegroeid en ik ben rete dol op haar. Dat ik haar zo zie, doet pijn omdat ze zichzelf niet is. Dat zij bijvoorbeeld nooit geholpen is geweest, is niet mijn keuze geweest maar van mijn ouders.
Wat meer tact zou je overigens sieren. :x

Ik vind ragdoll haar opmerking niet zo raar.Ik las het net zo.Ik kan ook echt niet snappen dat als je thuis bent last heb van vuil van een hond,je hebt dan toch tijd om schoon te maken?Ik heb er 6 in huis,veel poetswerk maar wel zo gezellig.De hele dag staat de deur open en kunnen ze een groot domein in.Maar ze kiezen allemaal om te hagen waar ik ben.Een hond is nu eenmaal een roedel dier wat zeker als hij onzeker is zijn roedel opzoekt.Die heeft deze hond niet dus die zoekt vooral jou op.
Verder mag je er trots op zijn dat ze zo goed 11 is geworden,dat is oud voor een berner.Als ik jou was zou ik restanten vloerbedekking in huis leggen voor die korte tijd dat ze er nog is.

Bedankt! Je leest het ook net zo, het is hoe TS het beschrijft maar blijkbaar is ze enorm op haar tenen getrapt.....de waarheid is soms niet leuk om te lezen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 22:56

:')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:02

Ragdollcat schreef:
Bedankt! Je leest het ook net zo, het is hoe TS het beschrijft maar blijkbaar is ze enorm op haar tenen getrapt.....de waarheid is soms niet leuk om te lezen.

De waarheid? Of jouw waarheid?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:03

Wat een optie kan zijn. Breng haar bij een goede trimsalon. En tijdens loopsheid een broekje aan.
En qua laminaat. Tja. Toch denk ik dat de meeste honden zich er uiteindelijk ook wel op redden. Rustig lopen. Eigen slaap plek. Ik heb zelf ook een grote hond 72 cm hoog en 55 kilo. En ja hij verhaart ook. Ik was en borstel hem met regelmaat. Borstelen praktisch elke 5/7 dagen.
En we hebben een waterblazer om nog aangenamer te maken.
Het is maar net hoe ingewikkeld je het leven maakt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 23:11

Marjo, een eigen waterblazer? Ik wist niet dat dat kon behalve bij de trimsalon. Ik ga eens kijken wat die dingen kosten..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:22

pluisje88 schreef:
Ze wordt niet met geweld buiten gesloten maar zoals algemeen bekend, rust roest. Op laminaat lopen gaat erg moeilijk en buiten kan ze wel lopen op de tegels. Met dit weer is het toch niet zo gek dat ze in en uit loopt? Dat deed ze vorig jaar nog constant maar nu dus niet meer. ik ken deze hond best goed en al heel lang. Ook toen ze nog op de boerderij was. Geloof me, aan zorg niks te kort. Ze krijgt alles wat ze nodig heeft en nog veel meer dan dat.

Uiteraard, maar dat doet de hond niet meer zoals je zelf ook al zegt en er staat toch heel duidelijk dat de hond heel graag naar binnen wil en daar heeft TS schijnbaar nogal moeite mee. Dus ja, als je die hond dan toch per sé buiten wil hebben (terwijl ze zich daar hartstikke panisch voelt, steeds aan het vluchten is en doodop is) dan snap ik dat niet nee.

En rust roest, nou dan ga je wandelingetjes maken met de hond als ze niet meer buiten wil blijven. Laminaat kan een probleem zijn inderdaad, dan leg je dus kleden neer als je oude hond moeite heeft met de gladheid van de vloer (ipv het op te lossen door het dier naar buiten te doen terwijl ze daar niet meer alleen wil blijven). Of je gaat er gezellig bij zitten buiten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:37

Eens met GDG; deze fase van het leven hoort (soms) ook bij het hebben van een hond. Lekker binnenlaten met een paar simpele aanpassingen als kleden op de grond en extra stofzuigen.
Het achter je aan lopen, tja dat is hoe je het ervaart, ik heb een jonge, gezonde hond die dat doet, en ik hou ervan ;)
Anyway de hond is op het einde van haar leven. Dus je zal deze aanpassingen maar voor korte tijd hebben. Blijf goed naar het welzijn van je hond kijken; tegen de tijd dat zij niet meer happy en ontspannen kan zijn, maar alleen maar angstig en in de war is het wellicht tijd om haar te laten inslapen. Geniet ze nu nog wel van het leven? Dan haar belang even voor het jouwe zetten en genieten van de tijd die je nog met haar hebt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 10:11

Bedankt. :)
Ja. Ze staat onder toezicht van mijn DA en gaan regelmatig even voor een check er heen.
Ze is erg happy en vrolijk. Rent en springt nog rond en daardoor is het extra zuur als ze valt omdat ze haar pootjes niet meer onder haar lijf kan zetten. Ze is dan zelf vooral heel erg verbaasd. :? ;(
Autorijden vind ze leuk dus we hebben een loopplank en gaan vaak ergens naar toe. Ze kan het niet meer zo lang volhouden, maar leuk vind ze het wel! :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:16

Je kan haar altijd om de zoveel tijd laten scheren bij de trim salon of zelf doen, als ze dan vooral binnen mag natuurlijk. En verder gewoon wat vloerkleden neerleggen. 11 is super oud voor zo´n hond, dus je zal haar ook niet meer jaren binnen hebben natuurlijk. Die hond wil gewoon lekker bij jou zijn op haar oude dag.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 10:27

Ik wilde haar laten scheren inderdaad, maar volgens de trimsalon waar ze altijd komt is dat niet echt een optie vanwege wol-vacht. Je krijgt dan een afro-hond terug. :+ Dinsdag mag ze weer. :) Lekker wassen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:34

Is ze toevallig ook aan het doof worden? Onze oude hond, helaas begin dit jaar gaan hemelen, werd daar het laatste half jaar heel onzeker van en kroop bijna in ons.liet ook zijn mensen niet meer alleen, hij was 15 en op een dag was hij ook lichamelijk op, meteen da gebeld en laten gaan. Je bent gek met je hond, dat spreekt uit alles maar soms doe je ze een plezier door ze rust te geven. Hoe ontzettend moeilijk dit ook is. 11 is aardig op leeftijd voor een benner. Wanneer homeophatie ook niets verbeterd dan niet langer zo laten leven, ook de onrust is voor een hond niet fijn. Sterkte ermee .

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:01

Giolli schreef:
Marjo, een eigen waterblazer? Ik wist niet dat dat kon behalve bij de trimsalon. Ik ga eens kijken wat die dingen kosten..

Dat dacht ik ook altijd. Ik heb geen proffesionele. Maar hij koste 120 euro dacht ik. En ben er zooo blij mee. En belangrijker mijn hond vind het geweldig !
Als ik hem pak. Heb ik een grote springende fan