Hyperseksueel gedrag hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 14:24

Genoeg is genoeg. Voor het leven lijden wordt zou ik gaan voor favoriete uitje, kroelen, biefstuk en eeuwige slaap.

Chemische castratie is niet zomaar iets. Ten eerste werkt het pas na 3 weken en wordt zijn hormonaal gedreven gedrag eerst heftiger voor het verminderd.
Mijn hond was chemisch gecastreerd ivm hormonen en te jong vobd ik voor castratie. Uiteindelijk castratie gedaan ivm bal in buik en oud genoeg. Bleek volgens mijn dierenarts door de chemische castratie de buikbal en ingewanden aan elkaar verkleefd te zijn.
Als jou hond al niet oke is zou ik chemische castratie dus af raden!!
Castratie is overigens bijna net zo duur enkel dan wel hond onder narcose.

Puur hypersex zijn druppels die best goed kunnen werken. Niet duur en geen dierenarts nodig.

Echter als levenskwaliteit al minimaal meer is zou ik persoonlijk afscheid nemen. Leeftijd zegt een hond niets. Die hebben geen besef van jaren. Wel besef van pijn en ongemak. Wel besef van energie hebben en dingen willen doen maar gevangen zitten in lijf wat op is.
Mijn hond is net geen 10 geworden. Mijn dierenarts vond dat hij best met hoop medicatie en aanpassingen nog paar weken kon leven. Ik vond toen probleem zoveel erbij kwam waar hij nooit meer van zou herstellen dat korte wandeling, lange knuffel sessie op bed en heerlijke maaltijd hij eeuwig mocht gaan slapen.
Hij was er bijna 10 jaar altijd voor mij en ik voor hem, ook op dat laatste moment.

Die 2 extra maanden hadden mijn herinneringen aan de geweldige tijd samen heel anders laten worden. In die 2 maanden had ik hem enorm moeten beperken in dingen die hij zou willen doen maar niet meer mocht en kon doen. Dat verdiende hij absoluut niet!! Ben nog altijd blij dat ik die enorm moeilijke beslissing zo op tijd heb kunnen maken. Zijn 10de verjaardag heb ik gevierd zonder hem maar met vele mooie herinneringen aan hem ;)
Ik mis hem enorm maar dat zal slijten... Ooit...

Annettu_

Re: Hyperseksueel gedrag hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 16:23

Ik baal van de reacties hier. Goedaardige bulten hoeven inderdaad niet altijd weg. Maar wel als ze zijn levenskwaliteiten belemmeren. Op zijn oor werd te groot en te zwaar. Idem voor zijn wenkbrauw. Fijn dat jullie twijfels trekken. Herriner mij opeens hoe bokt.nl alweer is.

Wij weten dat het afgelopen kan zijn binnenkort maar de DA heeft gezegd dat het zijn tijd nu nog niet is maar wel nadert. Dit is tevens mijn laatste post en het topic mag verwijdert worden. Omdat jullie niet precies horen wat jullie willen horen/weten krijg ik reacties die ik helaas niet nodig heb.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:33

Ook goedaardige bulten moeten soms verwijderd worden voor een beter kwaliteit van leven.

Bij een chemische castratie kan het gedrag de eerste periode verergeren en het kan tot 6 weken duren voor het werkt. In de praktijk is mijn ervaring +/- 2 weken. Mijn eigen reu wilde ik die eerste periode ook achter het behang plakken :+ . Maar toen sloeg het heel snel om en was ik er erg tevreden over.

Kosten voor 6 mnd zullen tussen de €80 en €100 liggen.

Ik vind het zeker het overwegen waard :) .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:08

Annettu_ schreef:
Ik baal van de reacties hier. Goedaardige bulten hoeven inderdaad niet altijd weg. Maar wel als ze zijn levenskwaliteiten belemmeren. Op zijn oor werd te groot en te zwaar. Idem voor zijn wenkbrauw. Fijn dat jullie twijfels trekken. Herriner mij opeens hoe bokt.nl alweer is.

Wij weten dat het afgelopen kan zijn binnenkort maar de DA heeft gezegd dat het zijn tijd nu nog niet is maar wel nadert. Dit is tevens mijn laatste post en het topic mag verwijdert worden. Omdat jullie niet precies horen wat jullie willen horen/weten krijg ik reacties die ik helaas niet nodig heb.

Ja, je hebt helemaal gelijk. Wij hebben deze reacties allemaal geplaatst met de slechtste bedoelingen naar de hond. Wat weten wij daar nou van?
Onze DA dacht ook dat onze hond nog veel langer mee kon maar 24 uur later wisten we wel beter.
Natuurlijk wil je geen afscheid nemen van je hond, het liefst houd je hem voor altijd bij je en hoef je nooit de keuze te maken om hem in te laten slapen. Maar op een gegeven moment moet je, je afvragen wat de kwaliteit van zijn leven nog is.
Het overlijden van onze hond heeft mij het laatste zetje richting een depressie gegeven. Het was het moeilijkste wat ik tot nu toe ooit heb moeten doen uit liefde voor hem.
Maar hé, wat weet ik er nou van?
Sterkte voor de hond.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 18:10

Wat fijn dat je de sarcasme goed kan uiten, was je lezen maar net zo goed. Kleinigheidje houd je toch.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:10

Annettu_ schreef:
Wat fijn dat je de sarcasme goed kan uiten, was je lezen maar net zo goed. Kleinigheidje houd je toch.

Jammer dat je daarop ingaat maar niet de ervaringen van andere bokkers aanneemt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:12

Heeft hij geen voorhuidonsteking of een prostaatontsteking?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 18:25

Jolien87 schreef:
Annettu_ schreef:

Jammer dat je daarop ingaat maar niet de ervaringen van andere bokkers aanneemt.

Jammer dat je aanneemt dat ik niks ermee doe. Nogmaals, beter lezen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:43

Bizar te lezen dat je zelf schrijft hoe de hond eigenlijk op is maar alle adviezen in de wind slaat omdat jij hem niet kwijt wilt..

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 20:29

Bizar om te lezen dat mijn hond 'op' is. Jullie kunnen lekker dramatisch zijn. Ik ga mezelf niet bewijzen aan jullie. Mijn hond is niet ' op' nog niet. Hij lijdt nu niet ( behalve het gedrag ) daarom wil ik daar wat aan doen.

Kunnen jullie ergens anders de held uithangen met jullie mening.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:33

Je zegt zelf letterlijk dat hij niet lang meer heeft. Dat is voor mij toch ook wel hetzelfde als op.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:34

Annettu_ schreef:
Hallo allemaal,

Wij hebben een bouvier van 8 jaar, helaas heeft hij niet erg lang meer. Hij is al tig operaties ondergaan omdat hij bulten krijgt. We hebben ze laten testen en ze zijn tot nu toe allemaal goedaardig geweest. Inmiddels is hij een oor kwijt, teenkussentje, wenkbrauw en stukje elleboog. De dierenarts heeft ons op de hoogte gesteld met de korte tijd die wij nog hebben met hem. Wij zijn hier erg emotioneel van omdat het een schat van een hond is.

Nu komt dus de vraag.. wij denken te maken te hebben met hyperseksueel gedrag. De dierenarts beaamt dit ook. Hij is niet gecastreerd.

De hele dag is hij aan het piepen, janken. De urine van onze andere reu op aan het likken. Rijden op de andere reu zijn kussen. Zodra de andere reu van zn plek komt springt hij op en begint hij al likkend hem te volgen. Hij wil erop rijden wat onze andere reu niet accepteert.

Wat kunnen we doen om dit te verhelpen?! Castreren op deze leeftijd en gezien zijn gezondheid vindt de dierenarts niet verstandig.

We willen graag onze laatste maanden samen goed doorkomen maar op deze manier is het niet mogelijk.. heeft iemand een tip of ideeën?

1+1+1= conclusie "op"...

Zoals je het hierboven zelf schrijft, is het toch niet verwonderlijk dat mensen dit concluderen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:52

Waaraan leidt jouw dierenarts af dat jullle hond op zijn einde loopt trouwens?

Ik lees nergens een hond die op is?
Vetbulten en nu dus iets hormomaals dat je nog kunt gaan behandelen?

8 jaar... zorg dat je zijn hormonen / prostaat op de rit gaat krijgen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:14

Annettu, wanneer je even erbij had gezegd dat de vetbulten geopereerd moesten worden omdat ze hem hinderden had je daar verder geen opmerkingen over gehad dus niet kwaad worden op mensen die op het geschrevene reageren. Je praat over tumoren, korte tijd enz. En op basis daarvan zeggen mensen dat je beter niet aan kunt rommelen maar genieten van de tijd. Wat je wel kunt doen is testen op ziekte van cushing , ook dat gooit de hormoonhuishouding in de war. Succes.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:17

Precies,dan moet je zelf wat zorgvuldiger je woorden uitkiezen.. op basis van je berichten concluderen we dat hij op is, gezien je zelf zegt nog maar kort van hem te kunnen genieten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:21

Annettu, in een ander topic sprak je van een soort vochtbult bij zijn penis, wat zei dr dierenarts hier over of heb je alleen gebeld voor info?? Wat ik snap gezien de situatie van je ouders.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:29

TS, hier meer informatie over vetbulten. De dierenarts is de eerste stap. Zolang de bulten hem geen pijn doen kun je op andere manieren proberen je hond te ondersteunen, bijvoorbeeld door supplementen.
Hier lees je daar meer over: https://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=129239

Het belangrijkste is:
- wat zijn die bulten
- heeft hij nu pijn in het algemeen
- doet er een bult zeer
- komt zijn hyperseksuele gedrag door zijn prostaat en kan een chemische castratie daarbij helpen

Succes!