Chemische castratie is niet zomaar iets. Ten eerste werkt het pas na 3 weken en wordt zijn hormonaal gedreven gedrag eerst heftiger voor het verminderd.
Mijn hond was chemisch gecastreerd ivm hormonen en te jong vobd ik voor castratie. Uiteindelijk castratie gedaan ivm bal in buik en oud genoeg. Bleek volgens mijn dierenarts door de chemische castratie de buikbal en ingewanden aan elkaar verkleefd te zijn.
Als jou hond al niet oke is zou ik chemische castratie dus af raden!!
Castratie is overigens bijna net zo duur enkel dan wel hond onder narcose.
Puur hypersex zijn druppels die best goed kunnen werken. Niet duur en geen dierenarts nodig.
Echter als levenskwaliteit al minimaal meer is zou ik persoonlijk afscheid nemen. Leeftijd zegt een hond niets. Die hebben geen besef van jaren. Wel besef van pijn en ongemak. Wel besef van energie hebben en dingen willen doen maar gevangen zitten in lijf wat op is.
Mijn hond is net geen 10 geworden. Mijn dierenarts vond dat hij best met hoop medicatie en aanpassingen nog paar weken kon leven. Ik vond toen probleem zoveel erbij kwam waar hij nooit meer van zou herstellen dat korte wandeling, lange knuffel sessie op bed en heerlijke maaltijd hij eeuwig mocht gaan slapen.
Hij was er bijna 10 jaar altijd voor mij en ik voor hem, ook op dat laatste moment.
Die 2 extra maanden hadden mijn herinneringen aan de geweldige tijd samen heel anders laten worden. In die 2 maanden had ik hem enorm moeten beperken in dingen die hij zou willen doen maar niet meer mocht en kon doen. Dat verdiende hij absoluut niet!! Ben nog altijd blij dat ik die enorm moeilijke beslissing zo op tijd heb kunnen maken. Zijn 10de verjaardag heb ik gevierd zonder hem maar met vele mooie herinneringen aan hem

Ik mis hem enorm maar dat zal slijten... Ooit...