oude hond piept en jankt s'nachts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:12

Je zou cholodin kunnen proberen. Dat wil nog wel eens helpen bij dementerende honden.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 17:20

Ik heb nu een traphek voor boven gekocht en ga m helpen om boven te komen. Het traphekje is om te voorkomen dat hij snachts naar beneden wil en dan valt.

Hopelijk werkt dit! Vriendlief is hem al aan het monteren

Verder bedankt voor alle tips, als dt niet gaat werken dan ga ik inderdaad aan medicijnen denken zoals valeriaan. Maar hopelijk werkt dit.
Laatst bijgewerkt door Stephanie_86 op 16-08-18 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:28

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 18:46

Speirs

Re: oude hond piept en jankt s'nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:19

Ooh wat fijn zeg! Ik dacht ook aan zo'n tuig, maar creatief met een sjaal kan ook prima hoor. Goede nacht alvast!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:38

Hoe is het gegaan vannacht?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:51

Dit klinkt mij niet als dementie.
Hond is gesloopt van de nachten dus slaapt overdag veel. Hij is net zo gesloopt als jij. Het kan ook dat hij snachts ergens heel hard van geschrokken is.

Ik zou wel proberen om beneden te slapen als naar boven gaan niet meer lukt. Evt afgewisseld jij en je vriend. Hou dat even twee maanden vol, en kijk dan of hij weer zelfvertrouwen genoeg heeft. Dit gaat je toch aan het hart dat hij zich zo naar voelt?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:08

Mijn hond begon vorig jaar ineens met in de nacht blaffen veel geprobeerd en idd beneden slapen dat hielp wel.
Maar ja mijn bed ligt heerlijk en de bak toch wat minder.
Hij heeft dit blaffen zo'n 2 maanden vol gehouden en op een geven ogenblik stond toen we naar bed gingen de radio nog aan en het was stil, de radio heeft 2 maanden aangestaan 's nachts en het blaffen was over.
In de zomer staat de deur naar de gang open en is er geen probleem, toen het zo warm was zette ik 's nachts de achterdeur open en gangdeur dicht (ivm Kat) en hem niet gehoord maar dit probleem zou zomaar van de winter weer kunnen komen.

Als jouw hond met boven slapen weer/nog onrustig is slaap je ook niet.
Optie om te kijken om hem overdag activer te houden met wandelen, hersenwerk enz en dan in de nacht de radio eens aan te doen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:09

Ik snap wel dat je niet beneden gaat slapen. De hond hoeft jullie relatie niet in de weg te zitten natuurlijk.
Ik hoop dat het traphekje werkt!!!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 08:27

We hebben Hem vannacht naar boven geholpen en hij heeft me 1 x wakker gemaakt dat ie wou spelen maar dat toch even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Verder was hij vrij rustig :D dus ik heb eindelijk een goede nacht gehad!!!

Het traphekje was een goed idee! Ik lig dan ook niet ongerust dat hij naar beneden valt als hij haat spoken in de nacht

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:32

Een haal ander pad. Maar hoeveel beweegt hij nog zoals wandelingen? Of welke mentale uitdaging krijgt hij nog?

Misschien kan je proberen wat hersenwerk met hem te doen voordat je naar bed gaat? Doordat je zegt dat zijn ritme omgedraaid is. Dan maak je hem mentaal moe. Misschien dat hij dan tich (tenminste een par uur) gaat slapen?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:36

Het lijkt me dat hij je gewoon mist, zeker als hij tot voor kort wel bij je boven kon slapen.
Eerlijk gezegd zou ik voor de korte tijd dat een labrador nog leeft, beneden slapen.
Op de bank of een matras.

Mijn hond wilde trouwens niet meer naar boven, ik hielp hem het laatste halve jaar wel, maar steeds vaker, was hij toch naar beneden gegaan. Ik denk dat hij zich onveilig voelde omdat hij niet meer zo goed trappen kon lopen.
Ik had voor die nachten de slaapzak bij de hand en ging beneden liggen slapen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:18

Stephanie_86 schreef:
We hebben Hem vannacht naar boven geholpen en hij heeft me 1 x wakker gemaakt dat ie wou spelen maar dat toch even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Verder was hij vrij rustig :D dus ik heb eindelijk een goede nacht gehad!!!

Het traphekje was een goed idee! Ik lig dan ook niet ongerust dat hij naar beneden valt als hij haat spoken in de nacht

Wat fijn!
Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon goed. :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:41

Wat super zeg!!!!

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:55

Fijn dat het nu goed gaat. Maar tillen jullie hem naar boven dan nu? Dat kost je je rug! Wij hebben zoiets ook gehad met onze golden retriever die helaas is overleden in januari. Onze hond ging 's avonds na het eten altijd mee naar boven omdat onze woonkamer boven is en we daar dan zaten. Als het tijd was om te slapen brachten we hem weer naar beneden (woonkeuken). Wij hebben hem van kleins af aan al elke keer gezegd 'We gaan slapen Guus, weltrusten'. Op een gegeven moment begreep hij dit. Ook deden we de tussendeur dicht zodat hij niet bij de trap kon gaan staan. Dan kon hij ons namelijk eerder horen en dan ging hij wel janken. Toen hij ouder werd en de trap niet meer op en af kon moest hij beneden blijven. Ook wat dement geworden, ging dan blaffen. We liepen dan even naar beneden en zeiden "Guus we gaan slapen". Dan wist hij het weer en ging hij liggen. Ik denk alleen niet dat het bij deze hond nog gaat helpen om dat te leren omdat hij al zo oud is. Ik zou niet beneden gaan slapen want wie weet hoe lang je dat dan nog moet gaan doen, en het dan terugdraaien is dan helemaal lastig als hij dat gewend is.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 05:38

blacksheep schreef:
Fijn dat het nu goed gaat. Maar tillen jullie hem naar boven dan nu? Dat kost je je rug! Wij hebben zoiets ook gehad met onze golden retriever die helaas is overleden in januari. Onze hond ging 's avonds na het eten altijd mee naar boven omdat onze woonkamer boven is en we daar dan zaten. Als het tijd was om te slapen brachten we hem weer naar beneden (woonkeuken). Wij hebben hem van kleins af aan al elke keer gezegd 'We gaan slapen Guus, weltrusten'. Op een gegeven moment begreep hij dit. Ook deden we de tussendeur dicht zodat hij niet bij de trap kon gaan staan. Dan kon hij ons namelijk eerder horen en dan ging hij wel janken. Toen hij ouder werd en de trap niet meer op en af kon moest hij beneden blijven. Ook wat dement geworden, ging dan blaffen. We liepen dan even naar beneden en zeiden "Guus we gaan slapen". Dan wist hij het weer en ging hij liggen. Ik denk alleen niet dat het bij deze hond nog gaat helpen om dat te leren omdat hij al zo oud is. Ik zou niet beneden gaan slapen want wie weet hoe lang je dat dan nog moet gaan doen, en het dan terugdraaien is dan helemaal lastig als hij dat gewend is.

Hij loopt zelf met zijn voorpoten naar boven en wij helpen hem met een sjaal bij zijn achterhand. Hij loopt zelf maar met ondersteuning. En naar beneden loop ik voor hem en hou hem tegen bij zijn borst. Echt tillen gaat niet vanwege het spartelen en druk doen. Wil niet met hond en al van de trap vallen.

Dat is de rede dat ik ook niet beneden wil slapen constant omdat ik dan nooit meer naar bed kan.

Chico heeft dat nooit geleerd indd dus dat gaat hem niet worden helaas.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:12

Je lunt de dierenarts vragen om tabletjes Clomicalm. Werkt bij dementie en daardoor verlatingsangst en onrust. Sommige honden krijgen wat. Ijwerkingen, maar dat is goed onder controle te krijgen.
Een dement geworden hond van ons heeft er veel baat bij.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:46

Ik denk dat het een stukje onzekerheid of angst is.

Onze hond ( middenslag keeshond ) heeft bijna een jaar van pup af beneden geslapen. Hoewel ze niet blafte of piepte was ze wel vaak onrustig en dat werd steeds erger. Ik merkte als ik wakker was snachts dat ze liep te ijsberen. Dan ging ze weer ergens liggen voor 10 min en dan hoorde ik haar er weer afspringen en ijsberen. En dat de hele nacht.

Uiteindelijk vond ik het niet meer kunnen terwijl ik vind en wil dat de hond beneden slaapt. Toen hebben we haar mee naar boven gekomen. Ze liep 1 rondje om de kamer te verkennen ging in haar mand liggen en is daar tot ik de volgende morgen uit bed ging niet meer uit gekomen. De hele nacht door geslapen. Vanaf die dag staat ze elke avond al voor de deur om mee naar boven te gaan. Tegen woorden kruipt ze onder mn bed en slaapt ze onder mijn hoofdeind. Ze wil gewoon bij ons zijn. Hoewel ik nog steeds vind en had gewilt dat ze beneden sliep is dat met dit hondje gewoon geen optie.

Ik denk dan ook dat je hond gewoon bij je wil zijn. Fijn dat jullie een oplossing gevonden hebben!

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:18

Heel gek misschien maar het is te proberen om hem in te bakeren als een baby. Een fleecedeken om hem heen knopen. Dit doen wij met onze hond als hij angstig is, ook met oud en nieuw bijvoorbeeld. Het geeft een soort veilig gevoel en hij word er rustig van. Geen idee of dat bij jullie hond ook helpt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:28

blacksheep schreef:
Heel gek misschien maar het is te proberen om hem in te bakeren als een baby. Een fleecedeken om hem heen knopen. Dit doen wij met onze hond als hij angstig is, ook met oud en nieuw bijvoorbeeld. Het geeft een soort veilig gevoel en hij word er rustig van. Geen idee of dat bij jullie hond ook helpt

Dan zou ik een thundershirt proberen. Helpt ook goed bij onweer en vuurwerk.

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:35

Cayenne schreef:
blacksheep schreef:

Dan zou ik een thundershirt proberen. Helpt ook goed bij onweer en vuurwerk.

Oh ik wist niet dat daar shirts voor bestonden. Goede tip, zal hetzelfde werken inderdaad.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:58

Kun je misschien niet een soort loopplank maken voor op de trap? Of zou dat nog te steil zijn? Weet niet of t werkt hoor maar schoot me te binnen omdat je die natuurlijk ook voor de auto hebt..

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:14

Al eerder genoemd... Cholodin tabletten.
Onze ouwe sok had dit ook en was echt heel snel weer zichzelf.

Geniet van hem zolang hij er nog mag zijn. Die ouwetjes zijn toch speciaal.