Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Telpeva schreef:Wat lief van jullie!
Ik heb wel eens hier en daar speciale tuigen gezien met handvaten zodat je een hond kan tillen en/of ondersteunen, misschien is dat ook prettig voor jullie? ik zal eens kijken of ik daar een link van kan vinden
Solvit Care Lift Harness
http://handicappedpetscanada.com/solvit ... t-harness/
Dog lift
https://www.orvis.co.uk/p/dog-lift/2h9z
Stephanie_86 schreef:We hebben Hem vannacht naar boven geholpen en hij heeft me 1 x wakker gemaakt dat ie wou spelen maar dat toch even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Verder was hij vrij rustigdus ik heb eindelijk een goede nacht gehad!!!
Het traphekje was een goed idee! Ik lig dan ook niet ongerust dat hij naar beneden valt als hij haat spoken in de nacht
blacksheep schreef:Fijn dat het nu goed gaat. Maar tillen jullie hem naar boven dan nu? Dat kost je je rug! Wij hebben zoiets ook gehad met onze golden retriever die helaas is overleden in januari. Onze hond ging 's avonds na het eten altijd mee naar boven omdat onze woonkamer boven is en we daar dan zaten. Als het tijd was om te slapen brachten we hem weer naar beneden (woonkeuken). Wij hebben hem van kleins af aan al elke keer gezegd 'We gaan slapen Guus, weltrusten'. Op een gegeven moment begreep hij dit. Ook deden we de tussendeur dicht zodat hij niet bij de trap kon gaan staan. Dan kon hij ons namelijk eerder horen en dan ging hij wel janken. Toen hij ouder werd en de trap niet meer op en af kon moest hij beneden blijven. Ook wat dement geworden, ging dan blaffen. We liepen dan even naar beneden en zeiden "Guus we gaan slapen". Dan wist hij het weer en ging hij liggen. Ik denk alleen niet dat het bij deze hond nog gaat helpen om dat te leren omdat hij al zo oud is. Ik zou niet beneden gaan slapen want wie weet hoe lang je dat dan nog moet gaan doen, en het dan terugdraaien is dan helemaal lastig als hij dat gewend is.
blacksheep schreef:Heel gek misschien maar het is te proberen om hem in te bakeren als een baby. Een fleecedeken om hem heen knopen. Dit doen wij met onze hond als hij angstig is, ook met oud en nieuw bijvoorbeeld. Het geeft een soort veilig gevoel en hij word er rustig van. Geen idee of dat bij jullie hond ook helpt
Cayenne schreef:blacksheep schreef:Heel gek misschien maar het is te proberen om hem in te bakeren als een baby. Een fleecedeken om hem heen knopen. Dit doen wij met onze hond als hij angstig is, ook met oud en nieuw bijvoorbeeld. Het geeft een soort veilig gevoel en hij word er rustig van. Geen idee of dat bij jullie hond ook helpt
Dan zou ik een thundershirt proberen. Helpt ook goed bij onweer en vuurwerk.