netjuh6 schreef:KarmaChansy schreef:Ik heb 1 eigen teef 1 volle reu en 1 geholpen reu. Daarnaast heb ik 2 teven als oppas hondjes. De oudste is 3 nu jongste 1 jaar. Ook 2 russels thuis knokken zij ook soms. Hier wagen ze het niet omdat mijn teef ze 1 keer heeft gecorrigeerd.
Ik lees dat het al 2 maanden aan de gang is? Je zegt dat de oudste al een stuk oor mist ik denk ook dat apart houden in ieder geval totdat een GT is geweest het komt op mij over dat de jongste dus echt geen respect heeft. Ik bedoel luna is ook een echte dominante trut maar als karma een correctie geeft als oudere hond luisterd ze echt wel.
Apart houden ga ik niet doen. Ze vechten echt alleen als we thuis zijn zodra ik wegga slapen ze beide. Bij elke beweging krijg ik een melding, ze worden dus echt de hele dag in de gaten gehouden.
Wat je zegt mbt respect denk ik dat je gelijk hebt. Een correctie van de oudste doet weinig met haar. Wat zou ik kunnen doen om meer respect voor de oudste te kunnen krijgen.
Ineke, het probleem is dat ze gewoon aanvalt als ze langs loopt of als ik ze beide naar buiten roep om even te spelen. Ze is verder super lief naar andere honden en snapt volgens de dame van Puppycurcus de hondentaal onwijs goed. Bij ons is de oudste de eerste die haar eten krijgt en als eerste een aai. Heb je nog tips om de rangorde beter te maken? hoop dat je snapt wat ik bedoel.
En het ligt niet aan jouw houding t.o.v. de honden? Omdat je het al gaat verwachten, dat je meer spanning hebt en de honden dit merken en daarop reageren?