Pup buikpijn of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Pup buikpijn of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:11

Boos worden omdat een pup poep eet werkt alleen angst voor de baas in de hand, ook dat kun je meestal voorkomen door het commando hier! Aan te leren met iets lekkers.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:14

Ik heb een flexi maar merk dat Skip daar echt niet genoeg aan heeft. Los rent hij als een bezetene rond met 30km per uur. Dat gaat niet aan de flex. Daarnaast wil ik na de puppycursus beginen met jachttraining en dat gaat wat lastig aan een 5 meter lijn ;) Los leren lopen heeft dus wel mijn voorkeur.

Aan de lijn oefenen met afgeven is wel een goed idee. Dan kan ik eerst zelf iets neergooien zoals een rauw bot als Skip thuis zit, om daarna aan de flexi te oefenen.

Ik loop ook ongeveer 4 x 10 minuten. In het verboden voor honden parkje achter mijn huis, daar liggen tenminste geen 100 hopen stront. Hier loopt hij dus ook lekker los. Maar dit park wordt nogal eens door buitenlanders gebruikt om te bqq. Een aantal keren per week naar het bos is het wel langer. Hersenwerk doe ik ook veel met hem.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:15

Bij ons in het bos ligt wat minder zooi, maar onze jonge hond (labrador, tof, eten :+ ) van net een jaar laat ik toch echt gewoon los (waar het mag dan!). Dingen die ze al naar binnen heeft gewerkt: oa poep ( :\ Paardenpoep laat ze nu liggen na vaak corrigeren. Alleen als ik niet kijk neemt ze nog wel eens een hap..), dood vogeltje, dooie muizen, half vergane bananenschil... Takken/eikels/nootjes eet ze niet. Natuurlijk corrigeer ik (op een positieve manier! Alleen positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren) en ze laat steeds meer liggen. Maar haar aanlijnen zodat ze niets meer kan pakken? Nee. Die hond moet zijn energie kwijt. Zoals zij rondsprint en met honden speelt, dat kan ik haar niet afpakken. Wij hadden een enorm opgefokte hond door het huis springen toen ze 4 weken lang amper los kon door haar loopsheid.

Ik hoor hier iemand over een 5 meter lijn en dat hij wel sprintjes kan trekken.... :\ Nou ik heb een 10 meter lijn (voor het speuren dat ik met haar doe) en die doe ik eraan in stukken bos waar ze niet los mag.... Dan moet je wel een hele rustige hond hebben die op 10 meter (2x5 meter) een 'sprintje' kan trekken, want die van ons moeten we goed opletten want die komt heel vaak het eind van de lijn tegen... Als ik haar zie rennen door de bossen sprint ze zeker een meter of 50, met andere honden wel 100-200 meter. Dat kun je toch niet vervangen door 10 meter vrijheid?

@TS: ik zou heel vaak de hond bij je roepen (met snoepjes uiteraard) zodat hij bij je in de buurt blijft. Zo kun je meteen opletten als ie iets te pakken heeft. Heeft hij dat? Dan schakel je over op de allerlekkerste geweldigste snoepjes (bij ons waren dat knakworstjes :Y) ). Ik neem aan dat het commando "los" er al goed in zit. Bungel dat lekkere snoepje voor zijn mond en laat het hem krijgen zodra hij het eten inderdaad "los" laat op commando los. Dit werkte bij ons heel goed. Wij hebben eerst ook geprobeerd elke keer als ze het niet wilde geven de bek open te trekken en het eruit te halen, maar ja, dan gaan ze dus wegrennen en dan kan je niets. Die denken "toedeloe zolang dit niet op is blijf ik mooi weg, anders ben ik het kwijt". Daarom NIET meer uit de bek pakken, maar enkel een heeeel lekker snoepje voor houden. Die van ons weet niet meer hoe snel ze het moet laten vallen. Daarna moet jij trouwens wel reflexen hebben :D Snoepje erin en tegelijk dat voedsel van de grond rapen. Anders pakken ze het snoepje aan en een halve seconde later zit het eten ook weer in de bek :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:18

mvdende schreef:
Ik heb een flexi maar merk dat Skip daar echt niet genoeg aan heeft. Los rent hij als een bezetene rond met 30km per uur. Dat gaat niet aan de flex. Daarnaast wil ik na de puppycursus beginen met jachttraining en dat gaat wat lastig aan een 5 meter lijn ;) Los leren lopen heeft dus wel mijn voorkeur.

Aan de lijn oefenen met afgeven is wel een goed idee. Dan kan ik eerst zelf iets neergooien zoals een rauw bot als Skip thuis zit, om daarna aan de flexi te oefenen.

Ik loop ook ongeveer 4 x 10 minuten. In het verboden voor honden parkje achter mijn huis, daar liggen tenminste geen 100 hopen stront. Hier loopt hij dus ook lekker los. Maar dit park wordt nogal eens door buitenlanders gebruikt om te bqq. Een aantal keren per week naar het bos is het wel langer. Hersenwerk doe ik ook veel met hem.

Wat voor flexi heb je? Wij hebben ze van Flexi van 10 meter, daar kunnen ze echt wel wat mee rennen en scharrelen. En anders heb je nog veldlijnen van 20 meter. Bij zooplus kosten die geen drol, maar als je hem kort wil pakken zijn die lijnen niet fijn in de hand, Bambamdogtoys heeft ze ook, die zijn duurder maar ivm antislip lijken mij die fijner

https://www.bambamdogtoys.nl/webshop/ho ... erfun.html

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:19

bigone schreef:
Boos worden omdat een pup poep eet werkt alleen angst voor de baas in de hand, ook dat kun je meestal voorkomen door het commando hier! Aan te leren met iets lekkers.

Zou willen dat hij wat meer ontzag voor me zou krijgen af en toe, heb nog nooit zo'n brutale pup gehad die alle 4 zijn middelvingers op zou steken als hij zou kunnen.
Daarnaast als ik een angstige hond zou krijgen omdat ik boos op hem word dan gaat hij naar een andere baas, want dan kan ik er helaas niks mee. Maargoed dat is in de TS haar situatie natuurlijk anders. En inderdaad dat commando hier is echt makkelijk aan te leren met iets lekkers en wat enthousiasme

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:21

Hij blijft keurig bij me in de buurt en anders zit het ietwat vreemde commando "Deze kant" er aardig goed in. Dit betekent opletten baas gaat van richting veranderen of ik ben te ver weg gewandeld. Hij hoeft dan niet voor me te komen staan, maar wel in de buurt blijven. Ook de "Hier" gaat 95% perfect zolang er geen afleiding is. Een andere hond of lekker geurtje (van iets eetbaars) betekend echter dat er ineens een bananenplantage in zn oren zit

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:25

Het gaat trouwens een stuk beter. Nog niet helemaal zichzelf en hij is nog wat zwak in zn achterpoten. Kan niet meer springen bijvoorbeeld, maar heeft zn eetlust weer terug en komt weer knuffelen. Rug is iets minder bol.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:28

mvdende schreef:
Hij blijft keurig bij me in de buurt en anders zit het ietwat vreemde commando "Deze kant" er aardig goed in. Dit betekent opletten baas gaat van richting veranderen of ik ben te ver weg gewandeld. Hij hoeft dan niet voor me te komen staan, maar wel in de buurt blijven. Ook de "Hier" gaat 95% perfect zolang er geen afleiding is. Een andere hond of lekker geurtje (van iets eetbaars) betekend echter dat er ineens een bananenplantage in zn oren zit

Heb met mijn eerste pup ook de eerste maanden met mijn handen in mijn haar gezeten en werd er echt knettergek van, maar het houd vanzelf op als je maar consequent blijft. Het commando los aanleren is ook wel handig om te oefenen in een rustige omgeving waar hij niet word afgeleid, als hij dat daar eenmaal goed doet kun je dat buiten tijdens het wandelen gaan oefenen, en zorg dat je altijd iets lekkers bij hebt.
Ik heb nu standaard een zakje met kleine stukjes salami bij daar doet hij echt alles voor.

En als je er mee wil gaan jagen zou ik hem over 3 maanden misschien wel laten keuren dmv rontgonfotos, doe ik met mijn pups ook altijd gewoon om zeker te zijn dat ze hd vrij zijn. Vooral nu je zegt dat hij nu niet meer kan springen (wat ik ook afraad bij een pup van 5 maanden). Of misschien al eerder even door de DA laten checken..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:35

Ik wil hem zeker röntgen laten keuren. Het springen is op en van de bank en tegen mij aan. Dit is echt sinds gisteren dat het niet meer gaat. Maar hij heeft ook erg wiebelende achterpoten, steeds glijden op het laminaat in stap terwijl hij zondag nog sprintjes trok op het laminaat zonder glijden. Het gaat vanochtend wel weer iets beter.

Ik hoop dus eigenlijk dat dit door zn bolle rug en dus de buikpijn komt. Gisteren al de DA gevraagd of hij naar zn heupen wilde kijken maar ik vond dat hij er maar erg laks mee om ging. Hij gaf een pijnstiller en klaar. Ik kijk vandaag even aan omdat hij zo veel verbeterd is, diezelfde DA zit er nl en ik voel me niet serieus genomen door hem. Het is ook een Oostblokker en heel eerlijk twijfel ik aan zijn kunnen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:07

mvdende schreef:
Ik wil hem zeker röntgen laten keuren. Het springen is op en van de bank en tegen mij aan. Dit is echt sinds gisteren dat het niet meer gaat. Maar hij heeft ook erg wiebelende achterpoten, steeds glijden op het laminaat in stap terwijl hij zondag nog sprintjes trok op het laminaat zonder glijden. Het gaat vanochtend wel weer iets beter.

Ik hoop dus eigenlijk dat dit door zn bolle rug en dus de buikpijn komt. Gisteren al de DA gevraagd of hij naar zn heupen wilde kijken maar ik vond dat hij er maar erg laks mee om ging. Hij gaf een pijnstiller en klaar. Ik kijk vandaag even aan omdat hij zo veel verbeterd is, diezelfde DA zit er nl en ik voel me niet serieus genomen door hem. Het is ook een Oostblokker en heel eerlijk twijfel ik aan zijn kunnen.

Ik raad je zeker aan om hem te laten röntgenen in Budel bij DAP de Meemortel bij Jan Kooken, zeer kundige mensen en daar komen mensen vanuit het hele land naar toe om hun hond te laten keuren. Verder zou ik die pijnstilling niet eens hebben aangenomen bij je huidige DA, heb er een bloedhekel aan als ik ergens zomaar met een pijnstillertje word weggestuurd. Zou toch even gaan kijken voor een andere die je wel serieus nemen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 11:30

Ik was zaterdag bij dezelfde praktijk, maar de DA die toen dienst had, had ik wel vertrouwen in. Die van gisteren spoot een pijnstiller in en heeft heel oppervlakkig even gekeken en klaar. Deze staat er vandaag weer. Ga dus niet meer naar hem toe. Bedankt voor je tip van Budel

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:57

Babootje schreef:
_xManadisx_ schreef:
Is get botje er weer uit gekomen?

Een botje is geen probleem zodra het in de maag zit. Maagsap lost het gewoon op. Ook al is het geen rauw bot. Het risico zit vooral in de weg ernaar toe. Ik verwacht niet dat het een botje is, maar het kant natuurlijk wel iets anders zijn dat niet verteert.

Nou, ik zou dat niet zomaar zeggen. Een bot kan weldegelijk kwaad in/na de maag. Ligt er alleen aan wat voor bot het is. Wij hebben er zaterdag nog een spare rib uit een maag gehaald met behulp van een scopie. Je wil niet weten hoe geirriteerd de maag was. En als ze hem er niet uit hadden gekregen met de scopie hadden we moeten opereren. Om nog maar niet over splinters te spreken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 18:33

Zoals mijn gevoel eigenlijk al vermoedde, loopt Skip zo stijf door pijn aan heupen, bekken of rug. Dit verbaast me niets omdat hij maandag wel een paar hele rare bewegingen maakte om bij de bal te komen. Onderweg naar huis ging hij voor me zitten en ik zag dat hij trilde, dacht toen door kou, maar dat kan ook heel goed van de pijn zijn geweest. Vermoed dat hij iets verrekt heeft. Als er vrijdag geen grote verbetering is, gaat hij van kop tot teen onder de röntgen. Voor nu heeft hij pijnstiller/ ontsteking remmer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:06

Mmm, dat klinkt minder goed. En hoe weet je dit nu, wat bevestigt jouw vermoeden hierin?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 19:32

Oh haha. Vergeten te vermelden dat ik vanmiddag weer bij de DA ben geweest.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:24

Ah oke!
Waarschijnlijk heeft hij zich dan flink bezeerd toen! Hopelijk vrijdag beter!