Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Ik heb een flexi maar merk dat Skip daar echt niet genoeg aan heeft. Los rent hij als een bezetene rond met 30km per uur. Dat gaat niet aan de flex. Daarnaast wil ik na de puppycursus beginen met jachttraining en dat gaat wat lastig aan een 5 meter lijnLos leren lopen heeft dus wel mijn voorkeur.
Aan de lijn oefenen met afgeven is wel een goed idee. Dan kan ik eerst zelf iets neergooien zoals een rauw bot als Skip thuis zit, om daarna aan de flexi te oefenen.
Ik loop ook ongeveer 4 x 10 minuten. In het verboden voor honden parkje achter mijn huis, daar liggen tenminste geen 100 hopen stront. Hier loopt hij dus ook lekker los. Maar dit park wordt nogal eens door buitenlanders gebruikt om te bqq. Een aantal keren per week naar het bos is het wel langer. Hersenwerk doe ik ook veel met hem.
bigone schreef:Boos worden omdat een pup poep eet werkt alleen angst voor de baas in de hand, ook dat kun je meestal voorkomen door het commando hier! Aan te leren met iets lekkers.
mvdende schreef:Hij blijft keurig bij me in de buurt en anders zit het ietwat vreemde commando "Deze kant" er aardig goed in. Dit betekent opletten baas gaat van richting veranderen of ik ben te ver weg gewandeld. Hij hoeft dan niet voor me te komen staan, maar wel in de buurt blijven. Ook de "Hier" gaat 95% perfect zolang er geen afleiding is. Een andere hond of lekker geurtje (van iets eetbaars) betekend echter dat er ineens een bananenplantage in zn oren zit
mvdende schreef:Ik wil hem zeker röntgen laten keuren. Het springen is op en van de bank en tegen mij aan. Dit is echt sinds gisteren dat het niet meer gaat. Maar hij heeft ook erg wiebelende achterpoten, steeds glijden op het laminaat in stap terwijl hij zondag nog sprintjes trok op het laminaat zonder glijden. Het gaat vanochtend wel weer iets beter.
Ik hoop dus eigenlijk dat dit door zn bolle rug en dus de buikpijn komt. Gisteren al de DA gevraagd of hij naar zn heupen wilde kijken maar ik vond dat hij er maar erg laks mee om ging. Hij gaf een pijnstiller en klaar. Ik kijk vandaag even aan omdat hij zo veel verbeterd is, diezelfde DA zit er nl en ik voel me niet serieus genomen door hem. Het is ook een Oostblokker en heel eerlijk twijfel ik aan zijn kunnen.
Babootje schreef:_xManadisx_ schreef:Is get botje er weer uit gekomen?
Een botje is geen probleem zodra het in de maag zit. Maagsap lost het gewoon op. Ook al is het geen rauw bot. Het risico zit vooral in de weg ernaar toe. Ik verwacht niet dat het een botje is, maar het kant natuurlijk wel iets anders zijn dat niet verteert.