Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:16

lieveli schreef:
Jolliegirl schreef:
Oke, ik zou nu de dierenarts bellen.

Als de kitten zelfs maar de hond heeft aamgeraakt na het wassen (nat of droog) kan dit giftig zijn!

Het is zeer onverstandig om een kat en hond tegelijk te behandelen, ook als je ze na elkaar doet en apart.
De hond draagt een stof met zich mee die dodelijk is voor de kat.

Spasme kan alles mee beginnen.. Dit kunnen beginnende aanvallen zijn.

Lees toch goed, ze gaat bellen zegt ze.

Sterkte Ts!

Jammer weer..
T is de toon die de muziek maakt.

Ik had het gelezen ja.. Ze vraagt om advies.. Dit was mijn advies, blijkbaar verstandig ook.

Wat fijn dat ze vanacht lekker bij je slaapt. Wat een droppie zeg!

In hondenvlooimidden zit nagenoeg altijd een stof waar katten niet tegenkunnen helaas.
Ook in vlooiensprays, permethrin.
Let daar goed op. Dit is dodelijk voor katten.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:31

echt niet in alle stoffen zit phemitrhin hoor, de meeste (winkel) middelen zijn nagenoeg allemaal nog met fipronil (frontline, exil) of imidacloprid (bolfo gold) de enige die echt giftig is voor katten is de advantix, die is op basis van pheminthrin. MAAR ook in veel huissprays zit phemithrin, dit is dan weer wel veilig te gebruiken bij katten, zo ook de knock-down van beaphar (zowel kat als hond). phemintrhin is inderdaad niet gezond voor katten, alles behalve. maar het zit ook in de ontvlooiings producten waarvan je het niet verwacht.

Wat ik wel heel apart vind TS is dat je maar één vlo heb gevonden, jou DA je gelijk en shampoo en een pipet heeft aangeraden.
De shampoo werkt eigenlijk alleen maar bij vlooien die zich op dat moment op de kat bevonden, zitten er geen vlooien op de kat, heeft de shampoo niet zo veel zin. maar daar boven op heb je wel een pipet gegeven dus heb je wel dubbel gedosseerd wat zeker voor kittens onder 1 kg best wel gevaarlijk KAN zijn. Edit daarbij heb je ook nog eens kans dat de pipet nu niet afdoende werkt omdat je de talg laag heb weg gewassen en het vloeistofje verspreid zich op de huid via de talglaag.

ik denk TS dat er gewoon een beetje water in is gekomen, goed in de gaten houden of het rood word of gaat stinken.

Edit: alleen OP en een paar reacties gelezen :=

Yanaa

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 11:31

Ik heb voor de hond idd de Advantix gebruikt helaas. Was alleen niet op de hoogte van de giftige werkzame stof voor katten hierin :( Heb de overig Advantix ook weggegooid nu, ga het risico niet meer nemen.

Ze had al een paar dagen wat 'poepjes', maar kon geen vlooien ontdekken. Totdat ze bij me op de bank lag en ik er een zag lopen in haar vacht. Het pipet dat ik er bij gegeven heb was op aanraden van de DA, volgens hun was dit het beste ivm evt eitjes. Kitten is gelukkig al een paar weken de 1kg gepasseerd, is kitten van 16weken. Er was ook niets aan de hand tot ze met de hond gespeeld had, daarna begonnen de klachten.
Op water in de oren is gecontroleerd, zat niets in. Maar heb wel voor 5 dagen druppels gekregen, omdat haar oortje rood begon te worden door het iedere keer met de pootjes aan de oren te zitten.

Zijn de nacht goed doorgekomen, gaat stukken beter met haar. Ze begon om 4uur de hele slaapkamer af te breken en tapijt los te trekken en te doen -O- Ze stuitert inmiddels het hele huis weer door.
Klachten zijn zo goed als over.. ze schudt alleen af en toe met haar oortjes nog, maar ook dit is nu al stukken minder. :)

Heb me lesje er wel van geleerd!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:14

Dat is goed nieuws TS! Wat een toestand!

Gelukkig ben je een alert baasje! Goed gehandeld zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:28

Hier was het ook Advantix inderdaad. Verkeerde pipet pakken.... voelde me zo verschrikkelijk, toen ik het ontdekte gelijk eraf gewassen (met gevaar voor eigen leven :+ ) in de tijd dat vervoer eraan kwam.
Zij is er overigens heelhuids doorheen gekomen, en is nu gewoon weer helemaal in orde!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:33

Och wat een snoesje! Prachtige aftekening op haar kopje <3 . En gelukkig voelt ze zich al beter +:)+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:09

Ah wat goed zeg!
Wat heb je snel gehandeld, goed gedaan¡

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:37

Fijn dat het beter gaat met je kitten en super dat je zo adequaat hebt gehandeld!
Volgende keer kun je het beste een middel gebruiken dat zowel voor hond als kat geschikt is zoals Stronghold druppels.

Je kitten is prachtig <3

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 13:56

Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en adviezen.
Ze is inmiddels weer helemaal de oude :)
Hangt de draak weer uit en geniet weer van alles samen met onze hond.

Afbeelding
De taak van vandaag: op je dooie gemak samen toekijken hoe de hooi balen gemaakt worden :Y)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:47

Wat een prachtig diertje. Goed dat je het zo hebt aangepakt!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:23

Wat fijn dat ze hersteld is. Ze is wel heel leuk hoor! :D