Pup ‘s nachts vaak eruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 10:50

Is het het beste om hetzelfde merk kvv te blijven geven of kan ik nu ook een ander merk voeren? Of is dat dan weer een aanslag op de darmen? Het merk wat de fokker gaf is hier in de buurt niet makkelijk te verkrijgen.

Edit: de eerste 2 dagen had hij mooie harde drolletjes. Nu is het wat dunner met soms wat slijm. Maar dat kan verschillende oorzaken hebben denk ik: de verhuizing? De warmte? Ontworming? Wennen aan de brok?

Schuur_

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:25

Als het sinds het voeren van brok dunne poep met slijm is moet je toch echt denken aan het voer hoor.

Rustig terug op KVV zetten en kijken wat er dan gebeurt

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:33

mag schreef:
Is het het beste om hetzelfde merk kvv te blijven geven of kan ik nu ook een ander merk voeren? Of is dat dan weer een aanslag op de darmen? Het merk wat de fokker gaf is hier in de buurt niet makkelijk te verkrijgen.

Edit: de eerste 2 dagen had hij mooie harde drolletjes. Nu is het wat dunner met soms wat slijm. Maar dat kan verschillende oorzaken hebben denk ik: de verhuizing? De warmte? Ontworming? Wennen aan de brok?

Het kan mogelijk een gedeelde oorzaak hebben maar de grootste reden is waarschijnlijk toch de voer switch. KVV is gewoon heel anders dan brok en zeker pups die nooit anders hebben gekend willen nog weleens heel moeilijk op brok over te zetten zijn. En dan heb je ook nog een aanzienlijke groep die het gewoon altijd beter op KVV blijft doen dan op brok of andersom. (Beide meegemaakt)

Voor nu idd terug naar kvv. En dan op een later moment (als je dat wil) hem opnieuw proberen over te zetten op brok. Maar dan wel veeel langzamer dan je nu gedaan hebt en op een andere manier. Liever geen brok en kvv in 24 uur combineren ivm andere zuurgraad die nodig is in de maag om het te verteren. Dus dan kan je er beter voor kiezen de ene dag kvv en de andere dan brok te voeren. En misschien in het begin langzaam beginnen met 2 dagen kvv en 1 dag brok.

Welk merk kvv en smaak gaf de fokker dan kan ik even met je meekijken welk kvv een goed alternatief kan zijn. Iets met een vergelijkbare samenstelling.

Wat betreft de nacht viel het me ook wel op dat 10 uur laatste rondje wel vrij voeg is. Ik deed het laatste rondje eerder rond middernacht en dan in de ochtend tussen 7 en 8 ergens weer. Volgens mij kwamen mijn beide puppies ergens rond de 12a14 weken heel de nacht door. Wel op voorwaarde dat ze niet zoals bij jou nu meerdere keren per nacht iets moeten doen. Tot dat beter gaat zal je niet kunnen afbouwen omdat het dus geen aandachts kwestie is.

Overigens moet ik wel zeggen dat bij een volgende pup ik dat hele trainen om alleen te slapen lekker zou laten zitten dan komt vanzelf wel.. Ze zijn in en in roedeldieren en net gescheiden van alles wat safe was voor ze. Ik zou elke volgende pup altijd meenemen, in een bench of niet, maar dat hij in ieder geval niet alleen is. Je maakt het dan voor iedereen makkelijker plus er komt vanzelf een moment dat je de dan puberhond gewoon zonder probleem van de slaapkamer kan verplaatsen omdat ze er dan ook echt klaar voor zijn. Je forceert niks. Veel beter lijkt me. ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:38

Lisem94 dat ligt blijkbaar toch echt anders over het samen voeren van brok en kvv
kiwiwitje schreef:
Mizora schreef:

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat brok + vlees niet samen gegeven kunnen worden, wel heel veel praktijkbewijs dat het prima kan. Alleen voor mensen die barf geven met hard bot is het niet ideaal en zou ik inderdaad de botmaaltijd niet combineren met brok. Maar zelfs daar heb ik nooit verhalen uit eerste hand gehoord qua problemen (wel van honden die ziek waren en met de weerstand flink onderuit gegaan waren die, ondanks dat ze gewend waren volledig rauw te eten, bij het eten van flink bot opeens last van verstoppingen kregen. Vandaar dat ik daar wel een veilige marge inbouw, maar dat is eigenlijk een andere situatie).

Farmfood is de fabrikant die is begonnen met roepen dat alleen geperste brokken met vlees gecombineerd mogen worden, en dat is heel slim van ze, want in die tijd waren de meeste brokken nog geëxtrudeerd omdat honden dat vaak beter verteren.

Als je per se geen bewust light brok wilt kiezen, kies dan voor een brok met een hoog eiwitgehalte (±30%) met een laag vetgehalte (10%) en bij voorkeur een hoog vezelgehalte (10+%) waarvan je alsnog weinig hoeft te voeren. Maar eigenlijk vind ik het onverstandig. Een mineralentekort is niet alleen bij mensen een serieus probleem, maar ook bij dieren, zelfs al kunnen zij de klachten een stuk minder duidelijk aangeven. En zolang voeding aangepast is op een % van het lichaamsgewicht, betekent minder voeren dan het % van het lichaamsgewicht ook dat je daarmee tekorten creëert. En het hangt van de voeding af hoe groot deze tekorten dan zijn, want sommige producten hebben meer reserve dan anderen (zeker goedkope brok zit vaak erg aan het randje) maar minder dan 75% van de aanbevolen hoeveelheid voeren geeft vrijwel altijd tekorten en bij kvv zie je sowieso al dat er een hoop producten zijn die hun mineralen niet op orde hebben en zou ik het dus al helemaal niet bij doen.

Honden zijn niet gemaakt voor vlees eten, honden zijn gemaakt voor afvaleters. De oerhond at de resten van de mens en voorkwam daarmee ongedierte (eigenlijk waren zij in het begin zelf het ongedierte). Tot 50 jaar terug aten ze gewoon met de pot mee, en dat betekende zo af en toe een stukje vlees en verder wat ze zelf vingen en aardappelen met groenten en bonen en brood. De spijsvertering van een hond is ook echt meer ingericht op het verteren van koolhydraten dan dat van een wolf.

Even een quote uit een ander topic (Mizora @ [BB] hond moet nog 10 kg afvallen, loopband? )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:53

Onze hond ging er als pup, is nu 1 jaar oud, om middernacht uit en dan weer om 6 uur in de ochtend.
Enkele keer piepte hij ‘s nachts en dan zette ik hem in de tuin.

Toen hij ouder was herkende ik het verschil in piepen van nodig naar buiten moeten of piepen van hoera het is ochtend en speeltijd.
Speeltijd piep negeer ik.

Toevallig vorige week op vakantie dat hij om 4 uur ‘s nachts aangaf eruit te moeten.
Dus hem in de tuin gezet en dat was inderdaad nodig. Bij licht de troep opgeruimd en schoongemaakt.

Als onze hond veel prikkels krijgt slaapt hij slecht.
Zwemmen in zee is veel water drinken thuis en ‘s nachts nog een plas.

Hij heeft nooit in een bench gezeten.
Slaapt ‘s nachts in een mand naast het bed.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 12:10

Hij is nu gewend aan Kivo en Farmfood rund. Ik zou over willen gaan naar Duck of Naturis.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:20

Ik schrik van de reacties hier, je haalt een puppy in huis, dan moet je je toch wel realiseren dat dit veel werk is?!

5x op een nacht van 22u tot zeg 7u(?) is toch niet veel? Dat is op 9 uur tijd 5 keer plassen en/of poepen. Dat is ongeveer iedere twee uur, voor een pup van 13 weken überhaupt niet gek.

Wij zijn met één van onze pups tot ruim 8 maanden twee keer per nacht moeten opstaan, haar blaas was toen eenmaal nog niet zo sterk. Zij gaf het zelf aan en wij moeten haar dan plassen / poepen. Wij zeiden niks tegen haar, en ze ging daarna zonder morren in de bench.

De ene pup is de andere niet, de ene pup moet nou eenmaal meer dan de andere. Zeker met dit weer, ze drinken meer, moeten dus ook meer plassen.

Zo vreemd is het allemaal niet.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:21

Bedankt voor je reactie kiwiwitje ik ben ervan op de hoogte dat er geen wetenschappelijke bewijs is inderdaad. :j

De reden dat ik toch voorstel om het per 24 uur te veranderen en niet per maaltijd is omdat TS dat al geprobeerd heeft. Met minder goed resultaat, sommige honden reageren toch wel degelijk gevoelig op het in korte tijd wisselen van vers vlees naar brok. Of liever gezegd het in korte tijd wisselen van voer in zijn algemeen.

TS heeft de pup nog maar kort en heeft dus ook geen uitgebreide ervaring met wat voor deze hond al dan niet werkt en daarbij is het maag/darmkanaal nu al iets van streek dus het lijkt me dan een goede keuze om het opnieuw switchen net even anders te doen dan de eerste keer.

Vandaar ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:31

mag schreef:
Hij is nu gewend aan Kivo en Farmfood rund. Ik zou over willen gaan naar Duck of Naturis.

Kivo is sowieso troep, wij hebben het jaren naar tevredenheid gevoerd. Maar nadat de nieuwe insteek van hun in werking is gegaan heb ik de nodige discussies met ze gehad. Alles ontkennen keihard liegen terwijl de bewijzen er lagen. En alles maar sussen met gratis doosjes vlees...

Snel overgestapt, en nu willen ze nog steeds graag sussen. Maar met mij zijn alle Kivo voerders overgestapt. Wie niet horen wilt...

Brok en KVV kun je prima samen voeren, maar niet in één voerbeurt en de brok dient koudgeperst te zijn.

Op hele actieve dagen krijgen ze hier 's ochtend vers, 's middags brok, 's avonds vers. Maar wij voeren dus alleen maar brok bij als ze meer energie verbruiken dan ze kunnen opnemen uit het vlees. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:34

lisem94 schreef:
Bedankt voor je reactie kiwiwitje ik ben ervan op de hoogte dat er geen wetenschappelijke bewijs is inderdaad. :j

De reden dat ik toch voorstel om het per 24 uur te veranderen en niet per maaltijd is omdat TS dat al geprobeerd heeft. Met minder goed resultaat, sommige honden reageren toch wel degelijk gevoelig op het in korte tijd wisselen van vers vlees naar brok. Of liever gezegd het in korte tijd wisselen van voer in zijn algemeen.

TS heeft de pup nog maar kort en heeft dus ook geen uitgebreide ervaring met wat voor deze hond al dan niet werkt en daarbij is het maag/darmkanaal nu al iets van streek dus het lijkt me dan een goede keuze om het opnieuw switchen net even anders te doen dan de eerste keer.

Vandaar ;)

Maar dat kan 1001 redenen hebben. Veel poepen heeft daar ook tal van redenen van. Mijn hond kreeg bij de fokker RC brok en dat kregen wij ook mee. Ik ging ieder uur naar buiten en hij poepte ook gewoon bijna ieder uur. Vervolgens heel wat brokken en KVV geprobeerd maar hij bleef vrij veel poepen (zeker als ik hier lees 2x pd) Inmiddels voeren we Kivo en wolf of wilderness en poept hij 2 tot 3 x per dag.

Het kan dus ook aan de brok liggen. De combi hierin hoeft dus helemaal geen probleem te zijn. Je kan nu ook niet zeggen waar het vandaan komt. Want komt het door het wisselen, of is deze brok gewoon niet geschikt?

Kivo troep KimD ? Ik voer het hier gewoon naar volle tevredenheid al bijna 2 jaar dus ben wel benieuwd wat voor problemen er zijn volgens jou. Incl de bewijzen dan. Mag ook per PB.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:35

KimD schreef:
Ik schrik van de reacties hier, je haalt een puppy in huis, dan moet je je toch wel realiseren dat dit veel werk is?!

5x op een nacht van 22u tot zeg 7u(?) is toch niet veel? Dat is op 9 uur tijd 5 keer plassen en/of poepen. Dat is ongeveer iedere twee uur, voor een pup van 13 weken überhaupt niet gek.

Wij zijn met één van onze pups tot ruim 8 maanden twee keer per nacht moeten opstaan, haar blaas was toen eenmaal nog niet zo sterk. Zij gaf het zelf aan en wij moeten haar dan plassen / poepen. Wij zeiden niks tegen haar, en ze ging daarna zonder morren in de bench.

De ene pup is de andere niet, de ene pup moet nou eenmaal meer dan de andere. Zeker met dit weer, ze drinken meer, moeten dus ook meer plassen.

Zo vreemd is het allemaal niet.

Ik schrik er van dat dat blijkbaar normaal zou moeten zijn, mijn ouders fokken regelmatig nesten en voordat ze het nest verlaten zijn ze allemaal de hele nacht droog. Dat ze een kleine terugval hebben bij de nieuwe baasjes komt voor, maar elke 2 uur zou ik echt zelf helemaal kapot van gaan. :o

Kivo vind ik vreselijk goor spul, stinkt en is vies vettig maar over de inhoud kan ik weinig zeggen heb enkel eens een rol gekregen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:58

kiwiwitje schreef:
lisem94 schreef:

Vandaar ;)

Maar dat kan 1001 redenen hebben. Veel poepen heeft daar ook tal van redenen van. Mijn hond kreeg bij de fokker RC brok en dat kregen wij ook mee. Ik ging ieder uur naar buiten en hij poepte ook gewoon bijna ieder uur. Vervolgens heel wat brokken en KVV geprobeerd maar hij bleef vrij veel poepen (zeker als ik hier lees 2x pd) Inmiddels voeren we Kivo en wolf of wilderness en poept hij 2 tot 3 x per dag.

Het kan dus ook aan de brok liggen. De combi hierin hoeft dus helemaal geen probleem te zijn. Je kan nu ook niet zeggen waar het vandaan komt. Want komt het door het wisselen, of is deze brok gewoon niet geschikt?

Kivo troep[b] KimD ? Ik voer het hier gewoon naar volle tevredenheid al bijna 2 jaar dus ben wel benieuwd wat voor problemen er zijn volgens jou. Incl de bewijzen dan. Mag ook per PB[/b].

Wij vonden stukken plastic, blauw vlees, elastieken, bedorven vlees in het nieuwe vlees, ijzer, pillen etc in de rollen. Nu kan er altijd wel eens iets tussen het vlees zitten, maar nadat onze honden binnen twee maanden kilo's afvielen terwijl wij het voer bijna had verdubbeld hadden was voor mij echt de druppel. Achteraf bleek de hormoonhuishouding van twee van onze tegen ook compleet van de leg door de Kivo, de waardes die zij hadden waren vreemd en eigenlijk onverklaarbaar, het puzzelstukje viel pas op zijn plek achteraf. Dat besproken met onze dierenarts en die bevestigde het verhaal. Dus wat die allemaal aan het doen zijn binnen de productie, geen idee, maar hier komt het er niet meer in.

Ons verkooppunt is om dezelfde reden gestopt met de verkoop van kivo, steeds meer klachten en zieke honden. Zelfs teven die eerder in hun loopsheid kwamen of zelfs oversloegen door het vlees.

Azmay schreef:
Ik schrik er van dat dat blijkbaar normaal zou moeten zijn, mijn ouders fokken regelmatig nesten en voordat ze het nest verlaten zijn ze allemaal de hele nacht droog. Dat ze een kleine terugval hebben bij de nieuwe baasjes komt voor, maar elke 2 uur zou ik echt zelf helemaal kapot van gaan. :o

Kivo vind ik vreselijk goor spul, stinkt en is vies vettig maar over de inhoud kan ik weinig zeggen heb enkel eens een rol gekregen.

Zoals gezegd, de ene pup is de andere niet. En de ene fokker de andere niet. Onze laatste twee pups kregen wij zindelijk, de ongelukjes die zij hebben gehad kunnen we op twee handen tellen. 'S nachts maar één keer eruit, en dat met twee pups tegelijk. Piece of cake!

Maar onze andere hond had hier meer moeite mee, nouja, ook prima. Ze is er vanzelf overheen gegroeid. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:03

Die ervaring hebben wij hier niet. Het vlees is altijd heel mooi, ruikt goed en nog niks tegen gekomen wat er niet in thuis hoort. Ook geen honden die hormonaal niet kloppen en loopsheid overslaan gelukkig. Hier in de buurt al verschillende verkooppunten gesproken en die roepen allemaal dat kivo het beste verkocht word.
Heb hier een paar kieskeurige miepjes zitten(de katten en honden krijgen het) maar kivo gaat er gelukkig altijd in. In tegenstelling tot wat andere KVV merken (smuldier, naturis, lotgering, dogmeat )

Bedorven vlees, verkleurd vlees en dingen die er niet in thuishoren +zieke honden ken ik dan wel weer van lotgering.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:07

kiwiwitje schreef:
Die ervaring hebben wij hier niet. Het vlees is altijd heel mooi, ruikt goed en nog niks tegen gekomen wat er niet in thuis hoort. Ook geen honden die hormonaal niet kloppen en loopsheid overslaan gelukkig. Hier in de buurt al verschillende verkooppunten gesproken en die roepen allemaal dat kivo het beste verkocht word.
Heb hier een paar kieskeurige miepjes zitten(de katten en honden krijgen het) maar kivo gaat er gelukkig altijd in. In tegenstelling tot wat andere KVV merken (smuldier, naturis, lotgering, dogmeat )

Bedorven vlees, verkleurd vlees en dingen die er niet in thuishoren +zieke honden ken ik dan wel weer van lotgering.

Het verkoopt inderdaad als een trein, was/is hier ook in omgeving. Ook vooral omdat het relatief goedkoop is.

Wij waren ook tevreden, voerden het al een hele tijd, maar helaas niet meer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:12

Hier gaat het gelukkig nog goed. Vriezer ligt ''vol'' momenteel. Toevallig vorige week bijgehaald en heb nu ook van sommige de nieuwe verpakkingen. Wel zag ik dat de analyse veranderd is. Dat is voor ons gelukkig geen probleem. :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:27

mag schreef:

Je kunt een ander merk geven als het maar wel compleet is

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:27

Ook ik schrik wel een beetje van sommige reacties. Wat mij altijd is geleerd dat pups gewoon nog geen controle hebben over hun blaas en daardoor vaker uit moeten en dat ze nog moeten leren om het buiten te doen. Ik zou het ook langzaam opbouwen maar ik zou inderdaad eigenlijk proberen te zorgen dat je het piepen voor bent anders kan een pup inderdaad echt wel al aanleren dat als hij piept hij naar buiten mag.

Hier staat een mooi schema, het verschilt natuurlijk wel een beetje per hond.

http://www.hondenplaneet.nl/puppy/zindelijkheidstraining.php

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:45

Als ik mijn pup iedere nacht om de 2 uur er uit laat dan plast hij ook iedere keer, maar ik wil hem juist leren dat hij het snachts gewoon op moet houden. Je maakt de hond zo alleen maar gewend dat hij het niet op hoeft te houden. Vraag me ook echt af wat het met voer te maken heeft. Pups van deze leeftijd poepen vaker als volwassen honden.
Mijn pup poept 5 a 6 keer op een dag, en heeft super ontlasting. Word straks vanzelf minder. Ook begin ik gewoon met normaal (wel kwaliteit maar niet meteen de allerbeste) voer, geen speciale poespas dat kan altijd nog worden aangeschaft als dit nodig is.

Sowieso iedere maand je pup ontwormen, door de warmte kan de ontlasting ook wat dun worden, die van mij had gisteren ook een beetje plakpoep en vanochtend hoorde ik de drollen gewoon op de grond vallen, hij heeft gisteren trouwens zichzelf ook helemaal vol gegeten met paarden poep dus het word weer tijd voor zijn ontworming.

Ik zou er niet teveel aan gaan veranderen alleen als het echt noodzakelijk is. Snachts in een kleine bench zetten en niet meer er uit halen. Dan is het maar een keer nat maar je maakt het anders echt moeilijk voor jezelf en de pup

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:06

Ik heb nooit problemen gehad met een combi van brok en kvv, maar zou ik dat wel hebben gehad dan was ik inderdaad overgaan op enkel kvv.

Het klopt dat honden opportunisten zijn; ze eten wat voorhanden is. Echter, hun spijsvertering is echt wel die van een carnivoor. Daarin ben ik het dus niet eens met het gequote bericht van Mizora.

Ik lees dat de pup snachts in de bench zit en overdag ook nog. Dit zou mij veel te veel zijn.
Ook indien dit puur een voerkwestie is heb je maar weinig zicht op je pup als hij nagenoeg de helft van een etmaal alleen zit.
Ik zou hem dus naar de slaapkamer verplaatsen. In een omgeving die door hem mogelijk niet als veilig wordt ervaren, zal hij wellicht minder diep slapen en vaker wakker worden.
Verder zou ik hem gewoon de tijd geven.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:19

Dat hij in de bench zit wil niet zeggen dat hij alleen zit. ‘S nachts is hij inderdaad alleen, overdag ligt hij naast mij in de bench of gewoon op de vloer. We hebben ook jonge kinderen en in de bench is zijn plekje waar hij rust heeft en de kinderen hem met rust moeten laten. Ik werk vanuit huis dus pup is bijna nooit alleen thuis (tot nu toe alleen om boodschappen te doen).

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:31

mag schreef:
Hij heeft nu vanmorgen brok op, ga vanmiddag en vanavond weer kvv geven, kijken of dat beter gaat vannacht.

Vermoedelijk is dat nog iets te snel, maar na een paar dagen zou je verschil moeten merken.
Enne, het is een pup he, ik schrik van sommige reacties hierboven.
Neem de eerste maanden een beetje tijd voor zindelijkheid en opvoeding, pups zijn echt niet allemaal tegelijk zindelijk, soms gelijk al en soms pas 100% na een half jaar.
En de verteerbaarheid van het voer heeft zeker invloed. Met veel onverteerbare componenten zal de hoeveelheid meer zijn, en zal de pup vaker moeten poepen.
Met kvv is de verteerbaarheid veel beter en hoeven ze mits goed gewend eraan hooguit 2 x per dag, of ze doen een 'konijnekeutel'. Ook drinken ze iets minder omdat kvv meer vocht bevat.
Een pup is te jong om de eigenaar te manipuleren; een pup die huilt voelt zich alleen. Onze pups, 3 in de afgelopen jaren, sliepen eerst op de slaapkamer, dan op de overloop en zodra ze doorsliepen ging de bensch naar beneden. Na een jaar of 2 kwam er een mand, of eerder als ze geen slopers waren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:32

Je pup is keurig zindelijk, hij geeft netjes aan dat hij eruit moet. Je mag in je handen knijpen dat hij het zo netjes aangeeft. Pas als hij ipv plassen en poepen gaat spelen is het tijs om wat strenger te zijn. Het is nog een baby, hij doet het hartstikke goed dus wees er gewoon blij mee.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:41

Ik ben denk ik wat "ouwerwets" zoals wij dat hier zeggen :o .
Mijn pups gaan 's nachts in de bench in de keuken of vroeger in een hondenren buiten(wel een volwassen hond aanwezig) De eerste twee weken laatste rondje rond 23.30/0.00 uur volgende ronde 5.30/6.00 uur en dan ga ik er één keer uit als ze piepen om te laten plassen, piepen ze vaker dan ga ik de eerste dagen wel kijken en zonder aandacht te geven aanwezig zijn.
Na die twee weken is dat vaak al niet meer nodig, want dan zijn ze stil. Vervolgens ga ik heel langzaam het laatste rondje wat naar voren halen. Mijn pup is nu 16 weken, laatste ronde rond 22.00 uur en 's ochtends tussen 6.00 en 7.00 uur de volgende. Dan maak ik hem wakker. Hij piept vrijwel nooit, altijd droog. Nog nooit problemen gehad met zindelijk worden. Is natuurlijk erg verschillend per hond en ras, maar dit is mijn ervaring. Nu heb ik een ras wat erg zelfstandig is en een volwassen hond die het goede voorbeeld geeft, dat speelt natuurlijk ook mee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:48

mag schreef:
Dat hij in de bench zit wil niet zeggen dat hij alleen zit. ‘S nachts is hij inderdaad alleen, overdag ligt hij naast mij in de bench of gewoon op de vloer. We hebben ook jonge kinderen en in de bench is zijn plekje waar hij rust heeft en de kinderen hem met rust moeten laten. Ik werk vanuit huis dus pup is bijna nooit alleen thuis (tot nu toe alleen om boodschappen te doen).

Sorry als ik het verkeerd geïnterpreteerd heb!
Wat ik probeer te zeggen is dat onrust/ stress ook op de darmen kan werken.
Poept hij alleen snachts zo vaak? Of overdag ook?

Akishino: uit jouw bericht maak ik op dat jouw pups niet alleen zijn snachts. En dat vind ik wel een groot verschil.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 15:55

Nee overdag maar een paar x ‘s nachts juist heel veel. Vandaag overdag zelfs nog niks, alleen vanmorgen om 6u toen we opstonden. Ik denk niet dat t uit angst of stress is. Hij gaat graag in de bench en oogt niet angstig. Ook wordt het erger (we moeten er vaker uit) ipv minder.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mag op 01-08-18 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt