Bedankt mbt de info over de E. cuniculi. Ik schrik ervan hoeveel overeenkomsten het heeft met dat wat mijn kat vertoond. Al heeft ze geen ooglensverkleuring. Het rauwe konijn wat ik gaf is wel tijdlang ingevroren geweest(barf). Maar ze eet het wel op. Morgen is eigen dierenarts er weer en ga ik het voorleggen. Ze had het eerder al over een bloedtest, mogelijk dat nog laten doen. Kat lijkt verder op te knappen. Kan op voorkant romp wat rechter zitten waardoor ze net zelf uit de drinkbak en etensbak kon eten en drinken. Ipv dat ik het in haar bekje moest duwen.
Oude artikelen op internet schrijven wel over plotselinge verlammingsverschijnselen weer als gevolg van bepaalde brokjes waar weer stofjes in konden zitten waar sommige katten niet tegen konden. Meeste katten kwamen er weer bovenop, op enkele na.
Nee ik geef zeker de hoop nog niet op aangezien dit mogelijk nog een oorzaak heeft of kan herstellen. Zeker omdat er nu toch tekenen van wat functieherstel zijn heb ik weer wat moed. Straks kijken of het klysma wat gaat doen en krijgt ze een nieuwe dexometason injectie bij de assistente. Morgen is eigen dierenarts weer terug. Hernia denk ik niet aan vanwege gestoorde reflexen, als je haar optilt bv tolt ze als het ware naar rechts, en een voorpoot houdt ze gestrekt terwijl de ander dwangmatig buigt. Het is meer iets neurologisch wat ook de basisreflexen beïnvloed en dat zou niet bij hernia zo uiten.
Nystagmus ging d stijds van links naar rechts, als het iets in de hersenen was zou nystagmus van boven naar beneden gaan. Overigens heeft ze de nystagmus nu niet. Het vestibulair idiopatisch syndroom lijkt het nog meest op(dat zou ook dit beeld geven, oorzaak onbekend, en meestal weer spontaan herstellen, en ook kunnen herhalen jaren later). Of Guillan Barre, dat zou mogelijk verklaren waarom ze verslechterd na stoppen van ontstekingsremmer Meloxidyl. Want tot twee keer toe verlamd na stoppen meloxidyl vindt ik ook wel toevallig..
Laatst bijgewerkt door Sabri op 01-08-18 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt