Onze eerste was superlief, aanhankelijk en een jachtinstinct dat hij goed onder controle had omdat hij erg gehoorzaam was. Hij kon altijd loslopen met ons. Degene van 2 is een ongelooflijk eigenwijs, speels dier dat wat meer op zichzelf is. Veel lastiger opvoeden en als ik hem los laten lopen zonder roedel, ben ik hem kwijt en moet ik geluk hebben als ik hem terug krijg. Heel anders dus.
Beide teckels waren/zijn dwerg ruwhaar.
Onze pup (16 weken) is een standaard ruwhaar. Ongelooflijk geweldig karakter; aanhankelijk, (mensgericht) speels. Gaat ontzettend goed met de andere teckel (allebei reutjes) en enorm genieten om in ons leven te hebben. Vooral voor mijn kinderen (autisme) heel fijn dat hij ook zo graag op schoot klimt en met zijn hele lijf enthousiast groet als je binnenkomt.
Het zijn echt honden die je vanaf het begin heel consequent op moet voeden en waarbij je je bewust moet zijn van hun flinke jachtinstinct. Ze kunnen echt alles in de wind slaan en hun neus achterna gaan.
Daarbij zijn het ook vaak clowns en is het vreselijk lachen met en om ze.
Ik heb zelf ook nog een Beagle, Fauve de Bretagne, Smoushond en de Border Terrier overwogen. Maar ja, toch ruwhaar teckel fan blijkbaar