Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Heidewachtel of Engelse springer spaniël. Zijn wat kleiner als een labrador, maar wat groter als een boerenfox.
capopjekop schreef:Kleiner dan een labrador en mensgericht. Dan denk ik meteen aan een pitbull.
primera schreef:capopjekop schreef:Kleiner dan een labrador en mensgericht. Dan denk ik meteen aan een pitbull.
Hoeveel pitbulls ken jij? Standaard pitje is niet kleiner als een labrador eerder evengroot of groter (veel mensen halen rassen door elkaar maar een pitje is echt wel groot, ik heb zelf een vrij grote Engelse Bullterriër en die is in veel gevallen iets kleiner dan een standaard pitbull).
Zijn inderdaad wel erg leuke honden al hebben ze veel beweging nodig.
capopjekop schreef:primera schreef:Hoeveel pitbulls ken jij? Standaard pitje is niet kleiner als een labrador eerder evengroot of groter (veel mensen halen rassen door elkaar maar een pitje is echt wel groot, ik heb zelf een vrij grote Engelse Bullterriër en die is in veel gevallen iets kleiner dan een standaard pitbull).
Zijn inderdaad wel erg leuke honden al hebben ze veel beweging nodig.
Heel wat. We hebben er zelf ook een en in de wijk lopen er veel rond. Echte pitbulls worden niet zo heel groot. Die van ons is 55 cm maar waarschijnlijk een kruising. Zit er nog wel wat anders doorheen en dan worden ze groter idd. De pitbull van kennissen heeft een stamboom en die is maar 45 cm hoog. Denk eerder dat ik alleen maar grote labradors in de wijk heb want die zijn vaak nog wel iets hoger, breder en lomper dan die van ons :')
Zoe_97 schreef:ik denk dat echte erfhonden zoals bv een rotweiler of een beauceron echt wel in jullie situatie zouden passen. erfvaste honden die wel wat afschrikken. Waarom wil je man een kleine hond als dit de functie voor de honden is?