Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hoppit schreef:Zullen dus ook wel op het dak gebroed hebben. Wij zitten op universiteitsterrein, dus net wat meer groen. Wij hebben de eerste 2 dagen in dee gaten gehouden, daarna verplaatst. Als ie nog fel wegrent en als je m pakt een goede poging doet om je te bijten komt ie wel goed. Je kan aan zn borstbeen voelen of ie mager is, maar de felheid waarmee ze naar je hand pikken is een goede indicatie hoor. Doet nauwelijks pijn tenzij je heel kleinzerig bent.
FatCat schreef:Even een update
Met Birdie is alles goed. Ze is heel alert, eet en drinkt goed. Ze is dol op de katten brokjes.
Vogelopvang De Wulp vond terug zetten toch een minder goed idee; haar ouders zijn wss niet meer op zoek en een industrieterrein is geen plek voor een jonge vogel.
Dus voorgesteld om haar in mijn tuin te houden tot ze kan vliegen. Vond ze een prima oplossing! Dit zou maar een week moeten duren.
Ik laat het tuinhuisje open zodat ze kan schuilen. Nu zit ze nog binnen wegens extreeme hitte, maar morgen zijn het weer normale temperaturen.
Het hanterend gaat goed, moet zeggen dat ik gewoon met bloten handen haar optil. Ze probeerd ook niet meer te bijten.![]()
Bedankt voor de adviezen allemaal!
Rivendell schreef:AlwaysH schreef:
Is toch echt duidelijk een meeuw. Deze gaf ik bij het VOCZ (heb vrijwilligerswerk gedaan en veel meeuwen gevoerd) altijd gesneden, rauwe vis (ben de naam van die vis vergeten, is een bekende vissoort... Ik weet niet of meeuwen ook eventueel eendenvoer lussen trouwens. Dat is nog een optie anders.... dat moet geweekt worden.
Maar ik zou gewoon even kijken voor vis en deze in grote van cm bij cm voeren.
Ik gaf ze spiering