Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:54

Ik doe niks specialer dan anders, alleen niet lang uitlaten..ff een behoefte buiten ( honden ) en klaar.
Cavias niets bijzonders...ik heb het in huis 23 graden dus prima voor mijn huisdieren

Bij de paarden staat regelmatig de sproeier aan ( grondwater ) en gaan ze onder staan. Verder worden ze niet gereden en kunnen onder bomen schuilen en stal in en uit wanneer ze willen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:02

De honden hebben al heel de zomer 2 zwembadjes buiten. Hiervan heb ik er 1 maandag naar binnen gehaald. Ook hebben ze bizar veel water staan en hebben ze de meest koele plek tot hun beschikking. Ze kunnen naar buiten en een half uur geleden zag ik er 1tje op de camera naar buiten lopen, poot optillen en weer naar binnen. Veel te heet buiten.

Paarden hebben genoeg water en schaduw. Verder niks.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:07

Hier zitten de honden Duitse herders buiten.

Meermaals per dag voorzien van vers en koel drinkwater.
Handdoeken/dekens voor de kennels tegen de zon.
Af en toe de pootjes, borst en buik afkoelen met tuinslang.
Pas ten vroegste 22u30 gaan ze mee op wandel.
Enkel kort uit voor behoefte thuis.

Ze liggen vrijwel allen te slapen zonder enig extreem gehijg.

De paarden hebben voldoende drinkwater en schaduw om de dag door te komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:09

Mijn katten komen best eens graag buiten maar ze talen er al een tijdje niet naar. Soms gaan ze 's nachts een kort rondje. Wat ik doe is 's ochtends (wanneer de zon er op staat) de rolluiken naar beneden. Einde van de ochtend of 's middags gaan die dan weer omhoog. 's Nachts staat de balkondeur sowieso open, en meestal de voordeur ook zodat het lekker af kan koelen. Ik merk dat met overdag de balkondeur open (en rolgordijnen wel omlaag) het minder warm wordt ook dan met de deur dicht. Als overdag de deur dicht is ligt mijn kater veel in de wasbak in de badkamer, die is dan koeler. Hij ligt nu steeds op de krabpaal bij het balkon, dus kennelijk is het nog draaglijk. Er staat net een beetje bries. Hij is zwart met wit en heeft 't gauw warm. Mijn blauwe katje heeft er minder last van.

Mijn buurman gaf me net de tip om ze water uit de koelkast te geven. Doet hij ook met zijn katten en ze zijn er heel enthousiast over. Ga morgen maar eens testen of die van mij het ook leuk vinden, flesje staat nu koud te worden.

Dingen als koelmatjes enzo doen ze niks mee. Als ze het warm vinden gaan ze op het laminaat liggen of in d de badkamer. Maar ze liggen nu dus gewoon op/in de krabpaal met stoffen bekleding.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:19

Mijn hond wordt niet lang uitgelaten, alleen stukjes in de berm, voldoende koud drink water.

En deze luxe opstelling: ventilator met een ijsfles er voor. Lekker cool!
Afbeelding

Mocht 'ie het alsnog warm krijgen dan hebben we ook nog een verkoelende halsband en zo'n koelkussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:27

Mijn katten liggen voor de airco. De oudste (18) wilde de afgelopen dagen niet meer eten en drinken dus de airco is verhuist van onze slaapkamer naar de kattenkamer. Beestje is weer helemaal opgeleefd (wij wat minder daarentegen :') ).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:29

Niks. Mijn exoten genieten :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:31

Mijn sphynxen hebben een badje in de tuin :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:32

Met onze Berner geen idee. Die heeft het bloedheet maar haat water. Ze lust wel graag ijsblokjes of vanille ijsjes dus die mag ze soms.

De kat geeft echt geen f*ck hoor.
Ligt regelmatig in de zon te bakken met het buikje in de lucht.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Giolli op 26-07-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 14:34

Een van mijn poezen kan werkelijk slecht tegen warmte. Dusdanig dat ze hijgt als een hond. Overigens HCM vrij, hart en longen goed (echo en bloed) en normale luchtwegen.

De andere twee liggen nog het liefst in volle zon. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:37

Ik gooi de hond nat als ik thuis kom. Hij heeft dan altijd zijn gekke kwartiertje en wordt sjaggie als hij er te warm van wordt. Oude vent! Verder zoekt hij het lekker uit en vermaakt zich prima. Alle beestjes krijgen vaker schoon water.

De ganzen krijgen voor de zekerheid nu geen zwembadje omdat dat snel heel vies wordt, en die kan ik nu niet zo best schoon krijgen... Maar iedereen gaat zo zn gangetje.

Het grappige is dat de kippen helemaal zijn verhuisd qua slaapplek. De boom waar ze normaal in zitten heeft avondzon en dat heeft de club blijkbaar als ´te warm´ bestempeld.
Het is normaal al een heel spektakel als ze gaan slapen (want die wil niet naast die, maar wel bij die)... Maar in een nieuwe boom is het helemaal een soap. Het duurt zo een half uur voor ze klaar zijn!

En het jongste kuiken slaapt (door ruimtegebrek?) bovenop de haan. Hoe raar wil je het hebben.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:38

Wij zijn overdag veel buiten, binnen is het nog warmer. Wel in de schaduw, dus de honden ook, al lijkt 1 het af en toe lekker te vinden in de zon. Water onbeperkt, ze mogen ook in de bijkeuken die wel wat koeler is, maar als we buiten zijn willen ze dat ook. Grote hond is dol op zwemmen, dus die laten we ook zwemmen in een meertje zonder blauwalg (zwem daar zelf ook trouwens) en dan lekker de airco in de auto aan, als ie toch mee gaat daarin. Vandaag bij de winkel zelf bij de hond in de auto gebleven, met airco (en motor) aan. Paarden staan overdag op stal, worden opgegeten door de dazen hier in de middag. In de ochtend en avond naar buiten. Ook vroeg in de ochtend of laat in de avond rijden, daarna lekker koel afspoelen. Deuren van de schuur staan ook open, zodat het misschien een beetje doorwaait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:39

Ik ga s'ochtends heel vroeg lopen, 4 uur weg en half 6 terug op de dagen dat ik vrij ben, mijn herder kan dan nog even zwemmen in stromend water. Als ik moet werken doen we een iets korter rondje zonder zwemmen.
Verder doe ik niets bijzonders, ik heb een ventilator staan maar daar willen ze niet voor liggen dus gebruik ik hem zelf maar..

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:43

Wij zijn op vakantie nu en we hebben een oppas waar we veel geluk mee hebben: hij werkt tot 2 uur ‘s nachts dus als hij terug is doet hij een groot rondje. Verder zoeken de katten hun eigen verkoeling op, onze ene kat springt soms in de sloot als het warm is, maar die is een beetje apart haha. Verder is t bij ons in huis normaal gesproken lekker koel dus zijn we veel binnen. Hond wil zelf ook niet lopen maar als hij moet zetten we de poort open, loopt hij over het gras naar een boom, plast en loopt terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:46

Niet zo veel eigenlijk. De paarden kunnen altijd de stal in en uit lopen en we hebben deze expres onder 2 grote bomen gebouwd en nog wat geboomte aangeplant rond de paddock. Dus die hebben schaduw en eerlijk gezegd is de stal en daaromheen het fijnste plekje op ons terrein, op 1 of andere manier staat daar altijd een heerlijk briesje.

Ze hebben een automatische drinkbak (die check ik uiteraard regelmatig of hij het nog doet) en ik leg hooi in de stal en buiten in de schaduw, zodat ze niet per-sé de wei op hoeven om hun kostje bij elkaar te scharrelen.

Zojuist hebben ze lekker een bakje slobber en Lucerne met een flinke plons water er door gehad.

Wilde ze nog even afspoelen maar dat was eigenlijk niet nodig dus niet gedaan, ze redden het prima, geen zweetplekken en voelen ook niet warm dus dan ga ik me er liever niet tegenaan bemoeien met natspuiten want wie weet maak ik het daarmee alleen maar erger. Zo gaat het prima :)

Ik heb een wollen deken gewassen en die ligt op de bank te drogen....en de kater ligt er al de hele dag op te pitten :roll: Blijkbaar het fijnste plekje in huis. Deuren tegen elkaar open en luxaflex dicht om de zon buiten te houden. Lekker koel water ook uiteraard :) Waar de poes is dat weet ik niet, die zal ook wel voor zichzelf zorgen en ergens een fijn plekje gevonden hebben buiten. Dat regelt ze zelf wel :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:49

Mijn kat mag nu ook niet buiten al is ze het daar niet mee eens maar de zon staat vol op de tuin dus dan maar tegen haarzelf beschermen. Binnen was het 22, maar inmiddels sinds deze week elke dag halve graat aan het oplopen en nu 24,5. Dus ga voor de cavia’s ook maar flesjes water invriezen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:54

Afbeelding

Finn en ik houden siësta. Lesgeven kan nu toch niet

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:57

Mijn kat doet niet anders dan anders... is een binnenkat, welke graag in mijn afgezette tuin ligt :D

De smiecht heeft wel mijn nieuwe zonnenbed ingepikt... verwend prinsje is het!
Afbeelding

Paard wordt nu even 2 dagen niet gereden (boven de 28 graden stap ik er niet op of ik rijd in de ochtend of avond).
Hij gaat nu om half 7 naar buiten en komt om 12:00 binnen. Geïsoleerde stal met ventilator, dus lekker koel!
Normaal staat hij de hele dag buiten...maar dat is nu geen pretje!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:01

Onze woonkamer is onder het dak en het wordt echt heel warm hier, dus wij hebben jaren gelede voor echte warme dagen al een mobiele airco aangeschaft. Dan hebben we een plafond ventilator aan die de koude lucht goed verdeeld.
Hondjes liggen rustig op de bank.

Als de zon niet vol op de tuin staat, spelen we in zwembadje.

De katten kunnen de tuin in en liggen soms in de schaduw, onder een plant, maar de rooie ligt echt veel binnen.

De paarden hebben diverse schaduw plekken en moeten zich maar even redden. Ze staan hele jaar rond 24/7 buiten samen en er is schaduw, dus die moeten ze zelf opzoeken, of onder de bomen of in de stallen. Blijft warm en mn merrie zweette nu wel de laatste dagen. Ik verwacht straks bij mn ronde, dat de anderen ook wel zweten inmiddels.

Mijn man laat de honden om 6uur uit, ik rond 10/11 en dan rest van de dag niet. Dan rond 18/19uur weer en laatste rondje 23/24 uur.
Gisteravond nog wel ene keer naar d ehei geweest waar het langs de bosrand echt waaide en het zand lekker koel was. Nu gaan we 2 dagen niet of een mini rondje na 22uur.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:10

Ik heb net een oud hoeslaken voor het raam vd kattenkamer gespijkerd, aan de buitenkant zodat het raam minder opwarmt.
Verder ligt er een ventilator op het aquarium en hebben de honden vandaag huisarrest, wanneer het weer onder de 35c wordt hebben ze weer vrij toegang tot de tuin.
Uitlaten doe ik momenteel vrijwel niet, de honden willen gewoon niet op een enkele keer 's nachts na.

De honden en kat hebben overigens zo'n 55-60l water tot hun beschikking waarvan ong 48l stromend water, de andere ong 7-12l staat verspreid door het huis en de tuin in drinkbakken.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:18

Wij doen vooral heel veel niks.

Na 2x om 7u 's ochtends naar het bos gegaan te zijn schoot Kai vanochtend toen de wekker ging onder de bank... boodschap was duidelijk. hij wenste niet mee te gaan.
Ook prima, maar dan plassen we in de tuin tot vanavond laat. ( wat hij ook prima doet )
Verder ligt hij lekker voor de ventilator te doezelen.

De katten gaan hun eigen weg. Siep ligt in de (warme...) kattenkamer in de bench in zijn reismandje, Mollie en Victor liggen buiten in de schaduw.
Voor zwerver Toby staat een extra bakje water in zijn huisje buiten, en hij krijgt 2x pd natvoer aangeboden. ( Waar hij tot nu toe niet heel blij mee is, want ik kan het al 2 dagen weggooien. 8-) ) Maar de mogelijkheid is er.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:23

Giolli schreef:
De kat geeft echt geen f*ck hoor.
Ligt regelmatig in de zon te bakken met het buikje in de lucht.
[ [url=m/zhtSx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook buikje aan de zonkant. Buikje is wit. Denk dat 'ie probeert bij te bruinen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:28

Mijn katten en hondjes liggen lekker in huis op koele plekjes.
Ik heb meerdere bakken water neergezet om te drinken maar ook om
even de pootjes in te doen :)

Maar ik maak me veel zorgen over de vogeltjes en andere wilde diertjes |(
Ik zie dagelijks meerdere dode vogeltjes liggen.

Ik heb rond mijn huis meerdere lage bakken met water staan. Stuk of acht.
Ik verschoon en verfris het water vaak per dag. Het wordt erg warm, al staat het in de
schaduw.
En er komen overdag veel vogels drinken en een badje nemen :)

Willen jullie ook allemaal bakjes water buiten zetten? Indien mogelijk hoor.
Er wordt dankbaar en meer gebruik van gemaakt dan je denkt.

Bedankt alvast!!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:29

De konijnen en cavia's liggen hier buiten met speciale ice pods. Verder veel schaduw en veel groente geven.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 15:29

Hier in de tuin inderdaad een paar waterbakjes voor de vogels. Verder bloemen voor de bijen en wat vogelveer op het plat dak. :)