Guppy's aanschaffen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KirstenHorse

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Guppy's aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 10:00

Bedankt ellepel en julis_juut :o


xMaxxiee, bij het aquarium dat ik koop zit een Verlichting, Verwarmer/warmtestaaf en Filetrsysteem inclusief circulatiepomp bij in begrepen. Daarmee heb ik dus alles wat ik nodig heb?

julius_juut

Berichten: 3117
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Guppy's aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:06

Dan heb je inderdaad alles wat je nodig hebt. Het is handig om een verwarmingselement en filterpompje op reserve te hebben ter zijner tijd, die gaan altijd stuk op een moment dat je net even niet een nieuwe kan halen. XD

Laat je ook geen dingen als voedingsbodems/dure aquariumgrond aansmeren. Gewoon grit of zand en dan evt. kleibolletjes of vloeibare voeding voor de planten bevalt de meeste mensen veel beter. :)

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:06

@ TS guppen hoef je in principe niet in een verwarmd aquarium te houden. Die kun je houden op kamertemperatuur. Weet niet of het in de winter bij jou heel koud is want dan is Het wel handig. Maar verder heb je hiermee alles wat je nodig hebt!


@julis_juut
Het wordt je overal afgeraden dus denk niet dat het aan ons ligt 8)7

Als TS guppen leuk vindt moet ze het ook zeker doen, maar we zijn toch vrij om haar makkelijkere leuke vissen aan te raden? Ik heb de guppen gekregen van mijn schoonzus en ik werd er helemaal gestoord van. Had 8 vrouwtjes en 2 mannetjes en had op een gegeven moment 50 jongen. Hup mannetjes apart van de vrouwtjes en toen begonnen de mannetjes rare plekken te missen in hun o zo mooie staarten... Ontzettend sneu en ontzettend zonde. Had zelf nooit voor guppen gekozen. De tetras daarentegen waren een leuke En makkelijke opvulling.

KirstenHorse

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Guppy's aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 10:32

Bedankt julius! Vanavond overleg ik nog even met mijn ouders, ik woon nog thuis, en hopelijk kan ik morgen het aquarium bestellen :D

xMaxxiee, ik snap dat je mij voor jouw ervaring wilt behoeden. Toch wil ik het graag proberen. Mocht blijken dat het niet werkt, dan ga ik denk ik voor de tetras :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25570
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:16

ellepel schreef:
Lyn nikita.
Wat een raar advies geef jij?
Of je neemt een kleinere bak, en je neemt een betta zeg je.


Ik zou nooit een kleine bak adviseren,hoe groter hoe beter.
Vissen is net als paarden,hoe meer ruimte,hoe blijer te zijn :j


Kirsten horse, guppys zijn best leuk, gewoon doen waar jij je goed bij voelt :j



Een betta heeft geen 70 ltr bak nodig. Geen raar advies hoor