Hond weg doen of buiten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:37


Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 23:41

Hhnl moet je echt veel voor betalen en beetje vind ik niet erg maar niet zo duur!
De andere tips heb ik alleen toegevoegd, gemaild.

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:43

oh dat wist ik niet :) das wel jammer dan... verder kon ik niet veel vinden jammer genoeg ik woon net te ver weg :+

edit: anders had ik hier ook veel groepen :P

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:51

Zoek aub een ander huis voor dat arme beest. Als je niet van kwijl en haren houd dan moet je niet aan een hond beginnen en honden zijn roedeldieren dus die stop je niet in hun eentje in een tuin of schuur. Verder gaat een “te klein huis” echt niet op. Ik heb twee Ridgebacks en woonde hiervoor in een appartement van 65m2. Zo lang een hond genoeg beweging krijgt en er wordt voldoende mee gedaan kan dat prima. Ik woon nu in een huis 3x zo groot maar dat maakt voor de honden echt geen bal uit want ze krijgen immers genoeg beweging en liggen in huis dus alleen maar te rusten. Daarnaast is “jouw” hond al redelijk op leeftijd en heeft HD dus daar zul je weinig werk aan hebben denk ik zo.

Je hebt op Facebook ook wel huisdier groepen. Dat wordt dan inderdaad wel even goed het kaf van het koren scheiden maar tot die tijd stofzuig en dweil je dan maar een keer extra.

Hoeveel nesten per jaar hebben je schoonouders wel niet als ze altijd pups hebben? Klinkt als broodfok praktijken.

Herplaatsen dus en hoop dat je schoonouders zich eens goed achter hun oren gaan krabben.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 02:24

Ook ik denk dat je beter kunt proberen haar te herplaatsen. Het lijkt me niet de juiste match voor jullie en de hond.

Heel goed dat je het hebt geprobeerd, en haar van je schoonouders hebt overgenomen.

Het lijkt me echter niet eerlijk een niet-buiten hond met heup problemen zo lang alleen buiten te laten.

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 06:45

Ik lees hier alleen maar over de klachten en pijn maar krijgt ze ook al goede pijnstilling? Honden met pijn kunnen zich flink chagrijnig voelen en dan worden ze van pups niet blij.
Om eerlijk te zijn denk ik dat de kans om te herplaatsen zo n beetje nihil is. Hond is erg groot (hoeveel mensen zoeken dit formaat bij een herplaatser?), kwijlt alles onder, wil niet buiten zijn, heeft pijn door de hd dus wil je het goed doen dan is pijnstilling een flinke kostenpost bij,... buiten laten leven doe je deze hond geen plezier mee.
Om eerlijk te zijn vind ik dat je schoonouders dit zouden moeten oplossen. Ik zou het niet eens willen dat ik iemand hier mee opzadel die er zelf eigenlijk de mogelijkheden (plek) niet voor heeft. Ik vraag me af wat voor fokkers dit dan zijn?

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:35

DeMolenhoek schreef:
Triestig dat de oude hond plaats moet ruimen voor de pups :n Ook al heeft ze gebeten, een pup is makkelijker te herplaatsen. Ik zou haar ook proberen herplaatsen. Ondanks de goede opties zoals een huisje buiten enzo, moet je in mijn ogen een hond met die klachten niet meer buiten houden. Is er geen kamer in huis waar ze altijd kan? Veranda eventueel?



Dit dus.
Hond is daar al 6 jaar thuis en moet nu plaats maken voor de pup die er net is.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:44

Je zegt dat je schoonouders fokken: fokken ze ook met deze honden? Zouden zij dan niet juist de mensen moeten kennen om haar te kunnen herplaatsen?

Heel eerlijk: doe haar naar het asiel. Jij wilt haar duidelijk niet en hebt excuses om het recht te praten. Dat geeft niet, het zijn allen legitieme redenen waarom je geen hond zou willen, maar het zijn geen onmogelijkheden.. wij hebben ook 3 honden en een kat gehad op 40m2. in de tuin alleen zou ik echt niet meer doen als ze het niet gewend is. Daarnaast kost een goede! kennel ook veel geld, dat zou je dan ook in de adoptie kunnen steken met een gelukkigere hond als resultaat.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 07:48

Cemlys schreef:
Ik lees hier alleen maar over de klachten en pijn maar krijgt ze ook al goede pijnstilling? Honden met pijn kunnen zich flink chagrijnig voelen en dan worden ze van pups niet blij.
Om eerlijk te zijn denk ik dat de kans om te herplaatsen zo n beetje nihil is. Hond is erg groot (hoeveel mensen zoeken dit formaat bij een herplaatser?), kwijlt alles onder, wil niet buiten zijn, heeft pijn door de hd dus wil je het goed doen dan is pijnstilling een flinke kostenpost bij,... buiten laten leven doe je deze hond geen plezier mee.
Om eerlijk te zijn vind ik dat je schoonouders dit zouden moeten oplossen. Ik zou het niet eens willen dat ik iemand hier mee opzadel die er zelf eigenlijk de mogelijkheden (plek) niet voor heeft. Ik vraag me af wat voor fokkers dit dan zijn?


Ze heeft geen pijn hoor!
En een ridgeback of herdershond in mn woonkamer zou ik ook niet erg vinden als die schudden zit er niet gelijk 2cm kwijl op mn tv en dat vind ik toch erg zonde van mijn tv en meubels.
We wandelen meermaals met haar gemiddeld een uur per dag en als we thuis zijn is ze buiten met mooi weer samen met mijn 2 chitjes.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 07:50

Birdie60 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Triestig dat de oude hond plaats moet ruimen voor de pups :n Ook al heeft ze gebeten, een pup is makkelijker te herplaatsen. Ik zou haar ook proberen herplaatsen. Ondanks de goede opties zoals een huisje buiten enzo, moet je in mijn ogen een hond met die klachten niet meer buiten houden. Is er geen kamer in huis waar ze altijd kan? Veranda eventueel?



Dit dus.
Hond is daar al 6 jaar thuis en moet nu plaats maken voor de pup die er net is.


De hond is gered uit België daar is ze mishandeld geweest ze is nu 3 jaar van mn so

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:53

Hond niet wegdoen, hond niet naar buiten.

Breng die hond eerst eens terug naar de mensen die verantwoordelijk voor haar zijn, je schoonouders.

Eerst dat maar eens aanzien. Wat denken die mensen wel niet, dit probleem gooien we lekker over de schutting bij ons kind/onze kleinkinderen?

Hoe reageren die mensen eigenlijk op "jullie" probleem met HUN hond?
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-07-18 07:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 07:54

Boras schreef:
Hond niet wegdoen, hond niet naar buiten.

Breng die hond eerst eens terug naar de mensen die verantwoordelijk voor haar zijn, je schoonouders.

Eerst dat maar eens aanzien. Wat denken die mensen wel niet, dit probleem gooien we lekker over de schutting bij ons kind/onze kleinkinderen?

Hoe reageren die mensen eigenlijk op "jullie" probleem met HUN hond?


Dat ze niet terug kan ivm de pups en dat ik maar een ander huisje moet zoeken

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 07:57

Mensen die privé meer willen weten kunnen een pb sturen

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:00

Ik snap niet zo goed dat jij de hond in huis hebt gehaald terwijl je wiat dat je geen plek had. Waarom heb je het hen niet zelf laten oplossen ipv er jouw probleem van te maken?
Ik vind het een sneu verhaal en ik vind de hond buiten plaatsen terwijl hij daar erg ongelukkig van wordt echt geen optie.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 08:04

Goof schreef:
Ik snap niet zo goed dat jij de hond in huis hebt gehaald terwijl je wiat dat je geen plek had. Waarom heb je het hen niet zelf laten oplossen ipv er jouw probleem van te maken?
Ik vind het een sneu verhaal en ik vind de hond buiten plaatsen terwijl hij daar erg ongelukkig van wordt echt geen optie.


Ze was bij ons gekomen toen we nog een eigen zaak hadden waar ze meeging deze hebben we niet meer.

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:05

Indi_Vito schreef:
Boras schreef:
Hond niet wegdoen, hond niet naar buiten.

Breng die hond eerst eens terug naar de mensen die verantwoordelijk voor haar zijn, je schoonouders.

Eerst dat maar eens aanzien. Wat denken die mensen wel niet, dit probleem gooien we lekker over de schutting bij ons kind/onze kleinkinderen?

Hoe reageren die mensen eigenlijk op "jullie" probleem met HUN hond?


Dat ze niet terug kan ivm de pups en dat ik maar een ander huisje moet zoeken


En daar moeten jullie je dus tegen verzetten!
Je moet het niet laten gebeuren he. Assertief zijn en voor jezelf en je gezin opkomen!

Maak die mensen heel duidelijk dat het oude dier zsm bij hen terugkeert. Dat al die pups voor een door jullie te bepalen datum weg moeten zijn. Omdat wat er ook gebeurt, jullie de oude hond dan weer brengen. Het probleem daar leggen waar het hoort.

En in de tussentijd kunnen je schoonouders prima alvast zelf op zoek naar een permanente, goede oplossing. Wie weet kunnen ze de pup dan alsnog houden. En anders maar niet.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 08:10

Ze fokt dus heeft regelmatig pups en nee geen broodfok! Meer info hierover kan ik pb

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:14

Ik weet niet waar je woont, maar in Wassenaar is een serniorenclub. Zie het als een bejaardentehuis voor honden. De dieren worden bij elkaar geplaatst naar maat en karakter. Ze wonen er in huiselijke sfeer, worden volledig verzorgd door het personeel. Bezoek is toegestaan volgens mij.

http://www.seniorenclub.nl/ Wellicht is er zoiets in jouw omgeving ook? Rekening uiteraard naar de schoonouders.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:23

Mizora schreef:
Ik zou het asiel juist niet uitsluiten. Dit soort dieren, mits ze verder wel goed gedrag heeft (niet bij andere honden dan, maar gaat goed met kinderen. Kan ze alleen blijven in huis en loopt ze netjes mee?) hebben vaak juist best wel kans. Zitten er vaak minder dan een maand.

Eens! Soms kun je ook het asiel alleen als bemiddelaar laten optreden, dat is ook erg handig. (Dan blijft de hond bij jou tot zij een nieuw huisje hebben.) Die hebben natuurlijk ervaring met het plaatsen van honden (en eventuele nazorg)

maras

Berichten: 2349
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:26

Toch denk ik dat als je een oproep op Facebook plaatst, liefst bij een soortgelijke rassen groepje, er altijd wel iemand is die deze hond nog een paar jaar een goed leven wil geven. Ze worden vaak niet ouder dan 7 á 8 jaar dus zo lang is dat niet meer. Als je er dan ook nog bij vermeldt dat de hond in zijn jeugd mishandeld is dan voelen mensen zich nog eerder geroepen. Het zou toch mooi zijn als deze lobbes dat nog mee mag maken! Buiten houden terwijl hij dat echt niet fijn vindt is geen leuke optie. Maar volgens mij gaat het via Facebook echt wel lukken. Succes!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:37

Zoek alsjeblieft een goede plek voor deze hond bij liefdevolle baasjes. Verhuisdieren.nl is een goede website om een hond te herplaatsen.
En neem het arme dier tot die tijd gewoon bij je in huis. En niet alleen op een kleedje, laat de stakker gewoon rondlopen. Komop zeg, overdrijf niet zo over een beetje kwijl op je meubels. Wat vaker een lappie erover en je ziet er niks meer van.

Met het in huis nemen van de hond ben je er verantwoordelijk voor geworden, dus zorg alsjeblieft goed voor het arme dier.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:39

Woogy schreef:
Hebben jullie niet de optie een schuur voor haar in te richten als woonkamer? Oude bank erin, kleedje op de vloer, muziekje etc? Is het ook niet te gek koud voor haar in de winter en wel huiselijk.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het dat is wat een hond wil. Een hond is een roedeldier en wil dus gezelschap, of dit nu een andere hond is of een mens, dat maakt niet zoveel uit. Meubels en radio zijn mensendingen, hoe luxueus je de schuur ook zou aankleden, voor de hond blijft dat een hok waar hij eenzaam is.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:45

Indi_Vito schreef:
Heb een sint bernard overgenomen van mijn schoonouders en die heeft dus een hekel aan buiten zijn. Maar ons huis is echt te klein om haar binnen te houden plus dat dan alles onder de kwijl zit waar ik echt een hekel aan heb.
Ze is bij ons gekomen omdat ze de pups heeft gebeten van mijn schoonmoeder en kan dus niet terug.

Aan de ene kant wil ik haar gewoon een goed huisje bieden in een woonkamer, maar ze heeft een verleden en lichte hd dus niemand wil haar schijnbaar (al geprobeerd te herplaatsen)

Och, dan ben je zes jaar, hebt HD en word je weggedaan omdat je pups bijt. Vervolgens zit je ergens waar ze een hekel aan kwijl hebben en je te groot vinden en willen zij je naar buiten verbannen terwijl je een hekel hebt aan buiten zijn, ondertussen mag je je dagen in de hal slijten. Sorry, maar dat is toch geen leven voor die hond? Een huishond die compleet afgezonderd wordt... Dan is de roze spuit een stuk genadiger.

Dus nee, deze hond naar buiten verbannen vind ik een zeer onzalig plan. Niet doen. Ga ervoor om deze hond goed te herplaatsen (en als dat niet lukt zou ik haar in laten slapen want dit is geen leven zo), kijk eens naar hondenherplaatsingen punt nl, of hun facebook. Zet haar ook op hondenfora, met haar verhaal erbij. Rasvereniging is ook een goede.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:58

In een schuur zou ik de hond ook niet doen ,hoe leuk je hem ook aankleed het blijft een schuuur.De hond kon eerder mee naar het werk,dus je hebt haar ook al langer? Persoonlijk denk ik dat deze hond nog beter in een asiel af is.Een asiel klinkt heel zielig maar een aantal asiels, niet allemaal hebben prachtige hokken,vloerverwarming en word er met de honden gewandeld.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:02

Indi_Vito schreef:
Goof schreef:
Ik snap niet zo goed dat jij de hond in huis hebt gehaald terwijl je wist dat je geen plek had. Waarom heb je het hen niet zelf laten oplossen ipv er jouw probleem van te maken?
Ik vind het een sneu verhaal en ik vind de hond buiten plaatsen terwijl hij daar erg ongelukkig van wordt echt geen optie.

Ze was bij ons gekomen toen we nog een eigen zaak hadden waar ze meeging deze hebben we niet meer.

Och, jullie hebben haar dus al langer en nu moet ze weer weg omdat ze kwijlt? Jeetje. Nou goed, mijn manier is het niet maar je zult de enige niet zijn, fijn dat je haar in ieder geval niet aan de eerste de beste wegdoet. Kijk alsjeblieft goed naar de hier aanbevolen sites en gun haar een huis waar ze wel welkom en geliefd is en volwaardig mee mag draaien.