Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:02

Via KLM kost een hond met begeleider 200€. Commercieel vliegen is significant duurder, zoals al werd aangehaald. Eventueel zou jij of iemand anders heen en weer kunnen vliegen of je zou een Australische kennis kunnen vragen; grote kans dat een ticket voor een persoon + de hond goedkoper is dan commercieel vliegen. Succes!

Utixo

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:09

In deze periode wil het ook nog wel eens helpen om een oproep op facebook te plaatsen, wie er terug vliegt en een hond mee wil nemen.
Met een beetje geluk moet diegene ook nog heen vliegen en kan de kennel mee.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 10:30

Geldt die €200 ook voor een grote hond in een kennel?
Met haar 27kg past ze niet in een reisbagage tasje..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:33

Ethelate schreef:
Geldt die €200 ook voor een grote hond in een kennel?
Met haar 27kg past ze niet in een reisbagage tasje..

Mijn honden zijn border collies, 16 kilo per stuk.
Er gelden andere prijzen voor vliegen in het ruim t.o.v. vliegen in de cabine. Maar volgens mij maakt het niet meer uit hoe groot de honden zijn.
Omdat ik zie dat het om een boxer gaat zou ik wel bellen met de vlietuigmaatschappij of ze uberhaupt vliegen met kortsnuitige honden, en als ze ermee vliegen of ze ook met hoge temperaturen vliegen. Anders moet je ook nog eens op het weer gaan letten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:35

Die gevaarlijke vriend van haar heeft dus haar geld,bankpasje etc.? Eerlijk gezegd lijkt het me dat dit een zaak voor de politie en de rechtbank is.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:35

AbbyBlues schreef:
Als je iemand kunt vinden die na 6 augustus naar Nederland vliegt en een hond mee zou willen nemen ben je veel goerkoper uit. Ik neem mijn honden straks mee naar Amerika en het kost mij 200 euro per hond. Schakel ik een reisbureau in voor dieren ben ik ook zo 5 tot 10.000 euro kwijt.
Heel veel success. Wat een triest verhaal zeg. Maar ook ik ben van mening dat in dit geval het leven van het meisje (met kind) voor gaat op de hond.

Nee dit kan toch veel goedkoper? Een mechelaar laten vliegen naar amerika kost 500-800 euro via een transport organisatie :o

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:37

amies100 schreef:
Nee dit kan toch veel goedkoper? Een mechelaar laten vliegen naar amerika kost 500-800 euro via een transport organisatie :o

Ik heb drie bedrijven gebeld en kreeg bedragen tussen de 3.000 en 5.000 per hond te horen. Ik ben toen gestopt met rondvragen. :+

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:38

Cabine flight zal niet mogen, maar wel in een kennel in het ruim. Cabine is namelijk maximaal 8 kg toegestaan. En een gewone passagier mag 3 dieren in het ruim meenemen.

Misschien kun je in een Australië Facebook groep een oproep plaatsen? Als iemand in de gewenste periode terugvliegt hoeft deze alleen maar aan te geven bij zijn ticket dat hij/zij een huisdier mee wil nemen.

Citaat:
Kosten
De kosten zijn afhankelijk van de bestemming. Als uw huisdier als ruimbagage meereist en de overstap op Amsterdam Schiphol Airport 2 uur of langer duurt, dient u bovendien €150 (of $200) extra te betalen voor de verzorging van uw dier tijdens het overstappen.

In het dierenhotel krijgt uw huisdier te eten en te drinken. Honden worden uitgelaten en katten verblijven tijdelijk in een grotere kennel met een schone kattenbak.

U moet altijd minimaal 48 uur van tevoren telefonisch reserveren.

Ik ga hier overigens even uit van KLM. Maar andere maatschappijen zullen ongetwijfeld niet veel verschillen.

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... dex.htm#p1

Ook bij bijvoorbeeld Emirates kom je niet aan €5000. Dat zal tussen de 650 en 800 USD liggen.
Laatst bijgewerkt door YellowLeaf op 16-07-18 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:41

Net toevallig gebeld met KLM voor mijn honden. KLM vraagt 125 per hond (NL-Amerika) en heft geen tempreatuur restricties.
DELTA vliegt niet meer met huisdieren.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:58

Is er misschien niet een lieve bokker die daar in de buurt woont en de hond zo lang kan opvangen ?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:07

200€ is de prijs bij KLM voor in het ruim. Je moet de afmetingen van de kennel en het totaalgewicht aan kunnen geven. Kennel moet niet open kunnen gaan (zo'n plastic harde moet je nemen), water kun je het beste middels ijsblokjes in een bakje aan de tralies meegeven. Minimaal 48 uur van tevoren reserveren ivm plaats en gewicht en dan zéker nabellen of alles geregeld is, boekingen gaan namelijk via India en dat gaat nog wel eens fout... betalen kan via een ideal link (telefonisch om vragen) of op het vliegveld zelf.

Als iemand anders het voor je zou kunnen doen (bijvoorbeeld een toerist) zou je kunnen aanbieden om de kosten voor hun ticket (heen) te vergoeden. Je kunt namelijk als begeleider goed een paar uur bij de douane zitten als je pech hebt. Let dus echt heel goed op alle papieren en entingen! Heeft de hond een Europees paspoort? Dat scheelt al tonnen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 11:17

Nee, hond is in Australië gekocht.

Van KLM kreeg ik reactie dat zij zelf niet van/naar Australië vliegen. De tweede vlucht is meestal een andere partij.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:36

Had ik moeten weten, excuus. Met overstap gelden ook andere regels (hond moet in dierenhotel tijdens de transfer et cetera) en dat is duurder. Er gaan hoe dan ook veel maatschappijen heen, dus als ik jou was zou ik opzoeken welke maatschappijen er vliegen en hoeveel een begeleide hond in het ruim kost als er een transfer bij in zit. Dan kijken of je iemand kunt vinden die mee wil vliegen. Dat eerste zal je een dag kosten, maar veel telefoontjes zijn gratis omdat je anders klanten afschrikt ;) dat tweede zou wel langer kosten.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:40

Misschien kun je de mogelijkheden wat verruimen door ook te kijken naar vluchten naar België of Duitsland.

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:03

Is het wellicht een mogelijkheid dat een stewardess de hond mee terug neemt richting nederland? Weet niet of dat kan maar probeer mee te denken. Die vliegen tenminste regelmatig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:23

Hoop dat het haar lukt om in ieder geval zelf weg te komen, droom dus een nachtmerrie geworden. Verhaal zal in Nederland nog wel een staartje krijgen aangezien ze van die kerel zwanger is en het dus ook zijn kind is. Maar wanneer het kind hier word geboren heeft ze in ieder geval meer troeven in handen. En dit is geen trap na richting je vriendin maar ik vind het persoonlijk vreemd hoeveel vrouwen zwanger raken en dan moeten vluchten.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 12:27

Heb je haar verhaal gelezen? (zie link in onderschrift)
Dit is niet haar eigen keuze geweest..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:33

Maak een fb pagina aan met een link in dit topic, laat het delen en kijk wat er gebeurd...misschien zijn er mensen die in australie haar hond willen opvangen zodat ze hem later kan laten over komen..

Dit soort dingen lopen vaak erg goed via fb, genoeg mensen die in dit soort situaties willen helpen om nog wat goeds in de wereld te kunnen doen.

Succes voor je vriendin.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:40

Australie zal toch quarantaine regels hebben? En ook speciale inentingen? Heeft dit meisje geen familie hier? Is er niemand in Nederland die iets kan betekenen?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:43

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:44

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:45

Sterkte met je vriendin,
hoe tragisch dat je van zo'n relatie een kind verwacht

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:47

Ik zie nu de link in je onderschrift met foto’s van de hond. Houden jullie er rekening mee dat er gewaarschuwd wordt voor ademhalingsproblemen bij dieren met een redelijk korte neus? Bepaalde maatschappijen weigeren dit type hond of kat omdat ze geen veiligheid kunnen garanderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:25

Indestal schreef:
Australie zal toch quarantaine regels hebben? En ook speciale inentingen? Heeft dit meisje geen familie hier? Is er niemand in Nederland die iets kan betekenen?

TS heeft al op deze vraag gereageerd, haar zus is hier al alles aan het regelen/doen wat mogelijk is en haar ouders zijn beide jong overleden.

TS wat een lieve vriendin ben je dat je zo mee denkt, helpt en steunt! Jij zal ook wel opgelucht zijn als ze veilig in Nederland is.
Ik ben nu blut maar zodra ik geld heb zal ik een kleine bijdrage overmaken wat ik kan missen.
Ik hoop mee dat ook de hond snel naar Nederland mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:37

Wellicht kan één van haar vrienden een tijdje voor de hond zorgen en dan op het vliegtuig zetten? Dat ze apart reizen?