Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:20

Hannanas schreef:
Sterker nog, zet haar in een mand en ga vandaag naar de dierenarts om het te laten checken.. het is wel een levend wezen waar je je ogen voor sluit..

Als je dit soort aandoeningen niet kent en enkel de gewone vliegen om de ogen van je pony achtige beelden gewoon bent, dan is het niet zo gek dat dit niet meteen alarmbellen doet afgaan. Komt bij dat de ellende nog onzichtbaar is en dan is het lastig in te schatten voor een leek hoe erg het is.

@TS: Dit is inderdaad een spoedgeval en mogelijk een die nog voor zonsondergang vandaag euthanasie noodzakelijk maakt. Die kat moet al dan niet via politie ivm niet meewerkekende eigenaar naar een DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:28

Hannanas schreef:
Sterker nog, zet haar in een mand en ga vandaag naar de dierenarts om het te laten checken.. het is wel een levend wezen waar je je ogen voor sluit..

Ja, mooi idee. Maar dat kost geld he. Stel dat TS dat niet heeft, of het er niet voor over heeft, dan is dat ook haar goede keuze.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:40

Hannanas schreef:

Waar de eigenaar de ogen voor sluit!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:12

Lotus83 schreef:

Juist. Willen we even niet de schuld in TS d'r schoenen schuiven graag. Ze probeert al te doen wat ze kan.

hoikimmmy

Re: Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 15:16

Ik heb de buurvrouw op het hart gedrukt naar de da te gaan vandaag ze zal er zo naar kijken omdat ik er nu al voor de 3de keer mee kom. Maar als ze over een uur nog niet weg is dan bel ik 114.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:31

EN???? Kat al naar de da???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:39

Met alle respect TS maar je bent veel te goed van hart..
Die kat z'n rug lag open en toen vond deze vrouw het nog niet eens nodig om er mee naar de dierenarts te gaan, geloof je nou echt dat ze dit nu wel in ziet en gaat?
Echt niet banketstaaf naar jou bedoeld hoor ik snap je heus wel maar zoals je nu handelt ben je echt te goed voor die vrouw.. Je zou haar eerder mogen aangeven bij de politie voor dierenmishandeling..

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:09

hoikimmmy schreef:
Ik ben dus ook bang voor maden maar kan net niet dicht genoeg komen. Kop is prima maar naar haar achterwerk toe raakt ze in paniek. Altijd al zo geweest trouwens.
Met die wond deed ze ook al moeilijk het was niks volgens haar, feen geld voor dierenarts dus dit zal ook wel moeizaam gaan. Maar wil ook niet om niks de dierenpolitie bellen.

Ik wil niet om niks de dierenpolitie bellen??

Ik denk dat je alle recht van de wereld hebt om die te bellen.
Zo een dame als jou buurvrouw verdiend geen dier.
Mogelijk wordt het arme dier opgevreten door made, iets dat ik ooit bij een konijn heb gezien, en dat is geen pretje.
Bellen!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:26

AbbyBlues schreef:
Lotus83 schreef:

Juist. Willen we even niet de schuld in TS d'r schoenen schuiven graag. Ze probeert al te doen wat ze kan.

Hallo.. als toeschouwer ben je ook behoorlijk verantwoordelijk...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:28

Ts doet haar best!

Hoe is t het nu mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:38

Hannanas schreef:
AbbyBlues schreef:

Dus? Wil je hier serieus mee zeggen dat TS haar ogen er voor sluit? Dierenambu gebeld toen het beestje z'n rug open lag, tig keer de eigenaresse erop aangesproken, topic openen op bokt om advies te vragen, hopelijk inmiddels ervoor gezorgd dat eigenaresse ermee naar de DA is of 144 gebeld.. Dat is aardig veel om te doen als "toeschouwer" hoor...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:40

Hannanas schreef:
AbbyBlues schreef:

Als toeschouwer heb je met de beste bedoelingen geen poot om op te staan. De eigenaar is hier (zeer) nalatig, niet TS die juist haar best doet dit voor de kat op te lossen.

TS, als het dier nog niet naar de DA is, kun je wellicht aanbieden dat jij de kat overneemt en ermee gaat?
Aangezien je aangaf dat je haar mee zou willen nemen met verhuizen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:54

Het lijkt mij ook zeker dat ts in deze situatie doet wat ze kan. Ik vind het ook niet fair om haar dan met de verantwoordelijkheid op te zadelen zoals sommigen doen.
Ben wel erg benieuwd of de buurvrouw uiteindelijk met de kat gegaan is!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:00

Hannanas schreef:

Waarschijnlijk heeft TS al spijt van het feit dat ze dit topic geopend heeft. Kom jij aan met je
"" waar je je ogen voor sluit"".
Ze doet haar best en is bezorgd , niet om haar eigen kat maar die van een ander. En dat is degene die de ogen sluit en zich blijkbaar geen moer aantrekt hoe het met haar dier is.
Dus Hannanas, wat minder hoog van de toren blazen tegen TS. Die heeft het hart op de goede plek!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:09

Joolien schreef:
Hannanas schreef:

Ja, mooi idee. Maar dat kost geld he. Stel dat TS dat niet heeft, of het er niet voor over heeft, dan is dat ook haar goede keuze.

Eigenaar is bekend dus dat kan dan via de politie gaan.

Hopelijk heeft het dier inmiddels een arts gezien.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 20:15

Aparte wending.
Ik ging vragen of ze al geweest was haar vriend deed open wist van niks(ingewikkelde relatie) maar schrok erg en is meteen met haar naar de dierenarts gegaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:29

Topper!
Hopelijk is de kat snel weer fit.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:11

hoikimmmy schreef:
Aparte wending.
Ik ging vragen of ze al geweest was haar vriend deed open wist van niks(ingewikkelde relatie) maar schrok erg en is meteen met haar naar de dierenarts gegaan.

Waarschijnlijk zijn kat ipv haar kat.........

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:16

Hopelijk zijn ze op tijd. Goed gehandeld TS

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:42

hoikimmmy schreef:
Aparte wending.

Super!

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 22:17

Is zekerweten niet zijn kat. Was van de vrouw die woonde waar ik nu woon en heeft haar weggegeven aan mijn buurvrouw hij is er pas sinds een half jaar. Daarom vind ik het zo raar.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:20

ben benieuwd hoe dit afloopt... complimenten voor jou! Dat je er zo druk mee bent

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:33

Absoluut, dikke duimen omhoog voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:54

Ik ben stiekem wel benieuwd of je nog wat gehoord hebt hoe het is afgelopen?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 19:06

Ze zit sinds een uur weer in de tuin en ziet er opzich wel fit uit niet anders dan anders. Ze blijft mabk achter en haar staart blijft verlamd ze komt niet te lang meer buiten omdat ze overal tegenaan springt maar verder was de wond goed aan het genezen. :)