Golden retriever in actie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BlijNijn schreef:Bedankt allemaal! Wat is Tommie een leuke Labradoodle!![]()
Ik heb door het lekkere weer nog niet achter m'n laptop gezeten, dus daarom even in het kort: Ik ga een kleinschalig onderzoekje doen onder kinderen om te kijken of hun voorkeur uitgaat naar kleine, middenmaat of grote honden en of kleur of de soort vacht daarbij nog uitmaakt.
Uiteindelijk wil ik een pup gaan aanschaffen die mij in de toekomst gaat assisteren bij kindercoaching. Het is dus puur voor mezelf om een beetje te peilen wat het beste ligt bij kinderen. De rassen die in de enquête voorkomen zijn zeer beperkt, maar daardoor kan ik beter onderzoeken of de voorkeur uitgaat naar bijvoorbeeld een grote, zwarte Koningspoedel of een kleine Maltezer.Als er heel veel rassen in voorkomen is de kans dat andere factoren mee gaan spelen wat groter. Als ik een mini Labradoodle tegenover een grote Labradoodle zet, is de kans groter dat ze hun keuze baseren op de voorkeur in grootte dan wanneer er een totaal verschillende grote hond tegenover staat.
BlijNijn schreef:Ik ga mijn keuze uiteraard niet (alleen) baseren op deze simpel in elkaar gezette enquête, maar de uitkomst van dit onderzoekje is meer iets om in mijn achterhoofd te houden.Het is vooral ook omdat ik gewoon benieuwd ben of kinderen ergens een voorkeur aan geven, misschien komt er wel helemaal niets duidelijks uit.