Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophievdV schreef:Mentaal? Je bedoelt met spelletjes? Ik wandel grote stukken met ze. Mijn ene hond is 12 jaar oud en de andere 7.
Cayenne schreef:SophievdV schreef:Mentaal? Je bedoelt met spelletjes? Ik wandel grote stukken met ze. Mijn ene hond is 12 jaar oud en de andere 7.
Wandelen behoort niet tot voldoende mentaal uitdagen.
Hier kun je wat voorbeelden vinden: http://uitgelatenhond.nl/node/233
Als je ze mentaal stimuleert zullen ze ook vermoeid raken en lekker slapen.
Plus het is afwisselend en houd ze dus fris in het koppie.
Sclimpre schreef:Handige reclamejongens bij zooplus !
Ik geloof hier echt niet in, er is niets waar je de meeste honden een groter plezier mee kan doen als een wandeling. Dat is zeker wel een mentale uitdaging, een hond ruikt en hoort vanalles wat wij niet merken. Hij moet hindernissen overwinnen en daarbij nadenken hoe hij dat het bestt aanpakt.
Natuurlijk geen wandeling strak aan de leiband of naast de fiets, dat is idd alleen spierenwerk. Maar echte wandelingen zijn zowel fysiek als mentaal ideaal.
3 dagen per week alleen zijn zou moeten kunnen, vooral omdat ze met zijn 2 zijn en ook naar buiten kunnen. Boerenfoxjes zijn van nature uit misschien we iets waakser dan de gemiddelde hond.
Misschien zelf eens naar de overburen stappen om een praatje te maken over de honden?
Sclimpre schreef:Als je iets speciaals moet doen om de hond mentale uitdaging te geven, dan lijkt het erop dat zijn dagelijkse leven nogal saai is. Bij ons is het net andersom, onze honden zorgen zelf voor mentale uitdagingen, voor zichzelf maar ook voor ons. En als ik weer eens zo een geweldig speelgoedje besteld heb bekijken ze me met een meewarige blik, en gaan verwachtingsvol bij de deur staan.
Sclimpre schreef:Als je iets speciaals moet doen om de hond mentale uitdaging te geven, dan lijkt het erop dat zijn dagelijkse leven nogal saai is. Bij ons is het net andersom, onze honden zorgen zelf voor mentale uitdagingen, voor zichzelf maar ook voor ons. En als ik weer eens zo een geweldig speelgoedje besteld heb bekijken ze me met een meewarige blik, en gaan verwachtingsvol bij de deur staan.
SophievdV schreef:SweetVanille schreef:
Precies. Ze geven zelf heel duidelijk aan dat ze te lang alleen zitten door te gaan blaffen. Hond probeert te communiceren, dat moet je niet aftraffen met een evt blafband...
Deze discussie ga ik dus niet aan. Was er al bang voor. Ik ben regelmatig thuis en ik laat ze vaak genoeg uit. Als ik een nacht weg ga, regel ik oppas voor ze.
sunshine schreef:Honden die alleen maar wandelingen mogen maken hebben in mijn ogen een saai leven
Sclimpre schreef:sunshine schreef:Honden die alleen maar wandelingen mogen maken hebben in mijn ogen een saai leven
Ik denk dat weinig honden het met jou eens gaan zijn, bij de meesten is wandelen de kers op de taart, iets waar ze al de rest voor laten vallen![]()
Trouwens 'alleen maar' is ook niet echt van toepassing op de honden van TS, ze zijn met z'n 2, ze hebben een tuin en bovenal het zijn boerenfoxjes, die verzinnen zelf wel leuke dingen
sunshine schreef:Mensen geven tips en ik zie nog nergens dat je er iets mee doet.
Zelf weten hoor maar ik ga mijn tijd daar dan niet aan verdoen.