Lange reis; hond vooraf wel of geen eten geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:52

amy_leftover schreef:
De portie van de avond er voor wordt naar een later tijdstip verschoven ;)
Er zijn zelfs honden die altijd maar 1x daags gevoerd worden :wow:

Ja, onze hond bijvoorbeeld. Die doet het daar het beste op. Nu krijgt ze 's avonds vaak wel een restje van het avondeten. En de vertering bij honden werkt anders dan bij mensen, vergelijken met ons heeft geen zin.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:56

beatje schreef:
Ik geef eten voor ik vertrek.Verleden jaar wilde mijn hond onderweg niet drinken.Dus ik was blij dat hij dat in ieder geval al binnen had voor ik vertrok.

Die van mij drinkt ook nooit onderweg! Eten ook niet trouwens, dus ik neem wat lekkers mee als ze op de "gewone tijden" voer weigert. Beestje moet wel wat eten natuurlijk <3.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:02

Croo schreef:
amy_leftover schreef:

Ja, onze hond bijvoorbeeld. Die doet het daar het beste op. Nu krijgt ze 's avonds vaak wel een restje van het avondeten. En de vertering bij honden werkt anders dan bij mensen, vergelijken met ons heeft geen zin.

Denk dat iedereen zijn/haar hond zelf het beste kent en ga er ook vanuit dat iedereen het beste met de hond voor heeft, dus vooral doen wat voor je eigen hond het beste werkt.

was ook sarcastisch bedoeld. Heb het maar weggehaald, omdat het niet helemaal aardig was O:)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:41

amy_leftover schreef:
Croo schreef:

Er is niks mis met je hond maar 1x per dag te voeren hoor, indien hij dat zo gewend is.. Van altijd 2 maaltijden per dag naar ineens 24 uur wachten voor je weer te eten krijgt vind ik best heftig. Maargoed, dat is mijn mening. Iedereen kent zijn eigen hond inderdaad het beste.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:37

Ik heb geen zin om hier verder op in te gaan, maar dat is sowieso al geen 24 uur...
Verder laat ik het hier bij. Word een beetje moe van de vingertjes.
Hond staat bij mij gelijk aan mijn kinderen en komt niets te kort.

TS succes met de reis en alvast een fijne vakantie gewenst :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 12:51

Voorheen (lees, 2 jaar terug ) kreeg mijn herder ook 1 x per dag eten :j ging prima.
Alleen sinds hij medicijnen gebruikt moest ik wel 2x gaan voeren omdat die medicijnen niet lekker op de nuchtere maag liggen.
Maar verder vond ik 1x per dag voeren altijd veel prettiger.

Bedankt :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:03

Mijn hond ( en de vorige honden) krijgt 2x per dag eten en tussen de middag een stukje brood.
Als we op vakantie gaan voeren we hetzelfde als wanneer we thuis zijn.

Wij stoppen elke 2 uur. Hond gaat dan uit en krijgt water eventueel een koekje.
Wij gaan plassen, koffie halen en wisselen van wie er achter het stuur zit.

In de 21 jaar dat we met honden op vakantie ( meestal rond de 1000 km) gaan is dit altijd goed gegaan.

dierenfan

Re: Lange reis; hond vooraf wel of geen eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:56

Wij moesten 5 uur rijddn met 6 grote honden en bagage achterin combo (open hek naar voren zodat we goed contact hebben)
Voordien dus bos en na 3 uur gestopt en laten plassen en drinken en weer in auto. 2 beiden in hok. 2 op die hokken incl. Onze bagage en 2 voor de hokken.
Echter laatste stuk weg afsluitingen, files, omleidingen, tomtom in de war enz. Uiteindelijk duurde dat 6 uur ipv 2.5 uur. We spraken af rijden zo lang de honden relaxt bleven. Uiteindelijk die 6 uur lang met snurkende honddn gereden. Eenmaal aangekomen waren de 14 dagen volledig voor hun .
Al doende leert men. De terugweg voordien daar nog bijna uur gewandeld. Daarna water aan geboden en zelf wat gedronken. Honden de auti in en rijden. 6 uur later waren we thuis en weer eerst heerlijk uur gelopen voor uitpakken.

Anoniem

Re: Lange reis; hond vooraf wel of geen eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:16

2 krijgen juist geen eten voor een autorit, want anders worden ze misselijk.

Andere moet juist iets eten, ivm misselijkheid.