Onze eerste ridgeback

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:00

TS, hebben jullie vaker honden gehad? Of is dit jullie eerste hond?

Hoe vaak lopen jullie 5 minuutjes met hem, en hoe lang is hij nu bij jullie?

Ik zou het zo doen: ga door met het zindelijk maken zoals je doet: naar buiten na het eten/spelen/slapen. Op die momenten niet wandelen, gewoon stilstaan op een grasveldje, wachten tot hij plast en weer naar binnen. Blijkbaar is half 5 nog te lang in de nacht. Vannacht dus wekker een uur eerder, hond laten plassen en weer naar binnen.

Dan ga je lekker buiten met hen spelen. 100 meter lopen, leuke dingen doen, speeltje mee. Alles is nieuw voor de hond. Hij moet er gewoon nog aan wennen. Maak het leven leuk, steun hem en niet teveel problemen maken van het wandelen. Dat komt vanzelf.

Als de dierenarts hem ook klein vond zou ik toch eens aan de fokker vragen hoe het in het nest ging. Hebben jullie de pup vaker bezocht? Of alleen gezien bij het ophalen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:01

Ik zou inderdaad ook voordat je pup het aangeeft al naar buiten gaan. Overdag ieder uur ff naar het gras en terug. En snachts de wekker zetten om bijv 03.00 en 06.00.

Bizar al 5 x ontwormd. Had de fokker een giardia besmetting ofzo?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:50

Hannanas schreef:
I
Bizar al 5 x ontwormd. Had de fokker een giardia besmetting ofzo?

Dat zou je bijna gaan denken.
Wat heeft je DA voor advies gegeven? Ik vind zijn gewicht en het verhaal van de 5x ontwormen toch wel een reden om nader onderzoek te doen.
Heeft je DA nog iets gezegd waar je het beste mee kunt bijvoeden?

Voor het snel s nachts zindelijk worden: bij je in bed nemen :D :D

Esplendido

Re: Onze eerste ridgeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:56

Wij hebben momenteel een nestje RR en die zijn nu zes weken en vandaag bij de da gewogen. De lichtste weegt nu 6,5kg.

Op deze leeftijd al vijf keer ontwormd dan is dat wel een vreemd schema. Ontwormen bij pups in het nest moet bij 2,4,6 en 8 weken.