Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rainbow8 schreef:Je kan ook brokjes met water invriezen.. Dan heeft ze een ijsje en dat geeft ook vocht..
Anaalklieren zijn klieren die zich naar behoefte vullen.. Het uitknijpen hiervan is ten zeerste af te raden.. Hoe vaker je ze leegt/geleegd worden hoe sneller ze zich weer moeten vullen met alle ellende van dien.. Als ze ontstoken zijn snap ik dat je er iets aan wil laten doen.. Als er een korreltje voor de uitgang zit, is dit geen probleem.. Dit komt er vanzelf uit.. Als de klier een keer knalt is dit ook geen probleem, want dat geneest wel weer.. Elke keer als een hond poept, dan geven ze een stukje uit de Anaalklieren mee, zodat een andere hond weet wie ze is.. Zeg maar een soort van social media voor honden.. Als ze elkaar voor het eerst ontmoeten ruiken ze toch ook aan elkaars anus.. Wij mensen geven elkaar een hand.. Honden ruiken aan elkaars anus.. Doen ze bij ons ook, als ze even de kans krijgen..
CharmingS schreef:rainbow8 schreef:Je kan ook brokjes met water invriezen.. Dan heeft ze een ijsje en dat geeft ook vocht..
Anaalklieren zijn klieren die zich naar behoefte vullen.. Het uitknijpen hiervan is ten zeerste af te raden.. Hoe vaker je ze leegt/geleegd worden hoe sneller ze zich weer moeten vullen met alle ellende van dien.. Als ze ontstoken zijn snap ik dat je er iets aan wil laten doen.. Als er een korreltje voor de uitgang zit, is dit geen probleem.. Dit komt er vanzelf uit.. Als de klier een keer knalt is dit ook geen probleem, want dat geneest wel weer.. Elke keer als een hond poept, dan geven ze een stukje uit de Anaalklieren mee, zodat een andere hond weet wie ze is.. Zeg maar een soort van social media voor honden.. Als ze elkaar voor het eerst ontmoeten ruiken ze toch ook aan elkaars anus.. Wij mensen geven elkaar een hand.. Honden ruiken aan elkaars anus.. Doen ze bij ons ook, als ze even de kans krijgen..
Ze had er wel last van, vandaar dat de DA ze heeft uitgeduwd ze zaten dan ook erg vol. Ook had ze geen diarree maar wel wat slappe ontlasting anders duwt ze het er inderdaad zelf uit.
Ik doe zelf altijd het liefst zo min mogelijk als er iets niet nodig is, maar heb wel veel vertrouwen in mijn DA en als hij vind dat het nodig is dan sta ik daar achter. Hij heeft mij dan ook aangeraden om over 3 weken nog even te controleren hoe de anaalklieren dan zijn. Alle stress en spanning die mijn hond nu heeft slaat namelijk aan op haar maag en darmen en haar ontlasting word dan erg dun, vandaar dat het zo vol is geraakt denk ik. Ze was echt heel erg heftig aan haar kontgat aan het likken en daarbij ook aan het piepen. En dat is nu gelukkig over
Maar ik snap wel wat je bedoeld hoor, blijf er ook het liefste af. Maar als het nodig is dan zal het wel moeten.
En heel erg bedankt voor de brokjes invriezen ga ik zo meteen eens even doen. Kunnen ze dan geen brain freeze krijgen?
Paardenfann4 schreef:Waarom wacht je niet nog even een tijd met steriliseren? Daar kleven ook best veel nadelen aan. Sommige teven worden incontinent, vaak krijgen ze een rare vacht en worden ze snel dik. Ik doe het bij mijn honden alleen als het echt noodzakelijk is, maar niet uit voorzorg. Schijnzwanger is niet leuk maar dat gaat vanzelf weer over. Voor mij geen reden om in een gezonde hond te laten snijden. Mijn oudste is al hoogbejaard inmiddels maar nog steeds intact. Daar zijn nooit problemen mee geweest.
Paardenfann4 schreef:Ja, uiteraard ben ik daarvan op de hoogte. Maar in hoeverre dat daadwerkelijk helpt dat betwijfel ik. Wij hebben meerdere gesteriliseerde teven gehad die kregen wel mamatumoren. Deze is dus niet geholpen en heeft het niet. Overigens zijn die andere honden met tumoren er ook gewoon oud mee geworden. Ik vind dat dierenartsen wel meer op de nadelen mogen attenderen van sterilisatie en castratie want het wordt enorm gepromoot maar er kleven ook zeker veel nadelen aan vast. Het wordt teveel geïdealiseerd. Maar het levert de DA's een leuke stuiver op.
Paardenfann4 schreef:Maar het wordt nu een beetje een discussie topic over wel of niet steriliseren. Daar heeft de TS ook niet zoveel aan. Ik wilde haar er alleen even op attenderen dat er ook nadelen zijn en dat overhaast opereren niet perse noodzakelijk is.
Neonlight schreef:Wij kozen voor "sterilisatie" (laparoscopisch) in verband met de melkkliertumoren, en omdat we niet met onze hond mogen fokken omdat het een afkeur voor het stamboek is. Alleen is dit wel een operatie waarbij de eierstokken verwijderd worden maar niet de baarmoeder, dus eigenlijk wel een castratie. Wij wisten van te voren niet dat dit na de ingreep zou gebeuren. Bij de DA-praktijk waar ik bij zit wordt wel gesproken over sterilisatie maar het is dus eigenlijk castratie (zie ook http://www.boschhoven.nl/gezelschapsdie ... rilisatie/, zij gebruiken dus verkeerde term en die heb ik overgenomen).
Ze is ook niet meer loops geworden, sterilisatie is vorig jaar begin april geweest.
Neonlight schreef:Ik moet zeggen, ik vond laparoscopie tegen vallen. 3 kleine sneetjes, maar qua grootte samen was het nog net zo veel als een gewone operatie. En we hadden de pech met die schijnzwangerschap daarna, dus het herstel was aardig verstoord.
Neonlight schreef:Ik kom oorspronkelijk uit Valkenswaard.De wereld is klein.
Wat voor hond heb je eigenlijk? Om toch maar weer ontopic te blijven.