Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pluttersput schreef:Dat de clicker er nog niet in zit is omdat we er net pas mee begonnen zijn. Maar zoals verwacht pakt hij dat goed op.
Pluttersput schreef:Hij houd enorm van water, dat wel. Enige is dat de mogelijkheden tot echt zwemmen hier niet in de buurt zijn. Kan ik natuurlijk wel eens opzoeken!
Mizora schreef:Mocht je trouwens terughoudend zijn om meer te doen vanwege het risico op hd, met 5 maanden kan er al pennhip foto's gemaakt worden en dan is duidelijk te zien of de hond hd heeft/ gevoelig is voor hd.
Citaat:.. Dus kan enkel advies geven geen druk op leggen en rustig volwassen laten worden.
Zoe_97 schreef:ik dnek dat je beter wat opzoekwerk had gedaan als je ene luie zetelhangende gezinshond wilde.
Van deze kruising konden er natuurlijk alleen maar werkhonden van komen. goldens spelen vaak op het hoogste niveau gehoorzaamheid mee tussen de borders en kunnen vrij makkelijk mee (voor zover het hoogste niveua makkelijk is). Ierse setters zijn jachthondne die tot op de dag van vandaag nog veel ingezet worden voor de jacht. En flatcoats zijn ook lekkere actieve allaround honden die het in veel disiplines goed doen. Veel mensen mispakken zich als ze golden zien staan (net als bij lab), het is niet voor niets dat het hoogste aantal geregistreerde bijtincidenten die van retrievers zijn. Veel te veel mensne zien die hondne als lieve knuffels ipv de werkers die ze zijn, waardoor enorm veel honden met opgekropte energie zitten en het mis gaat.
Maar goed daar is het nu te laat voor, maar hopelijk leest iemand die over dergelijke rassen nadenkt dit en denkt ij na of die wel in hun plaatje passen van verwachtingen.
heel belangrijk op deze leeftijd overprikkel je hond niet, geef hem genoeg (verplichte rust), veel mensne laten hun hond werken en denken dat ze hem de hele dag moeten entertainen. Dit is niet zo, voldoende rust is minstens even belangrijk.
Aan de mensen die ik les geef (hondjes van een maand of 7/8 ot 1 jaar ongeveer maar soms ook oudere honden) zeg ik altijd max 10 minuutjes per dag oefenen, meer heeft toch geen zin. 2 keer i de week komen ze dan naar de les en is het een uurtje doorwerken.