Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jester_ schreef:Heeft ze niet gewoon ontdekt dat jullie bed toch ook wel erg lekker ligt? Ik zou de trap iig blokkeren met iets
Cayenne schreef:Traphekje?
en de klink omhoog zetten.
Bonna schreef:Is het erg dat ze op jullie bed ligt? Onze whippet vind alleen zijn ook niet Leung en de veiligheid van ons bed helpt haar juist heel erg. Last haar eerst maar eens aan jullie wennen. Daarna ga je langzaam opbouwen met alleen zijn in de rest van het huis. Bijv. Als je naar de wc gaat, of even de tuin in.
Azmay schreef:Ik lees mee, heb nu een logee (van mijn ouders dus ken haar al wel haar hele leven) die nooit zonder roedel is geweest en nu wel alleen is bij mij. Na een minuut of 10 word ze echt onrustig, ook als ik alleen maar naar boven ga. Ze gaat op de bank liggen en dan echt op mijn plek.
Vannacht heb ik haar maar in de stofbench boven gelegd omdat ze echt ging janken en toen was ze meteen rustig en hebben we haar de hele nacht niet meer gehoord.
Moet nog even kijken of ik een roedelgenoot zoek of dat ik iets anders regel.
A_nouk schreef:Husky’s zijn wel echte roedel dieren, dus het zou wel kunnen helpen. Als ik je zo hoor zou ik wel voor een stuk minder gecompliceerd ras gaan
xxemmely schreef:Goed om te horen dat het met de bench werkt bij je logee! Hopelijk bij ons ook haha
Heb er met mijn vriend wel over nagedacht om een maatje te zoeken maar we vragen ons af of dat wel een slim idee is, een tweede hond. Niet perse voor haar want zij is heel sociaal, maar meer voor onszelf![]()
We hebben onze handen al vol aan haar en wie weet wat voor andere problemen een tweede hond weer met zich mee kan brengen. Of ze gaan samen op ons bed liggen haha
Ik heb nog wel een binnen poes van 1 jaar die bij mn vader woont maar dan is weer de vraag of ze beide niet te oud zijn om aan een nieuwe diersoort in huis te wennen en of dat überhaupt wel echt 'maatjes' kunnen worden. De poes kent het huis trouwens wel van mn vriend, maar is er ook al een half jaar niet meer geweest inmiddels.
Ianthe schreef:Tsja hele lastige kruising, kan zijn dat ze nooit goed alleen kan zijn. Plus als ze zich verveelt heb je grote kans dat je terug komt naar een gesloopt huis... Husky is niet echt makkelijk.
Opbouwen doe je door eerst in de bench als je zelf thuis bent, in dezelfde kamer. Steeds iets langer en dan in andere kamer, ook als je thuis bent en als dat goed gaat pas alleen laten. Het is lastig dat je nu al veel weg bent, eigenlijk zou je gewoon een oppas moeten regelen of naar een opvang brengen, anders kan dit wel een probleem blijven. Je moet er echt de tijd voor nemen.
Cayenne schreef:xxemmely schreef:Goed om te horen dat het met de bench werkt bij je logee! Hopelijk bij ons ook haha
Heb er met mijn vriend wel over nagedacht om een maatje te zoeken maar we vragen ons af of dat wel een slim idee is, een tweede hond. Niet perse voor haar want zij is heel sociaal, maar meer voor onszelf![]()
We hebben onze handen al vol aan haar en wie weet wat voor andere problemen een tweede hond weer met zich mee kan brengen. Of ze gaan samen op ons bed liggen haha
Ik heb nog wel een binnen poes van 1 jaar die bij mn vader woont maar dan is weer de vraag of ze beide niet te oud zijn om aan een nieuwe diersoort in huis te wennen en of dat überhaupt wel echt 'maatjes' kunnen worden. De poes kent het huis trouwens wel van mn vriend, maar is er ook al een half jaar niet meer geweest inmiddels.
Gaat er niet iemand binnenkort op vakantie waarvan je op de hond kunt passen? Dan kun je mooi uitproberen of het effect heeft voor jullie hond en of het jullie qua zorg mee of tegenvalt.