Hond op balkon blijft maar blaffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Hond op balkon blijft maar blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:52

Ohhh ervaring zat hier.... Woon op een flat en ben maanden bezig geweest te ontdekken waar exact de pup zat die soms hele nachten gilde...

Totdat griep door brak bij mijna 3 nachten niet slapen en zooo intens medelijden te hebben met de pup puber. Toen overdag thuis en hoorde ik hem. Ben toen lukraak gaan aanbellen boven en onder mij en vond juiste adres en niemand thuis.

De verhuurder deed erop niets. Toenom 01.30uur s nachts politie gebeld. Ik overstuur en doodmoe over pup in enorme nood die krijst en gilt. 15 minuten later was de politie er. Kwamen eerst luisteren en toen geprobeerd daar in te breken. Dag er op dierenpolitie en bescherming waren er al vroeg.
Bleek dat mevrouw 4 dagen naar haar vriend was en hondje 4 dagen in kamer onder mij opgesloten zat...
Ze heeft flinke boetes gehad en nog steeds controles. Elke keer als hij s nachts te horen is langer dan half uur geef ik het door. Nog maar 3x nodig geweest nadien want kennelijk zijn de boetes hoog...

Arme dier zit er helaas nog steeds. Onlangs bij zwaar onweer zat hij in paniek te gillen op balkon. Politie gebeld en 15 minuten later was de pup binnen. Snap niet waarom nietweg halen daar maar ze maken wel werkvan de meldingen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:20

Diablo schreef:
Jennyj01 schreef:
Je kunt ook even een briefje in de hal van de flat ophangen. Misschien zijn ze niet thuis en hebben ze het niet door.

In de nacht je hond alleen op het balkon laten zitten?

Misschien heeft de hond zich wel per ongeluk buiten gesloten. Is mijn buurvrouw ook wel eens overkomen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:29

Gaat het om koopwoningen of huur? Bij een huurwoning zou je ook de woningbouwvereniging kunnen vragen. Misschien hebben zij al wel meer klachten gehad en weten ze wie het is.
Meteen politie bellen lijkt me ook wat overdreven als je mensen in kwestie nog nooit gesproken hebt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:35

Sassol schreef:
Gaat het om koopwoningen of huur? Bij een huurwoning zou je ook de woningbouwvereniging kunnen vragen. Misschien hebben zij al wel meer klachten gehad en weten ze wie het is.
Meteen politie bellen lijkt me ook wat overdreven als je mensen in kwestie nog nooit gesproken hebt.

Bij acute overlast in de nacht kun je weinig anders doen dan de politie bellen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:14

Of je accepteert het, slaapt een keer wat minder en hangt de volgende dag een briefje op. Het probleem is zo groot als dat je het zelf maakt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:52

Jennyj01 schreef:
Of je accepteert het, slaapt een keer wat minder en hangt de volgende dag een briefje op. Het probleem is zo groot als dat je het zelf maakt.

Voor een keertje kan dat,maar vaak is zo'n doorblaffende hond een chronisch probleem wat iemand stapelgek kan maken.

Mooblie

Re: Hond op balkon blijft maar blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 21:19

Ik ben het weekend niet thuis geweest. Ik hoop dat het nu gewoon weer bij een sporadische blaf blijft.

Accepteren vind ik persoonlijk wat kort door de bocht. Ik vind dat de baasjes gewoon verantwoordelijk zijn voor hun dier. En je maakt mij niet wijs dat je niet door hebt dat je hond los gaat wanneer je deze opsluit op het balkon. :o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:30

Ik weet niet waar jullie lezen dat ik vind dat je het maar eindeloos moet accepteren. Wellicht even de hele post lezen ipv alleen het eerste zinnetje. :+