Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Plantenspuitje vullen met azijn en goed op de ogen mikken.
Wat een takkewijven zeg, dat ze zich zo opstellen.
Daphara schreef:Ik zou eens goed nadenken voordat er stoffen als peper en azijn in plantenspuien gestopt wordt. Het valt onder dierenmishandeling en is volgens mij strafbaar.
Ik vind sommige ideeen in dit topic echt veel te ver gaan, een hormonale kat kan gewoon erg fel reageren. Zo’n kat moet gewoon zsm geholpen worden en niet mishandeld door boze hondeneigenaren. Dit is niet de schuld van de kat, maar van zijn/haar eigenaar.
Zoe_97 schreef:Daphara schreef:Ik zou eens goed nadenken voordat er stoffen als peper en azijn in plantenspuien gestopt wordt. Het valt onder dierenmishandeling en is volgens mij strafbaar.
Ik vind sommige ideeen in dit topic echt veel te ver gaan, een hormonale kat kan gewoon erg fel reageren. Zo’n kat moet gewoon zsm geholpen worden en niet mishandeld door boze hondeneigenaren. Dit is niet de schuld van de kat, maar van zijn/haar eigenaar.
En als een hond los op straat loopt en een ander dier aanvalt wordt er moord en brand geschreeuwd
Daphara schreef:Zoe_97 schreef:[quote="Daphara"
Ik zou eens goed nadenken voordat er stoffen als peper en azijn in plantenspuien gestopt wordt. Het valt onder dierenmishandeling en is volgens mij strafbaar.
[/quote
En als een hond los op straat loopt en een ander dier aanvalt wordt er moord en brand geschreeuwd
Ik snap niet goed wat dat met mijn post te maken heeft?
Begrijp goed, ik ben VOOR het aangelijnd houden van honden op straat en VOOR het verplichten om katten niet vrij/los buiten te laten lopen. Katten horen wat mij betreft buiten in een ren of afgesloten tuin.
Daarnaast ben ik ook VOOR een kastratie/sterilisatie verplichting van katten en honden die niet door geregistreerde fokkers gehouden worden.
Ibbel schreef:Hertshoornolie en cribbox (antibijt) mengen in een plantenspuit is geen dierenmishandeling, dan zijn gewoon vrij te verkrijgen stoffen.
Kuggur schreef:Ibbel schreef:Hertshoornolie en cribbox (antibijt) mengen in een plantenspuit is geen dierenmishandeling, dan zijn gewoon vrij te verkrijgen stoffen.
Waarom zou het geen dierenmishandeling zijn omdat het gaat om " vrij te verkrijgen stoffen"?
Een absurd argument, zowel mens als dier zijn gruwelijk te martelen met " vrij te verkrijgen stoffen"...
Kuggur schreef:Ibbel schreef:Hertshoornolie en cribbox (antibijt) mengen in een plantenspuit is geen dierenmishandeling, dan zijn gewoon vrij te verkrijgen stoffen.
Waarom zou het geen dierenmishandeling zijn omdat het gaat om " vrij te verkrijgen stoffen"?
Een absurd argument, zowel mens als dier zijn gruwelijk te martelen met " vrij te verkrijgen stoffen"...
GDG schreef:Besje schreef:In belgie opgelegd door de overheid... Alle katten moeten gechipt en geholpen zijn
Oh, dankje. Maar dat geldt dan alleen voor katten die buiten lopen toch? Of is er ook een compleet fokverbod?