Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
CalipsoLover schreef:Annet_Dottie: Nageltjes knippen omdat ze anders terug in haar poot groeien doen wij dus ook, staat ook vermeld in het topicEcht klitten heeft ze niet omdat ze kortharig is, maar haar vacht is wel vettig. Enig idee of ik die zelf iets of wat kan schoonmaken?
Over het slapen moet ik me dan ook niet echt zorgen baren geloof ik, snap dat zo'n beestje veel meer energie kan gebruiken dan een van 10 jaar.
Heb het ook gelezen, ik noem alleen onze situatie toen met onze kat die aftakelde waar die last van kreeg. Dus meer dan wat je al doet (idd dus nageltjes knippen etc.) kan je denk ik niet doen, anders dan bijv. de trap optillen, maar verder doe je alles al om het haar prettiger/makkelijker te maken volgens mij. Ik zou het alleen niet aftakelen noemen, maar gewoon ouderdom
Klinkt mij verder als een hele gezonde poes namelijk!

Jasmijn159 schreef:Dus eigenlijk als ik het zo lees: er is nog nooit een dierenarts bij je kat geweest? Maar ze mist wel een aantal tanden?? Heb je dan gewacht tot die er gewoon uit gerot zijn? Vind je het gek dat je kat dan af valt?
Sorry maar ik lees dit echt met verbazing.. Je kalt valt af, is niet gezond en je wilt er niet mee naar een dierenarts? Tegenwoordig komen dierenartsen ook prima aan huis als je goed zoekt.
Ik lees dit eventjes met verbazing. Heb eerder vermeld dat ik een dierenarts moest het nodig zijn naar hier laat komen, maar dat ik het beestje het niet ga aandoen om nog in een bakje te steken, een helse autorit moet overleven, in een wachtzaal ga zitten met blaffende honden en vervolgens op een tafel kwab om ze dan nog helemaal terug mee naar huis te nemen. Ze eet goed, en ze is enkele tanden al +3 jaar kwijt, en ze zijn zeker niet weggerot. Haar gebit ziet er voor de rest nog heel proper uit. Het is pas sinds het laatste jaar dat ze vermagerd, dus denk niet dat het daardoor is. Vind het wel zeer onbeleefd en aanvallend van je. Ik heb veel voor mijn kat over, en als ik haar zo slecht verzorgde, dan stond ze hier op 20 jaar niet meer. 
poes schreef:Ik sta best versteld dat mensen dit ‘lekker oud’ noemen.
Mager, stijf, slechte vacht zijn vaak symptomen van slecht functionerende organen en pijn. Ik zou haar absoluut even laten checken. Desnoods eens bellen en overleggen? Zoals ik eerder al zei: zo laat ik mijn kat dus niet lopen. Ik vind dit eigenlijk al niet ok hoe ze eruit ziet.

Hannanas schreef:Maar laat je nu bloedonderzoek doen voor de lever, schildklier, nieren, diabetes en ontstekingen en dergelijke?