En anders twee gerbils. Erg gemakkelijk in onderhoud en redelijk tam te krijgen, al zullen het nooit echt knuffels worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Inujojo schreef:Ik heb lang fretten gehad op kamers. Ontzettend leuke beestjes, afhankelijk van hoe tam je ze maakt ontzettend knuffelig en ook om alleen naar te kijken zijn ze super leuk -geef ze een plastic tasje en uren speelplezier-. Niet iedere fret kan met soortgenoten, dus als jij per se 1 beestje wil, dan kan je er een uitzoeken die niet op soortgenoten zit te wachten.
Fretten moeten wel minstens 2 uur per dag uit de kooi, maar de rest van de dag liggen ze ook rustig te snurken in hun kooi.
Luxorvalkje schreef:Ratten en fretten zijn het eerste waar ik aan denk. Zijn met twee gelukkig, nemen niet veem ruimte in, kunnen los en houden van knuffelen.
8nnemiek schreef:Ik zou eens bij het asiel kijken voor een oude binnenkat. Er blijven heel veel oude katten lange tijd in asiels zitten, er zijn heel lastig baasjes voor te vinden, en die katten zitten vaak al maanden of zelfs jaren in een klein hok, dus zijn dolblij met een studentenkamer. Er zitten ook zeker echte knuffelkatten bij, bijvoorbeeld van oudere mensen die overleden zijn. En zo’n oude katten doen niets liever dan op schoot zitten, slapen, eten en weer slapen. Ideaal
N0a schreef:Neem aub geen kat als je zo veel weg bent. Naast dat je weinig ruimte hebt, is het naar zo'n dier ook niet eerlijk.
Ik ben verhuist naar een huis met 110 m2. Ik had mijn kat mee genomen, kon ook naar buiten. Maar ik heb haar enorm zien aftakelen doordat ik veel van huis was. Woon alleen dus ze had alleen mij. Hier werd ze ook ziek door, stress likken en slecht eten. Ik heb haar terug gebracht naar m'n ouderlijk huis waar ze nu maximaal 4 uur alleen hoeft te zijn per dag. Ze is enorm opgeknapt.
Katten zijn ook sociale dieren. Er wordt vaak van gedacht dat ze je niet missen en makkelijk weekenden alleen kunnen zijn met een bak voer. Maar neem van mij aan dat dit absoluut niet het geval is. Ik heb nu 2 katten uit het asiel, ondanks dat ze elkaar hebben merk ik dat ze blij zijn als ik er weer ben.
Denk vooral goed na of je situatie wel geschikt is voor een huisdier op dit moment. Wees daarin niet egoïstisch omdat jij graag iets te knuffelen wil.