Franse Bulldog in slechte staat gevonden, wie kent hem?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:16

Wat sneu, lijkt mij een oudje. Iemand moet hem toch kwijt zijn zou je zeggen? Misschien een oud iemand die er niet meer voor kon zorgen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 14:20

Damned schreef:
*knip*Want wat als niemand hem wil adopteren uit het asiel en je hem dan zelf niet meer mag meenemen...
Lijkt me ook niet dat als de hond zo onverzorgd is, er echt baasjes aan het zoeken zijn om hem terug te vinden.

Dit dus ja, dan zie je hem steeds op de website staan; vreselijk! Deze hond is niet een dag of weekje aan het zwerven gezien zijn staat. Aan de andere kant ziet hij weinig dus kan hij ook wel verdwaald zijn. Ik denk dan wel: als mijn hond zoek zou zijn zou dat op internet wel te vinden zijn. Maar mijn vriend zegt dan weer: misschien een oud vrouwtje zonder internet? Dus hij staat nu op amvedi, angel en hij is gemeld bij het asiel.

Een vriendin van me die dierenarts is zei dat meerdere huidtumoren (ik zal later foto's plaatsen, het zijn meer wratten dan bulten) vaak niet dodelijk zijn. Ook zei ze: ja als een hond te duur wordt in onderhoud/ pension en ze hebben (er) echt geen geld (voor over) dan worden ze anno 2018 nog steeds gedumpt... onbegrijpelijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:24

Die keuze zal je zelf moeten maken. Ik zou hem eerst sowieso even laten checken bij de DA, zo snel mogelijk.. Stel dat er flinke kosten gemaakt moeten worden dan kan je dat meenemen in je beslissing.
Je hebt nu al wat dingetjes gezien maar er kan nog meer aan de hand zijn natuurlijk, ben je bereid dat aan te gaan?

Ik vind het ergens wel vreemd dat ze niet in een regio plaatsen, ja er kan misbruik van gemaakt worden maar hier is het juist zo dat aangeraden word het dier naar het asiel te brengen en na 14 dagen te adopteren, om die hoge kosten te voorkomen en om er voor te zorgen dat het via het asiel gaat zodat zr het dier niet na een half jaar weer kunnen opeisen. Gastgezin zijn in de tussentijd kan ook gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:25

Wat een topper ben je dat je hem mee hebt genomen en zo verzorgt! Ik zou hem lekker bij jou thuis houden inderdaad en zijn foto op Facebook etc plaatsen, als ie gemist is zullen z'n eigenaren er snel genoeg achter zijn.
Maar ik denk dat ie of al een tijdje vermist is of gedumpt..

Sclimpre

Re: Franse Bulldog in slechte staat gevonden, wie kent hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:46

Hij kan ook tijdens een onweer geschrokken zijn en ervan door gegaan zijn. Nu zie ik zo'n bulletje niet direct grote afstanden afleggen, maar je weet maar nooit.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 22:13

Hij is inmiddels door de dierenarts nagekeken. Op zijn blindheid na kon alles terug te herleiden zijn op jeuk/allergie. Ze hoopte dat het vlooienallergie was dan zouden we snel verbetering moeten zien nu.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:44

Politie rotterdam heeft er ook weer 1 gevonden.Ook in zo'n slechte staat en niet gechipt. Ik vind het toch wel toevallig dat er ineens verschillende van die slecht verzorgde bulletjes opduiken.
Hij staat bij Ginger animal alert aangemeld,op facebook.

Hoe gaat het nu met die van jou?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 12:56

Afbeelding

Vooralsnog houden we "Vriend" (ook wel "Stumper") even bij ons. Naar het asiel kan altijd nog en vooralsnog is hij een makkelijke huisgenoot.

Uitlaten is wel lastig want hij ziet en hoort echt weinig/niets. Hij kan nu als ik even weg ben aan zijn riem plus een longeerlijn binnen danwel buiten liggen en ik heb een soort 'fuik' gemaakt zodat hij altijd de bench en bakjes kan vinden.

Het is alleen nog afwachten hoe het met mijn andere bulletjes gaat. Het asiel adviseerde 2 weken quarantaine ivm besmettingsgevaar. De vlooien en teken lijken nu weg en met tea tree lotion hoop ik dat de jeuk ook weg blijft en dat hij verder geen mijt/schimmel/schurft heeft.

Hij geniet van de dagelijkse lotionbeurt en knort en springt enthousiast als een pup als hij aandacht krijgt en ligt verder vooral veel dutjes te doen zoals het een oude bull betaamt.

En o ja, hij zal ook snel gecasteerd moeten worden als hij samen moet gaan met mijn teefje van 7 maanden.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:24

Lijkt wel of iemand ze dumpt.. heel sneu! Fijn dat vriend bij jou mag blijven

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:26

Sommige mensen....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 13:34

Net een nestje gehad ook nog... arm dier.

Misschien een malafide fokker die het zat was (of die jonkies heeft genomen in de trendkleuren van dit moment).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:28

Sneu zeg, wel top dat hij voorlopig bij jullie mag blijven en je zo je best doet, als het een afgedankt fokreutje is weet hij niet wat m overkomt +:)+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:48

Ik heb onlangs gelezen dat franse bulletjes in de mode zijn ( hier zie ik ze nauwelijks; ijslands platteland).
Ik vermoed dat dat er veel mee te maken heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:56

Kuggur schreef:
Ik heb onlangs gelezen dat franse bulletjes in de mode zijn ( hier zie ik ze nauwelijks; ijslands platteland).

De bulletjes en mopshonden zijn inderdaad in de mode. Prijzen voor zo'n hondje met papieren door erkende fokker ligt tussen de 1200 en 2500 (showhond) euro. En zonder papieren worden ze nog voor prijzen van 600 tot 800 euro verhandelt. Helaas hebben de beruchte broodfokkers dit ook allang door. Met karrevrachten vol worden ze op mp aangeboden. Jammer maar de erkende fokkers maken het er zelf ook naar door de prijzen kunstmatig zeer hoog te houden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:30

Gatver wat een beesten zijn sommige mensen toch ook...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:33

Ja of net weer uit de mode... Op het asiel jaarlijks een ander ras dat populair is met dumpen, dit jaar de Franse Bull?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:07

bigone schreef:
Kuggur schreef:

De bulletjes en mopshonden zijn inderdaad in de mode. Prijzen voor zo'n hondje met papieren door erkende fokker ligt tussen de 1200 en 2500 (showhond) euro. En zonder papieren worden ze nog voor prijzen van 600 tot 800 euro verhandelt. Helaas hebben de beruchte broodfokkers dit ook allang door. Met karrevrachten vol worden ze op mp aangeboden. Jammer maar de erkende fokkers maken het er zelf ook naar door de prijzen kunstmatig zeer hoog te houden.

Prijzen liggen nog veel hoger voor de broodfok.Wij hebben er meer als 60 binnen gehad via een inbeslagname van een broodfokker. die broodfokker vroeg 1100 euro voor een puppy in de populaire kleuren fawn,blauw ,blauw brindle en bleu merle.We waren ook veel geld kwijt aan da koaten want veel van de hondjes mankeerde ook van alles.Gelukkig zaten er nog gezonde bij.Bovendien hadden ze gardia en schimmel :-(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:10

Echt verschrikkelijk he, sommige mensen........... -:(- -:(- -:(- -:(-

Wat goed dat je m geholpen hebt, hij verdiend dat.

Hopelijk gaat het verder goed en mag hij bij jou blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:12

Ik lees net op FB dat hij overleden is, komt dat door de zeer slechte staat waarin je hem vond?
Sterkte, het lijkt mij erg lastig om een hond waar je je zo voor in hebt gezet toch helaas overlijdt.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:24

Shanna schreef:
Ik lees net op FB dat hij overleden is, komt dat door de zeer slechte staat waarin je hem vond?
Sterkte, het lijkt mij erg lastig om een hond waar je je zo voor in hebt gezet toch helaas overlijdt.. :(:)

Goh, denk je niet dat het aan TS is om al dan niet een update hier te geven? Zeker als Mod vind ik dat not done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:37

Zo, lekker Shanna. Tot dusverre de kans voor TS om ons het op een juist moment te vertellen. +:)+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:38

Jongens twas vast niet naar bedoeld. Geen heksenjacht openen ook niet e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:36

Dat het op facebook staat (op de pagina van waar is onze angel) lijkt mijndoor TS zelf aangegeven, ik heb er niet bij stil gestaan dat mijn vraag als ongepast zou kunnen worden opgevat. Het was een oprechte vraag gezien de staat waarin ze het hondje gevonden heeft. Mijn excuses als het verkeerd werd opgevat, zo bedoelde ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:29

poes schreef:
Jongens twas vast niet naar bedoeld. Geen heksenjacht openen ook niet e.

Zeggen dat je het ergens niet mee eens bent is niet meteen een heksenjacht he :')

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:02

_Zoe schreef:
Lijkt wel of iemand ze dumpt.. heel sneu! Fijn dat vriend bij jou mag blijven

[ [url=m/qynQTV.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje ziet dit eruit! Welke idioot kan nu zoiets dumpen? Hopelijk vindt ze een gouden mandje.