Pension of opvang gezocht voor Labrador

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

Re: Pension of opvang gezocht voor Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:22

Pb gestuurd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:35

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:17

Ik verplaats dit topic naar Beestenboel omdat het daar beter past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 01:01

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:14

Ik lees mee, ben in dezelfde periode ook op zoek naar opvang. Wilde de hond eerst meenemen op vakantie maar als ik 'm afgelopen dagen zo zie met de hitte doe ik hem daar geenszins een plezier mee.

Mijne is alleen nog niet zo rustig, is net 2 jaar oud.. Speld in een hooiberg. Tips zijn dan ook welkom!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:22

Hi TS! Wij hebben de ruimte en mogelijkheid om tijdens vakantieperiode op te vangen. We hebben wel ook veel andere dieren (ook deels in opvang voor de dierenambulance). Zoals geiten, een ezel, kippen, eendjes, haasjes en konijnen. Zelf ook twee honden en nu een tijdelijke opvanghond die een nieuw baasje zoekt. Je kan een kijkje nemen op www.swiffershoeve.nl, op onze Facebook Swiffers Hoeve of even contact opnemen (mag ook via pb).

De vergoeding die wij vragen is in iedere geval een stuk lager dan een gemiddeld pension :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:28

Ik heb topic niet doorgelezen maar probeer Petra in Cabauw, veel van mijn klanten brengen hun labje daar, kleinschalige opvang aan huis, vnml labjes.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:31

En A2 in Culemborg is ook een goede en professionele opvang

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:24

Mijn moeder runt een super vakantie adres. Geen kennels maar thuis op een flinke lap grond. Iedere dag naar het bos en alle aandacht.

Flevodog.nl

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:29

Wij komen uit zeist en brengen de honden bij de meenthoeve in woudenberg.

Ze gaan er lekker naar buiten, worden met veel liefde verzorgd en ook onze hond met medicatie in het verleden ging er prima.

Bel ze eens, ze mogen altijd een keer proef draaien..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 09:29

Bedankt iedereen. ja alle pensions die te rijden zijn zijn vol. maar heb als hert goed is nu een plekje bij een Bokker gevonden!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:42

Zilfstar schreef:
Bedankt iedereen. ja alle pensions die te rijden zijn zijn vol. maar heb als hert goed is nu een plekje bij een Bokker gevonden!

Jaaa *\o/* We kijken nu al uit naar Jinto zijn komst! Eindelijk weer (helaas tijdelijk haha) een labrador in de familie <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:46

Denise_Storm schreef:
Zilfstar schreef:

Jaaa *\o/* We kijken nu al uit naar Jinto zijn komst! Eindelijk weer (helaas tijdelijk haha) een labrador in de familie <3

Gewoon niet terug geven! {:}
Je mag hem ook stiekem naar mij brengen en ontvoeren.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:13

MarlindeRooz schreef:

Oké deal. Jij wordt tijdelijk onderduikadres. Tot we zeker weten dat TS de moed opgeeft. Dan komt die weer terug naar ons hoor := :+

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:20

Zilfstar schreef:
Hey Bokkers..
Ik zit met mijn handen in het haar en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Ik heb een Labrador van 12 jaar. Schat van een beest, lief, sociaal, tikkie lomp, houdt van eten en aandacht. Heeft epilepsie maar dit is prima onder controle met medicijnen die hij elke dag moet krijgen. Wat geen probleem is: hij vind alles lekker... OOK die tabletten.

Al jaren gaat hij tijdens onze vakanties naar een pension. Eerste jaren een hele goede, dicht bij huis. Tot deze moest stoppen. Daarna een ander pension waar het enkele keren goed is gegaan. Hoewel hij vorig jaar wat mager terug kwam. Maar nu... zijn ze met hemelvaart gewoon de hele week van zijn verblijf zijn medicatie vergeten te geven. Voor mij echt onbegrijpelijk en mijn vertrouwen is volledig weg. Merkte ook aan hem dat hij toevallen had gehad en echt op spanning stond.

Nu hadden wij daar natuurlijk voor de zomer geboekt. Maar daar gaat hij dus niet meer heen! Nu zit ik dus met een giga probleem, want we gaan eind juli en begin augustus op vakantie. De drukste weken en alles hier zit gewoonweg vol.

Wat we zoeken:
* betrouwbaar adres
* we wonen in de buurt van Utrecht maar een uurtje ofzo rijden is geen probleem.
* het mag een pension zijn maar ook thuis bij iemand
* ivm zijn epilepsie is hij niet gewend los te lopen met uitlaten en als het bij iemand thuis is zoek ik dus iemand die dit begrijpt en hem niet los laat.

Dierdorado zit nu in spijkenisse.
100% te vertrouwen ik ken de mensen heb er ook jaartje gewerkt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 10:31

Denise_Storm schreef:
MarlindeRooz schreef:

Oké deal. Jij wordt tijdelijk onderduikadres. Tot we zeker weten dat TS de moed opgeeft. Dan komt die weer terug naar ons hoor := :+

HAHAHA Nou ik geef niet snel op hoor.

Ik weet zeker dat Jinto het super gaat hebben op zijn vakantie bij Denise! Ben echt helemaal blij met deze opvang en kan nu ontstressen!

even voor het beeld van de loge, oude foto. Onze heer is inmiddels een stuk grijzer maar nog steeds lekker enthousiast.

Afbeelding

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 07:45

Citaat:

Ik weet zeker dat Jinto het super gaat hebben op zijn vakantie bij Denise! Ben echt helemaal blij met deze opvang en kan nu ontstressen!

even voor het beeld van de loge, oude foto. Onze heer is inmiddels een stuk grijzer maar nog steeds lekker enthousiast.

[ [url=m/h55HmI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mix labrador rottweiler ?

Dierdorado zit btw in Gouda sorry. Is lekker dichtbij Utrecht

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:43

Inderdaad het is net het hoofd van een rottweiler in een Labrador verpakt, wat een prachtkop heeft je hond!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:46

Ik hoop dat je wat vind Wanda.

Ik heb enya in huis. Enya is super lief maar te druk denk ik voor jou knappe man

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 10:18

RosaLisa schreef:
Citaat:

[ [url=m/h55HmI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mix labrador rottweiler ?

Dierdorado zit btw in Gouda sorry. Is lekker dichtbij Utrecht

Ha nee Jinto is 100% Labrador. In tegenstelling tot de meeste Labjes komt Jinto uit een echte werkhondenlijn. Zijn ouders en andere familie leden doen het zeer goed op jacht (ben ik geen voorstander van.. dat voorop gesteld) en ik wilde echt dit oud-type Labrador. Vader was een Nederlands Kampioen op show, en we wilden liefst hem tot dekreu laten opgroeien om dit type voort te kunnen zetten, dus heb als pup met hem show gelopen. Daar viel hij laag uit vanwege dit typische werkhondenlijn uiterlijk. de showmasters willen liever de ielere reuen zien...
Ben gestopt toen bleek dat Jinto epilepsie had. Dat is niet gewenst in een eventuele fokreu.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 10:18

maras schreef:
Inderdaad het is net het hoofd van een rottweiler in een Labrador verpakt, wat een prachtkop heeft je hond!

dankjewel!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 10:19

plutolover schreef:
Ik hoop dat je wat vind Wanda.

Ik heb enya in huis. Enya is super lief maar te druk denk ik voor jou knappe man

Dankje! maar heb bij Denise_Storm een plekje gevonden!

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:52

Zilfstar schreef:
Ha nee Jinto is 100% Labrador. In tegenstelling tot de meeste Labjes komt Jinto uit een echte werkhondenlijn. Zijn ouders en andere familie leden doen het zeer goed op jacht (ben ik geen voorstander van.. dat voorop gesteld) en ik wilde echt dit oud-type Labrador. Vader was een Nederlands Kampioen op show, en we wilden liefst hem tot dekreu laten opgroeien om dit type voort te kunnen zetten, dus heb als pup met hem show gelopen. Daar viel hij laag uit vanwege dit typische werkhondenlijn uiterlijk. de showmasters willen liever de ielere reuen zien...
Ben gestopt toen bleek dat Jinto epilepsie had. Dat is niet gewenst in een eventuele fokreu.

Ja het is echt een super mooie hond zeg. Je zou niet zeggen dat dat volle labrador is. Ik stel me daar altijd wat spitste neus voor enzo haha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:31

Fijn dat je iemand heb gevonden, ik weet hoe moeilijk het is om iets te vinden voor een hond met een probleem. Ik heb zelf ook een opvang en ik krijg veel honden die bv suikerziekte hebben of epilepsie.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 04:06

Zilfstar schreef:

Dit werkhonden lijn?? Field trial labradors zijn de werklijnen, dat zijn juist de slanke labjes met die fijne koppen. De showlabjes hebben een dik lijf en brede kop... Met een ielige lab hoef je niet op de show aan te komen ;(