moeder poes loopt weg bij kittens !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:15

als wilde katten bij ons in opvang gebracht worden met kittens zitten ze ook minimaal 1 a 2 weken in ruimste maat bench met kattebak water brokjes en nestje

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:28

Pas op, ze kan nu alweer gedekt worden. Ik zou haar gewoon lekker bij haar kittens in de bench laten.

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 12:36

Ik denk dat ik haar maar inderdaat in de bench laat vooral snachts overdag kan ik dr nog wel in de gaten houden waar ze heen gaat en hoelang ze weg is en eventuweel dan weer terug in de bench doen.

Lynn_Nikita

Re: moeder poes loopt weg bij kittens !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:45

Zolang ze nu overdag vrij loopt is de kans dat ze gedekt word ook groter. Ik zou dr erin laten

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 15:02

Lynn_Nikita schreef:
Zolang ze nu overdag vrij loopt is de kans dat ze gedekt word ook groter. Ik zou dr erin laten

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een van onze katten zo snel weer een nestje heeft gehad....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:53

daphne_buis schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een van onze katten zo snel weer een nestje heeft gehad....

Sorry, maar ik vind het dan nogal dom en van slechte zorg getuigen dat je het erop aan laat komen. Poes kan direct alweer krols worden en gedekt worden, twee keer achter elkaar een nest riskeren vind ik echt niet fair naar de kat. Voorkom het voortaan gewoon alsjeblieft, ook al zijn het 'maar' boerderijkatten.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:00

TS een topic openen over kittens is altijd erg gewaagd, je krijgt altijd een aantal mensen over je heen die niet snappen dat niet alle katten gesteriliseerd zijn. De kans is idd klein dat ze direct weer gedekt wordt maar hier heb ik het verleden jaar wel meegemaakt.. Ik wilde de poes ook na haar eerste nestje steriliseren maar ze was direct al weer drachtig. Dit liep niet goed af en de kittens moesten met een flesje worden grootgebracht want de moeder keek er niet naar om.

Op de boerderij waar ik werk wordt de moederpoes met kittens ook altijd in een bench gezet, om te voorkomen dat de kittens verwilderen. Deze katten zijn normaal gesproken ook gewend om vrij rond te lopen maar het gaat altijd goed. Ze mogen er wel uit maar idd dan wel goed in de gaten houden of ze wel regelmatig de kittens komt voeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:02

Ze kan zeker weer krols worden. Dan heb je over 3 a 4 maand wéér een nestje. Hier jaren geleden eens meegemaakt ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:04

Emoe schreef:
TS een topic openen over kittens is altijd erg gewaagd, je krijgt altijd een aantal mensen over je heen die niet snappen dat niet alle katten gesteriliseerd zijn. De kans is idd klein dat ze direct weer gedekt wordt maar hier heb ik het verleden jaar wel meegemaakt.. Ik wilde de poes ook na haar eerste nestje steriliseren maar ze was direct al weer drachtig. Dit liep niet goed af en de kittens moesten met een flesje worden grootgebracht want de moeder keek er niet naar om.

Dat snap ik inderdaad niet gelukkig.

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 18:29

Lynn_Nikita schreef:

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een van onze katten zo snel weer een nestje heeft gehad....[/quote]
Sorry, maar ik vind het dan nogal dom en van slechte zorg getuigen dat je het erop aan laat komen. Poes kan direct alweer krols worden en gedekt worden, twee keer achter elkaar een nest riskeren vind ik echt niet fair naar de kat. Voorkom het voortaan gewoon alsjeblieft, ook al zijn het 'maar' boerderijkatten.[/quote]

Ik had het ook liever anders gezien. Heb meerdere malen de discusie gevoert om de poesen te steriliseeren helaas mag ik hier niet over beslissen. Een paar jaar terug werd er helemaal niet om geleeken door mijn ouders en de andere bewoners van de boederij naar de katten. Ik ben bezig met het krimpen van de groep katten door voor elke kitten een goed thuis te zoeken. En ga zeker door met discuseren of het wel of niet laten steriliseeren van de poesen. (Ik ben dus ook voor het beter voorkomen dan genezen) helaas kan ik dus op dit moment niet veel meer doen dan dit.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:47

poezen herplaatsen ook de oudere en alle katertjes houden... minste kans op kittens

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:57

Helaas heb ik daar slechte ervaringen mee.. poesen die dan weer terug wauden loopen of niet aan een "huis" situatie konden wennen omdat ze heel hun leven voor zich zelf hebben moeten zorgen

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:00

GDG schreef:
Emoe schreef:

Dat snap ik inderdaad niet gelukkig.

Ik zeg dit ook als waarschuwing dat het dus wel mogelijk is dat ze direct weer drachtig worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:05

Ok... Ik ben heel erg en cru... Maar of... In de bench en na afspelen naar de dierenarts.
Of natuur gang laten gaan... Niet mijn optie. Maar is n optie.

Japp... Na bevalling. Na een week of twee weer gedekt.. ken ik idd ook meer. Maar die werden drachtig gesteriliseerd en abortus gepleegd...

Enkel met vroegdracht.

Gebeurt ook wel dat eigenaren niks in de gaten hebben en er gewoon volgroeide kittens geaborteerd worden.

Dat leverde mij een weckfles met twee kittens op

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 21:35

Overdag af en toe de bench open gehad maar ze had geen behoefte om dr uit te gaan nu is ze er wel uit geloopen en ben dr gevolgt. Tot nu toe heeft ze alleen nog even ge poept en geplast (is nog niet helemaal thuis op de kattenbak) ze heeft bijna heel de dag onbeperkt brok tot beschikking gehad maar is nu toch weer op muizen jacht

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:22

daphne_buis schreef:
Helaas heb ik daar slechte ervaringen mee.. poesen die dan weer terug wauden loopen of niet aan een "huis" situatie konden wennen omdat ze heel hun leven voor zich zelf hebben moeten zorgen

herplaatsen en laten sterliseren

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 23:01

speurneusc schreef:
daphne_buis schreef:

herplaatsen en laten sterliseren

dit wist ik al en was ook mijn bedoeling. maar hier heb ik nu niet zo veel aan. eerst maar een zorgen dat de kittens blijven leven. moederkat lag nu weer rustig in de bench morgen vroeg als ik de paarden ga doen zal ik de bench los zetten en kijken wat de poes doet. na school zal ik verschillende soorten blik voer halen voor moeders. zodat ze zeker genoeg eet en genoeg vocht binnen krijgt met deze warme dagen,

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:50

Hoe is het gegaan?

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 19:25

IMJ schreef:
Hoe is het gegaan?

heb haar weer terug gezet in de bench vanochtend de bench weer open gezet en is ze even later weer weg gelopen na een paar uur heeft mijn moeder haar maar weer terug gezet omdat de kittens erg onrustig waren en moeders niet terug kwam. dus helaas zou ze egt alleen onder toezicht naar buiten kunnen. heb nat voer voor haar gehaald daar was ze heel blij mee. dus dat blijven we haar zeker 2x per dag voeren. de kittens zien er gezond uit en groeien goed!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:24

Dat is fijn!

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 18:00

Weet iemand hoe lag de kittens zonder moeder kunnen ? Ze zijn nu 5 dagen oud. Ik hou nu ongeveer een half uur aan. Is dit te lang of kan moeders nog wel langer buiten blijven ?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:05

Ik ken boederij katten met nestjes die rustig een paar uur weg waren om te jagen ofzo en dan weer even terug kwamen. Soms ook wel eens hele dag dat ik ze niet zag. Ze moeten volgens mij heus wel even een uur zonder kunnen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:15

Ik heb het hier meegemaakt met een wilde poes, die heeft hier 4x een nestje neergelegd en mw was na 1 1/2 week telkens pleiten.
Ik ik maar elke keer de kittens melk geven.
De laatste keer was ik het zo beu, toen heb ik de kittens weggebracht naar asiel. Moederpoes kwam na 2 weken weer snuffelen waar de kleintjes waren en toen heb ik een vangkooi geleend en er neergezet met vleesvoer. Binnen mum van tijd zat ze erin en toen naar het zelfde asiel gebracht.
De kittens waren ondertussen bij pleeggezin.
Was wel leuk, stond een heel verhaal op hun site.

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 18:35

even een update.
De kittens groeien hard de oogjes gaan voorzichtig los. Ook moeders doet het goed ze gaat sochtend`s even naar buiten om te poepen en te plassen. dan word het eetbakje gecontroleerd en het water bakje. daarna gaat ze weer terug in de bench smidags rond 1/2 uur mag ze er weer uit tot dat ik terug ben van school rond 4 / half 5 dan hoef ik haar alleen even te roepen en komt ze vrolijk aan gehupelt omdat ze dan vlees voer krijgt. daarna mag ze savond`s als ik de paarden doe er ook nog even 1 of 2 uur uit en dan krijgt ze weer vlees voer om de nacht goed in te gaan ( uiteraard staat er ook een voerbakje die 24/7 gevult is met brokjes). ook is ze al een heel stuk aangekomen in gewicht invergelijking met na de geboorte ze moet nog flink aansterken maar dit komt zeker goed als ze het zo blijft doen!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:33

Fijn dat het goed gaat! Een foto zou leuk zijn!