Seresto tekenband voor katten, allergisch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: Seresto tekenband voor katten, allergisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:43

hey je kan de banden gewoon omdoen hoor :) mijn kat had ook die schaafplekjes maar is nu weer mooi terug in de vacht gegroeid heeft hem nu zon 4 weken om. mijn andere kat kon er echt niet tegen die liep helemaal te kwijlen en was na het afdoen van de band nog 4 dagen niet lekker dus die krijgt hem niet meer om.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:30

Hier juist veel betere reactie op seresto dan pipetjes, daarvan is de onze enkele dagen ziek, dus zijn we op die bandjes over gestapt. Maar kaal is hij nog niet geweest. Hopelijk gaat het idd beter na even wachten.

Toch gek om te lezen hoe verschillend er op al die behandelingen gereageerd wordt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 19:41

Ze hebben ze nu al een aantal dagen weer om en het gaat prima! Ze worden ook niet meer kaal en er is gewoon niks aan de hand.

Blijkbaar was een tijdje laten luchten en goed afspoelen genoeg, nou dat weet ik dan voor volgend jaar.

Ze werken trouwens super! Geen teken meer, terwijl ze anders dagelijks met teken thuis kwamen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:55

Ik gebruik al jaren de seresto band en deze reactie ken ik niet.

Ik zou dus voorzichtig zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:12

Kaalheid en irritatie is een bekend probleem bij deze banden. Staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing: bij die klachten even afdoen, laten genezen en opnieuw proberen. Vaak gaat het dan wel goed. Ik heb een kater gehad die dit ook kreeg en dit werkte toen prima. Een poes van me reageert er helemaal niet op gelukkig.
Dit is ook geen gekke bijwerking en ook geen allergie. Seresto werkt zo goed vanwege de bestanddelen, waarvan eentje licht toxisch is voor katten (zo uit mn hoofd is dat permethrine) Daar komt de reactie dus ook vandaan. De concentratie is echter zo laag dat het verder geen nadelige gevolgen heeft en momenteel is het nou eenmaal het enige middel wat zowel tekenwerend als tekendodend werkt.

De genoemde pipet bravecto werkt super tekendodend maar niet afwerend. Ik heb op dit moment een poes die straks een seresto om krijgt omdat ik elke dag meerdere teken moest verwijderen, ondanks pipet dus. Teken waren dood maar bleven natuurlijk irriteren, waardoor ze zichzelf open krabte. En seresto is dus de enige keus als je teken echt wil afweren jammergenoeg.
Zo heeft elk middel voor- en nadelen en is het even zoeken naar wat in jouw situatie past!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:19

Jolliegirl schreef:
Fijn dat jullie de dood van een kat, opgehangen door zo' tekenband, onzin noemen.

Ts vraagt om advies.
Maar prima.. K verkondig toch alleen onzin..

Adios.
Edit: typo

Ik doelde op het stukje

Citaat:
Beter druppels halen van de DA. Wetkt veel snelle

Dat vind ik onzin. ;)

@ Zwerte,
Bravecto is geen pipet maar een tablet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:47

Bravecto is voor honden een tablet, voor katten is het een pipet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:48

Bravecto heb ik voor mijn kitten als druppels gehad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:16

Ah oké. Ik twijfelde nog aan mezelf maar ook dat gaf google niet aan. Nooit te oud om te leren, zie je maar weer. Al zou ik het nooit aan mijn dieren geven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:09

Ik zie dat ik kitten getypt heb....moet zijn katten