Killercat, advies gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 15:20

Maanlicht schreef:
Die van mij is ook zo.. Ik heb hem 3 belletjes omgedaan en dat werkt super goed!

ahhh oke, da's dus verschil? Ik begreep wel dat ze van belletjes zelf vreselijk gestresst raken omdat hun gehoor zo gevoelig is...Hij heeft wel bandjes gehad maar was ze ook zo weer kwijt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:21

Mavantos: niet één dier hoort in andermans tuin rond te banjeren. En al helemaal niet de wat moordlustigere exemplaren.

En je opmerking over vogels slaat kant noch wal.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:23

Wij hebben hier ook zo'n jager, nu al wat ouder en dus gelukkig rustiger, maar hij kwam ook gerust dagelijks met meerkoeten en hazen binnenlopen. En zit ze dan vervolgens smakelijk op te eten, bah!
Hij laat de kippen en konijnen van de buren wel met rust, dus misschien doet die van jullie dat ook wel op de nieuwe boerderij?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Killercat, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:24

Nou ik kan er wel die hem graag zouden willen hebben hoor. :j

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:28

mavantos schreef:
julius_juut schreef:
Ook als jouw huisdier een serie van mijn huisdieren dood? Het dier kan er idd niets aan doen, de eigenaar wel. ;)

Ja, dan ook! Dan geef je het dier af bij een of andere opvang als de eigenaar er niets aan doet, je gaat toch niet zomaar een gezond beest doodmaken omdat die zijn natuurlijke instinct volgt?

En wat denk je dat er in zo'n opvang gebeurt?
A)Je vertelt waarom je hem aanbied: 'Daar zijn wij niet voor, dat moet je oplossen met de eigenaar.'
B)Je zegt dat niet en claimt dat het een zwerver is: Het dier is duidelijk niet happy met binnen opgesloten worden in zijn eigen huis, hoe leuk denk je dat zijn leven is in een hokje in een asiel? Een asiel waar het straks weer overstroomt van de schattige kittens die wel én knuffelig, én makkelijk plaatsbaar zijn?

mavantos schreef:
Palmera schreef:

Ik juich het ook niet toe. Aan de andere kant: het koppeltje konijnen/kippen in de tuin van de buren mag toch ook niet gepakt wordem door andermans kat?

Als de buren daar bang voor zijn dan hangen ze toch een netje oid over de ren? Wij schieten ook geen vogels af die vissen pikken uit de vijver...

Dus omdat iemand zijn verantwoordelijkheid niet neemt zou de gehele omgeving (wat voor afstanden legt een kat af?) alles op moeten hokken in kat-dichte hokken? Beetje vreemd toch?
Ik neem aan dat de vogels die bij jou de vissen uit de vijver halen geen tamme visarenden ofzo zijn die in bezit van een mens zijn maar wild?
Ik vind het ontzettend goed dat TS hier over nadenkt vóórdat ze gedoe met de buren krijgt in plaats van te zeggen dat de rest van de wereld het maar op moet lossen. :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:31

Collie2008 schreef:
Maanlicht schreef:
Die van mij is ook zo.. Ik heb hem 3 belletjes omgedaan en dat werkt super goed!

ahhh oke, da's dus verschil? Ik begreep wel dat ze van belletjes zelf vreselijk gestresst raken omdat hun gehoor zo gevoelig is...Hij heeft wel bandjes gehad maar was ze ook zo weer kwijt

Valt heel erg mee, ik heb een dolgelukkige kat. Hij en wij zijn inmiddels aan de belletjes gewend.
Hij kwam hier ook voor de belletjes en toen hij nog maar een belletje had 5 keer per dag aan met koolmeesjes, merels en hele duiven. In ons oude appartement hadden we nog een kattenluik. Ik kwam toen een keer thuis en er lagen overal veren en vogelpoep. Kat liep er ook rond maar geen vogel meer te bekennen. Dus ik alles netjes opgeruimd, gaan koken gezellig met de kat in de keuken. Ik was inmiddels al ruim een uur thuis toen er ineens een duif achter me langs liep :'). Kat en ik schrokken ons beiden een hoedje. Daarna heb ik twee extra belletjes omgehangen. :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:31

mavantos schreef:
Als de buren daar bang voor zijn dan hangen ze toch een netje oid over de ren? Wij schieten ook geen vogels af die vissen pikken uit de vijver...

Jij denkt dat dat werkt? Bij mij is er een konijn vermoord omdat de kat onder het net doorkroop. Ook heb ik een konijn wat met 3 weken oud uit het nest geplukt is door een kat. Zij raakt volledig in paniek en rent zichzelf nog dood als ze een kat ziet. Kun je nog de beste veiligste volière hebben.
Wij hebben een hond die erg fel is op katten. Katten kunnen bij ons moeilijk de tuin uit dus ja... Kan iets gebeuren dan.

Als de katteneigenaar bang is dat zijn kat beschoten wordt, of door een hond gegrepen, dan houdt ie zijn kat toch binnen of op eigen terrein? Altijd dat wijzen naar andere huisdiereigenaren terwijl het hun verantwoordelijkheid niet is... :')

Heel prettig dat de TS dat wel in ziet en er iets aan wil doen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:32

Onze jonge kat wil ook graag jagen en is voor niks bang. Wij gaan tuin nog iets afzetten waar ze eruit kunnen. Dan heeft hij wel het idee dat hij naar buiten kan, maar de ruimte is gewoon beperkt.

Probeer eens met hem te spelen en laat hem jagen met speelgoed. Misschien raakt hij dan ook voldaan. Doen we hier ook.

Als je hem wel wil herplaatsen, zijn er echt wel boerderijen of maneges die alleen vee of paarden hebben en muizenvangers zoeken. Grote kans ook dat als er veel muizen, ratten en konijnen zitten, hij niet eens verder op zoek gaat naar grotere of andere prooien.

Uiterlijk is niet belangrijk.

Onze rooie is trouwens helemaal niet zo. Ligt in de tuin waar vogels en eekhoorns vrolijk om hem heen spelen. Laatst toch bezig met een muisje, maar verder amper behoefte. Die zit er niet mee dat tuin ook aan achterkant afgesloten wordt. Dat sluit aan op bosje.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:34

Misschien kan je zelf zijn jacht instinkt gaan prikkelen zodat hij er minder de drang voor heeft buiten? Geen idee of het werkt, maar denk aan zoek spelletjes, zo'n hamsterwiel voor katten. volgensmij kan je we wat ideeen vinden onder "cat enrichment" op google.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:34

Wij hebben er ook zo een, die pakt gerust de grootste kippen (volwassen jersey giant) en vreet ze op. Wij hebben de katten daarom in een ren zitten ook al wonen we op het platteland. Ik zou het ontzettend asociaal vinden om zo'n kat vrij rond te laten lopen, het wild heeft het al moeilijk genoeg. Hij zou vast gelukkiger zijn als hij wel vrij was, maar we hebben een grote ren en hij speelt ook veel met de andere katten. Ik kan me wel voorstellen dat het even duurt voordat een kat die wel altijd vrijheid gehad heeft gewend is. Die van ons is gelukkig maar twee keer los buiten geweest (en dat heeft gelijk 6 kippen gekost, dus gebeurt nooit weer hopelijk).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:37

Als ik kijk hoe die van ons speelt, is dat wel hetzelfde als echte jacht. Muisjes, veren dingen etc worden echt gevangen en als prooi behandeld. Dus geeft voldoening. Dat kan je ook in een ren aanbieden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:40

Als je een grote tuin hebt straks dan zou ik deze ( gedeeltelijk) afzetten zodat de katten er niet uit kunnen.
Speeltjes als afleiding klinken heel leuk maar men vergeet dat deze kat allang weet hoe het is om op een levende prooi te jagen en de beloning van het opvreten kent. Dat is echt veel leuker dan een roze pluisje aan een touwtje, de kat zal daar ook geen genoegen mee gaan nemen.

Dus hoe sneu ook als je wil dat die kat dat niet meer doet dan zal je zijn bewegingsruimte moeten beperken. Nu gok ik dat je deze kat niet aan een tuigje in de tuin kan doen dus dat wordt je tuin afzetten en een waar kattenparadijs realiseren

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:44

Mwa, dat valt reuze mee. Ze vinden spelen en slopen nog even leuk hoor. Liggen daarna ook languit te pitten.

Je kan eventueel vries kuikens of muizen erbij geven, als je daar oke mee bent enzo.

Het is misschien wel net anders, maar als je ze gaat opsluiten zou ik toch wat aanbieden als spel en klimmen etc. Dat went echt wel. Opsluiten en niks, blijft de vraag om jacht en eruit te mogen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:45

Ik lees mee, zit zelf met een nieuwe poes die goed jaagt. Heb last van muizen dus dat is ideaal maar heb ook bieren zwaluwen en ander klein gevogelte en die wil ik natuurlijk niet kwijt.

Helpt het om in de nacht buiten te laten ipv overdag? Bandje heb ik overwogen maar we hebben hier veel gaas etc in de buurt en ben erg bang dat ze er aan blijft hangen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:49

Ik weet niet precies meer waar het is, maar in Nederland heb je een soort kattenopvang waarbij verwilderde katten in een grote boomgaard (en dan ook echt heel groot) loslopen en daar kunnen ze absoluut niet uit. Ze worden dagelijks bijgevoerd en kunnen ook droog liggen. Sommige asiels brengen daar de onherplaatsbare wilde katten naar toe.
Misschien weet iemand anders wat ik bedoel?

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:52

Cayenne schreef:
Ik weet niet precies meer waar het is, maar in Nederland heb je een soort kattenopvang waarbij verwilderde katten in een grote boomgaard (en dan ook echt heel groot) loslopen en daar kunnen ze absoluut niet uit. Ze worden dagelijks bijgevoerd en kunnen ook droog liggen. Sommige asiels brengen daar de onherplaatsbare wilde katten naar toe.
Misschien weet iemand anders wat ik bedoel?

In Uithoorn zit geloof ik ook zo een opvang, maar ik weet niet of dat diegene is die jij bedoelt.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:56

Van wat ik op google kan vinden het Kattendorp Harfsen misschien?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:09

Stichting Wetland Cats bedoel je denk ik. Fantastische plek voor katten.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:22

Denk je dat hij gewone legkippen pakt? Ik ben nog op zoek naar een kat die bruine ratten wil vangen, die hebben we teveel. Maar de kippen mag hij niet pakken.

Wij wonen op een (kleine) boerderij waar hij niet eens binnen zou mogen :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:28

Volgens mij zoeken veel varkensboeren zo'n kat.
Ratten kunnen Een ware plaag zijn,die ze hopen geld kosten aan verdelgen,schade die ze maken,....
Niet alle katten durven een rat te pakken,dus een killer kat die haar poot niet omdraait voor een rat is meer dan welkom.

Vaak kiezen katten ook een makkelijke prooi.
Als het vol ratten zit,gaan ze geen uren aan de waterkant wachten op een eend die aan land komt of over een draad klauteren om een kip te grazen te nemen.

Nu,daarnaast ben ik zeker dat zat boeren maar al te graag enkele kippen per jaar zouden 'opofferen' als de kat dagelijks meerdere ratten zou vangen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:51

mavantos schreef:

Omdat jouw kat de boel doodt moeten je buren er wat aan doen?
Hou 'm lekker in je eigen tuin.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:57

Ik heb geen killerkat. Maar ik woon langs een erg drukke gewestweg. Ik heb mijn tuin gewoon volledig afgemaakt met schrikdraad. Katlief heeft 1 keer een tip van de stroom gehad en komt nu al 2 jaar niet in de buurt van de schutting.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:33

Zou haast zeggen breng maar maar ben bang dat hij idd bij ons op de volière gaat zitten en dat word ook dure grap... dan schieten er wat vogels in de stress... maar heb ratten genoeg voor hem...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:25

Machie schreef:
mavantos schreef:

Omdat jouw kat de boel doodt moeten je buren er wat aan doen?
Hou 'm lekker in je eigen tuin.

Absoluut mee eens, maar dat betekent nog niet dat iemand een kat mag vermoorden omdat de eigenaar er niets aan doet. Dan zijn er andere oplossingen als een confrontatie niet werkt. In Nederland spelen we niet voor eigen rechter en blijf je met je handen van andermans huisdier af.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:54

mavantos schreef:
Absoluut mee eens, maar dat betekent nog niet dat iemand een kat mag vermoorden omdat de eigenaar er niets aan doet. Dan zijn er andere oplossingen als een confrontatie niet werkt. In Nederland spelen we niet voor eigen rechter en blijf je met je handen van andermans huisdier af.

Oh nee, het vermoorden van de kat van een ander gaat idd wat ver. Al kan ik me de frustratie bij mensen wel voorstellen. Ik heb hoonden, dus geen last van katten, maar als ik de buren hoor over alle kattenstront in hun tuin...