waar een eigen hondje kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:22

google op herplaats honden

op fb bikers for animals, hebben vaak kleine hondjes in opvang, komen vaak bij kwekerijen vandaan.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 21-05-18 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:22

ik zoek een klein tot middelmaat hond, kortharig of ruwharig
ras maakt niet veel uit, mag een vuilnisbakje zijn
ik zou het liefst een jack russel willen

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:23

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:24

mariekekroon schreef:
ik zoek een klein tot middelmaat hond, kortharig of ruwharig
ras maakt niet veel uit, mag een vuilnisbakje zijn
ik zou het liefst een jack russel willen

En karakter? Welke situatie komt hij in? Moet hij met kinderen/katten/andere honden samen kunnen? Vind je het erg om een hond te nemen die geen vertrouwen meer heeft en dus vanaf 0 opgebouwd moet worden?.....

Uiterlijk is het minst belangrijke bij een hond. Kijk eerst naar je situatie en wat je een hond kan bieden.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:28

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:31

En karakter? Welke situatie komt hij in? Moet hij met kinderen/katten/andere honden samen kunnen? Vind je het erg om een hond te nemen die geen vertrouwen meer heeft en dus vanaf 0 opgebouwd moet worden?.....

Uiterlijk is het minst belangrijke bij een hond. Kijk eerst naar je situatie en wat je een hond kan bieden.[/quote]

hij komt in mijn studenten huis met ruime tuin, er zijn verder geen andere honden of katten
ik wil wel een sociale hond, en daarmee bedoel ik niet uit het niks bijten of spullen slopen of kapot bijten

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:31

Je geeft alleen uiterlijke kenmerken die je zoekt, maar zoals hierboven al gevraagd werd: wat zoek je qua karakter en wat heb je de hond te bieden? Ook aan huisvesting ( woon je ergens waar dat toegestaan is, groot genoeg, uitlaat mogelijkheden etc ). Naar deze info vragen asiels en stichtingen ook. Je kunt ook je wensenlijst aan een asiel doorgeven en als ze dan zo'n hondje binnen krijgen dan nemen ze contact met je op.

har166

Re: waar een eigen hondje kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:32

In studentenhuis zijn honden ( en andere dieren ) vaak niet toegestaan. En heb je wel tijd voor een hond naast je studie?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:35

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:37

har166 schreef:
In studentenhuis zijn honden ( en andere dieren ) vaak niet toegestaan. En heb je wel tijd voor een hond naast je studie?

nou.. studenten huis is het niet
maar ik ben gewent het het studentenhuis te noemen, het is een eengezinswoning die ik deel
ik volg geen studie

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:41

har166 schreef:
Je geeft alleen uiterlijke kenmerken die je zoekt, maar zoals hierboven al gevraagd werd: wat zoek je qua karakter en wat heb je de hond te bieden? Ook aan huisvesting ( woon je ergens waar dat toegestaan is, groot genoeg, uitlaat mogelijkheden etc ). Naar deze info vragen asiels en stichtingen ook. Je kunt ook je wensenlijst aan een asiel doorgeven en als ze dan zo'n hondje binnen krijgen dan nemen ze contact met je op.

ik loop de straat uit en ik sta in een losloop park voor honden
ik ga morgen het asiel bellen!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:42

Nikass schreef:
maximuss schreef:

Misschien kort door de bocht, maar op basis van de reacties van ts vind ik dit al geen aanrader voor haar ;)

Die mensen begeleiden potentiële adoptanten heel goed en je krijgt er echt niet zomaar een hond mee. Waarschijnlijk zou ts na een gesprek met hen ook haar "mogelijkheden" beter inschatten...
Maar er zijn dus wel middelgrote, volwassen teefjes te vinden in asiels...

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:44

welke fb groepen verkopen ze honden?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:46

Ik raad een hond aanschaffen bij een particulier ernstig af. Het is inderdaad een makkelijke en snelle manier om een hond aan te schaffen... Maar tegelijkertijd neem je vaak de problemen van de vorige eigenaar mee over.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 23:02

StonedRomy schreef:
Ik raad een hond aanschaffen bij een particulier ernstig af. Het is inderdaad een makkelijke en snelle manier om een hond aan te schaffen... Maar tegelijkertijd neem je vaak de problemen van de vorige eigenaar mee over.

dankjewel voor de tip

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:16

Hier drie geadopteerde honden, 1tje met een rugzak (zo is er namelijk altijd eentje welkom bij ons) en 2 stabiele hondjes. Ja kan adopteren via een asiel, maar ook via een fokker of via een rescueorganisatie.

Laureas schreef:
Een hond koop je bij een fokker,... en eentje die maar één ras fokt, dus geen broodfokkers. Broodfokkers herken je aan het feit dat ze altijd meerdere rassen aanbieden, dat is nooit goed! Informeer je goed, dat is leed gespaard later.

Er bestaat ook natuurlijk nog zoiets als adopteren ook. Bij een goede fokker heb je pups en TS geeft aan een volwassen hond te willen. Al kan je bij goede fokkers ook informeren of er volwassen honden ter adoptie staan wegens met fokpensioen gaan oid.

StonedRomy schreef:

Niet altijd waar. Er zijn ook particulieren die door omstandigheden een hondje weg moeten doen. Bijvoorbeeld oudere mensen die toch nog een hondje aangeschaft hadden en naar het rusthuis moeten (zo ken ik een leuk Jack Russeltje dat op zoek was naar een huisje en dat top braaf was, heeft inmiddels een top huisje gevonden). Of andere redenen, zoals een verhuis naar het buitenland of whatever.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:20

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar vaak krijg je dan of te maken met gedragsproblemen of mensen die zich de gehele tijd met je opvoeding bemoeien en de hond iedere week willen zien en uitlaten. Als je niet een beetje handig bent in de hondenwereld raad ik aankoop via een Facebook site echt af. Mocht je echt een leuke hond vinden op zo'n site, gewoon een hondentrainer meenemen en een fatsoenlijk contract opstellen!

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 23:22

bij adopteren komt de hond dan in bruikleen zoals leasen met paarden?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:27

Adopteren is vaak net wat meer eigen dan een lease. Ze kunnen je voorwaarde eisen ( niet voortplanten met de hond, hond niet voor commerciële doeleinde gebruiken etc ) maar zelfs castreren kunnen ze niet eisen.

Lease bij honden zie ne maar zeer zelden. Heb een aantal keer een aanbod gekregen om een hond te leasen zodat er hier in Europa een bepaald ras zou blijven. Dat hield dan in dat de hond in bezig bleef van zijn eigenaar en ik de hond een aantal seizoenen hier kon hebben voor dekkingen en shows.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 23:31

StonedRomy schreef:
Adopteren is vaak net wat meer eigen dan een lease. Ze kunnen je voorwaarde eisen ( niet voortplanten met de hond, hond niet voor commerciële doeleinde gebruiken etc ) maar zelfs castreren kunnen ze niet eisen.

Lease bij honden zie ne maar zeer zelden. Heb een aantal keer een aanbod gekregen om een hond te leasen zodat er hier in Europa een bepaald ras zou blijven. Dat hield dan in dat de hond in bezig bleef van zijn eigenaar en ik de hond een aantal seizoenen hier kon hebben voor dekkingen en shows.

ik bedoelde of dat de hond dan ook echt van in dit geval vriendlief en mij zijn, of dat hij of zij eigendom blijft van de stichting?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:40

Dat ligt aan het contract dat je tekent. Staat erin dat de hond in eigendom blijft van de stichting en jij een verzorger bent, dan ben jij de verzorger. Echter moet je het heel bont maken willen ze de hond terug eisen. ( als in, hond weigeren een levensreddende operatie te laten ondergaan waarvan 95% zeker is dat de hond daarna een levenswaardig bestaan heeft of de hond op marktplaats gooien/doorverkopen. )

Meestal ben je gewoon eigenaar, maar blijft de stichting eerste keus houden.

Veel asielen werken met dezelfde contracten en ik merk dat steeds meer fokkers ook met dit type contract werken. Imo geen slechte zaak! Wat sommige mensen met hun honden denken te mogen doen blijft onbegrijpelijk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 00:34

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:32

DezeNaam schreef:
GDG schreef:
Je hebt toch maar één hond nodig?

Ik snap jouw reactie niet? :') Op marktplaats zijn vrij weinig volwassen honden te vinden.

Vrij weinig is toch genoeg? Wat ik zeg, je hebt er toch maar één nodig? Dat er veel pups op staan dat kan, die moet je gewoon filteren en dat is heel eenvoudig: in de zoekbalk negatieve zoekwoorden in tikken [-pups -puppies -pup] en bij de filters 'particulier'aanvinken en 'meerdere honden' en bij aantal honden 'één hond'. Dan hou je er echt nog genoeg over hoor.

Dat er dan niet direct één naar je gading bij staat is toch niet erg? Of moet het allemaal weer op stel en sprong ''Ik wil nu een hond dus moet er ook nú een halen''?

Verder zeg ik niet dat je niet ook elders kunt kijken, ik zeg alleen dat het onzin is om niet op MP te kijken enkel omdat dat veel pups staan :)* .

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:41

Ik zou eerst eens goed nadenken over wat je een hond te bieden hebt en wat jij van een hond verwacht. Dan kun je daarna gericht gaan zoeken. Neem ook voor lief dat je juiste hond misschien nog niet te koop is. Maar hoe erg is het om iets langer te wachten op een maatje voor jaren?

Denk vooral na over karakter en ras eigenschappen. Dan bedoel ik niet kleur en grootte(hoewel dat laatste best belangrijk kan zijn) maar dingen als:
Moet de hond alleen kunnen zijn? Zo ja, hoe lang en hoe vaak?
Hoeveel beweging wil je een hond geven?
Wil je er mee sporten/trainen
Mag de hond jachtdrift hebben
Hoeveel ervaring heb je met honden?
Hoe is je gezinssituatie? Moet de hond met kinderen en of andere dieren samen kunnen?
Etc, etc, etc.

Een asiel zou ook antwoord willen op dit soort vragen. Met de antwoorden hierop is het ook veel makkelijker om de juiste hond te vinden.