Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mariekekroon schreef:ik zoek een klein tot middelmaat hond, kortharig of ruwharig
ras maakt niet veel uit, mag een vuilnisbakje zijn
ik zou het liefst een jack russel willen
har166 schreef:Je geeft alleen uiterlijke kenmerken die je zoekt, maar zoals hierboven al gevraagd werd: wat zoek je qua karakter en wat heb je de hond te bieden? Ook aan huisvesting ( woon je ergens waar dat toegestaan is, groot genoeg, uitlaat mogelijkheden etc ). Naar deze info vragen asiels en stichtingen ook. Je kunt ook je wensenlijst aan een asiel doorgeven en als ze dan zo'n hondje binnen krijgen dan nemen ze contact met je op.
Nikass schreef:maximuss schreef:
Misschien kort door de bocht, maar op basis van de reacties van ts vind ik dit al geen aanrader voor haar
Laureas schreef:Een hond koop je bij een fokker,... en eentje die maar één ras fokt, dus geen broodfokkers. Broodfokkers herken je aan het feit dat ze altijd meerdere rassen aanbieden, dat is nooit goed! Informeer je goed, dat is leed gespaard later.
StonedRomy schreef:Ik raad een hond aanschaffen bij een particulier ernstig af. Het is inderdaad een makkelijke en snelle manier om een hond aan te schaffen... Maar tegelijkertijd neem je vaak de problemen van de vorige eigenaar mee over.
StonedRomy schreef:Adopteren is vaak net wat meer eigen dan een lease. Ze kunnen je voorwaarde eisen ( niet voortplanten met de hond, hond niet voor commerciële doeleinde gebruiken etc ) maar zelfs castreren kunnen ze niet eisen.
Lease bij honden zie ne maar zeer zelden. Heb een aantal keer een aanbod gekregen om een hond te leasen zodat er hier in Europa een bepaald ras zou blijven. Dat hield dan in dat de hond in bezig bleef van zijn eigenaar en ik de hond een aantal seizoenen hier kon hebben voor dekkingen en shows.
DezeNaam schreef:GDG schreef:Je hebt toch maar één hond nodig?
Ik snap jouw reactie niet?Op marktplaats zijn vrij weinig volwassen honden te vinden.