HelmerG schreef:wemkelover schreef:Misschien,
Mijn vaders kat die mocht naar buiten kijken tijdens het rijden naar het nieuwe huis. En hij is indd 6 weken binnen gebleven maar daarna alsnog naar het oude huis gelopen. Dit heeft hij toen wel 6 keer gedaan.
Dat is dan wel een uiterst geval wat je benoemt. Normaal gesproken, in de meeste situaties, is 6 weken voldoende. Het zal per kat verschillen hoe ze reageren op een verhuizing en dat kan TS het beste zelf inschatten tegen de tijd dat ze verhuisd is - ze zal immers zelf het beste aanvoelen hoe de kat reageert op het verhuizen. Maar in de regel, kun je normaal ervan uitgaan dat 6 weken voldoende is. In je vaders situatie is het dan wel balen dat ook dat niet voldoende is geweest en de kat terug bleef gaan, maar daar zou TS niet vanuit moeten gaan, dat het niet genoeg zou zijn omdat het een kans is van 1 op zoveel. In TS's geval zou ik me in ieder geval niet vooraf al gek maken dat dit zou gebeuren omdat statistisch gezien de kans vele malen groter is dat het gewoon goed gaat. Is je vaders kat uiteindelijk wel gewend geraakt?
jazeker uiteindelijk wel. Bij deze kat kwam het puur omdat hij waarschijnlijk gezien heeft hoe de route ging. Dus ja mijn advies zou zijn zorg dat je kat niet mee kan kijken naar buiten.