Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Waarschijnlijk moet ik het volhouden inderdaad, en hem niet alsnog maar wat in zijn bakje gaan geven. Zijn eerste reactie is ook om meteen naar zijn bakje te lopen en daar te miauwen, ipv de brokjes van het spel proberen te pakken te krijgen. Begeleiden is inderdaad zeker nodig in dit stadium!
Citaat:Ik houd me ook niet aan de porties op de verpakking maar heb gewoon uitgeprobeerd wanneer hij goed op gewicht bleef en er goed uitziet. Volgens de verpakking zou hij nog ruim 1/3e meer moeten krijgen dan hij nu krijgt (en als ik hem niet wil laten afvallen zelfs bijna het dubbele!) Maar dan wordt hij gewoon echt te dik. Maar dat soort dingen maken me wel onzeker of ik het wel goed doe en hij niet honger lijdt.
tesseke schreef:Hier een kat met hetzelfde probleem. Helaas kunnen wij niet goed doseren want dan krijgt de andere kat niets meer binnen die net goed is.
tesseke schreef:Een voederbal is hier helaas geen optie want dan zijn de honden met alle brokjes weg (al lost dat ineens wel al vet probleem van een te dikke kat op)
Quellian schreef:Katten zijn onverzadigbaar... Als je een bak brokken neerzet voor een dag, dan doen ze alsof het de laatste keer is dat ze ooit eten zullen krijgen. Honden horen altijd 'trek' te hebben, ik weet niet hoe het zit bij katten.
Onze katten krijgen 2x per dag droge brok (wij voeren ook op het oog), soms blijft er wat staan, meestal niet. Ze 'zeuren' alleen net voordat ze eten krijgen, soms 's avonds wat vroeger dan normaal.
Als hij goed op gewicht is en geen gal spuugt, dan zal het echt wel snor zitten.
Mizora schreef:Lees dit zelf eens terug. Hij krijgt dus eigenlijk de helft van de normaal aanbevolen dosering. En dan vind je het raar dat hij honger heeft.
Century schreef:Nou, Gizmo was het er niet mee eens dat hij geen eten in zijn bakje kreeg, maar ging toch met het voerbord aan de slag. Hij heeft er al redelijk wat uit gekregen. Helaas eet hij ze nu wel erg enthousiast op, wat weer andere problemen veroorzaakt. We kijken even aan hoe dit gaat.