Kattenbrok graanvrij voor Sphynx

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 07:43

Bedankt voor alle input weer. :) Ik zal ze vandaag gaan bestuderen.

Het liefste zou ik vers willen geven maar daar wil mijn vriend helaas niet aan. Vandaar dat ik een kwalitatief goede brok zoek.

Bedankt voor het linkje!

Ik weet dat de Sphynx meer eet vanwege een hogere vetverbranding maar omdat ik van andere baasjes hoorde dat dit van hun wel eens per dag ontlasten met weinig geur, vond ik 3 tot 4 maal per dag wel veel.
Maar nu begin ik weer te twijfelen omdat ik hier weer andere berichten verneem.

Aargh denk je je goed genoeg in het ras verdiept te hebben, heb je nog steeds veel vragen. :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 07:50

sasja0705 schreef:
Vraag even jou DA, ik ben ook absoluut geen RC fan, maar bij de da ( of ook medpets.nl) is er Gastro Intersinal ... juist als de darm niet goed werkt of andere magen/darm problemen zijn.
Wilde het niet geloven maar hier 1x kat en 1x hond ... en bij beiden naar n paar dagen diaree over, geen scheten meer... vacht/huid veranderde...
Bij mijn poes ( was een half jaar geleden) heb ik het 2 maanden gegeven en mijn hond ben ik n jaar geleden begonnen en hij is er nog steeds op

Wij willen sowieso deze week met haar naar de dierenarts vanwege een algehele check en dit nemen we ook mee inderdaad. :)

Ik blijf achterdochtig naar RC merk ik, moeilijk om dat aan de kant te zetten.

Liezel1

Re: Kattenbrok graanvrij voor Sphynx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:03

Je hebt vers en vers....
Kan er best inkomen dat hij niet zit te wachten op half afgerukte eendagskuikens tussen zijn tenen als hij smorgens beneden komt, hihi
Maar je hebt ook kant en klare worsten, waar je gewoon plakken afsnijdt en voert. Als ik het zo hoor, zal dat hij deze dame hap-slik-weg zijn, dus gaat het ook niet stinken omdat het even blijft staan.

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:07

Ach je kunt niet alles vooraf weten, het blijft toch een beetje zoeken.
Gewoon zelf goed in de gaten houden, ook bij de dierenarts. Vieze oren bijvoorbeeld hebben ze ook snel, waardoor de DA dat aan zou kunnen zien voor oormijt. Ook hebben ze bij mij een keer de entingen niet zo lekker gezet, beide danes gillen en bloeden, ik vermoed iets te diep geprikt omdat er geen vacht was ;)

Qua hoeveelheid eten, een van mijn katten kan ik gerust onbeperkt geven. Maar mijn andere krijgt afgemeten twee keer per dag 25 gram en is nog steeds best mollig :P Dus ook weer heel afhankelijk per dier.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 08:59

Liezel1 schreef:
Je hebt vers en vers....
Kan er best inkomen dat hij niet zit te wachten op half afgerukte eendagskuikens tussen zijn tenen als hij smorgens beneden komt, hihi
Maar je hebt ook kant en klare worsten, waar je gewoon plakken afsnijdt en voert. Als ik het zo hoor, zal dat hij deze dame hap-slik-weg zijn, dus gaat het ook niet stinken omdat het even blijft staan.

Zitten die niet juist vol met zooi?
Ze moeten ook in de vriezer neem ik aan?

DGL schreef:
Ach je kunt niet alles vooraf weten, het blijft toch een beetje zoeken.
Gewoon zelf goed in de gaten houden, ook bij de dierenarts. Vieze oren bijvoorbeeld hebben ze ook snel, waardoor de DA dat aan zou kunnen zien voor oormijt. Ook hebben ze bij mij een keer de entingen niet zo lekker gezet, beide danes gillen en bloeden, ik vermoed iets te diep geprikt omdat er geen vacht was ;)

Qua hoeveelheid eten, een van mijn katten kan ik gerust onbeperkt geven. Maar mijn andere krijgt afgemeten twee keer per dag 25 gram en is nog steeds best mollig :P Dus ook weer heel afhankelijk per dier.

True! Ik weeg haar toch ook even wekelijks en daarbij moet ik haar natuurlijk leren kennen qua normale en zodoende ook abnormale.

Klopt met die oortjes, de schelp maak ik regelmatig schoon met een washandje en als de prut veel wordt heb ik een goedje wat in haar oor gedaan kan worden.
Zodoende ook babydoekjes voor de nagelriemen en wattepads voor de oogjes. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 19:42

Hey nogmaals bedankt iedereen. :)

Ik voer nu Orijen en wat een wereld van verschil. _O_
Ze ontlast 1 a 2 keer per dag, mooi stevig en laat nog maar zelden stinkende windjes. Schrokken doet ze ook niet meer. Heel blij mee.

Nu de Cosma blikvoer bijna op is, ben ik op zoek naar worsten die ik 1x per dag erbij kan geven. Ik kwam op https://www.animalfoodexpress.nl/barfme ... 250-g.html uit.

Nu geef ik een half blikje per dag en met zo'n worst kan ik 3 dagen met 1 doen. Maar kan ik één zo'n worst dan wel 3 dagen in de koelkast houden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:49

Je kan ze ook in plakjes invriezen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 19:58

Dat had ik zelf kunnen bedenken. O:) Bedankt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:07

Volgens mij kun je die ook bij de Jumper krijgen trouwens!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 20:23

Thanks ga ik morgen direct kijken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:44

BARFmenu is prima kvv, al vind ik het wel wat aan de duurdere kant. Je kunt ook kilorollen kopen en in schijfjes invriezen, dan is het goedkoper.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 13:49

Bedankt. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:57

Overigens grote kans dat je kat z'n neus er voor optrekt. Soms helpt het om in het begin even klein beetje kokend water eroverheen te gieten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:26

Smolke :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 16:46

Thanks, we zullen het dinsdagavond beleven. Tot zover eet ze alles, zelfs de druiven zijn niet vies. :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:09

Ik gaf greenheart kattenbrok de mix variant. Mijn kat was geen grote eter en poepte 1x per dag en plaste 1 a 2x per dag.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:28

Hi Magda! Wij hebben werkelijk alles geprobeerd met die van ons, en wonder boven wonder doen de naakies het geweldig op carocroc lam! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 22:29

Bedankt, ondertussen voer ik met genoegen Orijen. Nu op zoek naar lekker vlees/blik oid.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:32

magda_90 schreef:
Voor een hond weet ik het zo omdat ik mij daar jaren in verdiept heb, maar nu ik een Sphynx heb weet ik het niet meer. :=
Zouden jullie daarom met mij mee kunnen denken? :)

Sinds 3 weken heb ik een 3 jarige gecastreerde Sphynx poes. Ze is een herplaatser en heeft altijd op Sanabella graanvrij en Cosma natvoer gestaan. Brok onbeperkt en natvoer om de dag. Om de verhuizing niet nog stressvoller te maken heb ik dit ook gekocht.

Echter, ze laat winden jo. :oo Poept ook gerust 3 a 4 keer per dag wat ik behoorlijk vind stinken (ruiken mag maar dit ben ik niet gewend). Mijn gevoel zegt dus dat dit voer niet optimaal benut wordt door haar.

Ik ben daardoor research gaan doen maar ik ben totaal niet thuis in kattenvoer.

Ten eerste vraag ik mij af of 3 a 4 keer per dag veel of weinig is? Ik kan er niet veel over vinden namelijk of nouwja vooral veel uiteenlopende berichten.

Daarbij heb ik ook het idee dat ze hier niet van verzadigd raakt daar ze er maar van blijft eten.

Met andere woorden, doe ik er goed aan om te kijken naar een beter voer en zo ja welke zouden jullie aanraden? Ik zoek een kwalitatief goede brok en financieel kan veel. :)
Ik heb zelf wel wat in gedachten maar zou graag meer ervaring tips and tricks horen.

Bedankt alvast!

Even over het poepen... sphynxen hebben over het algemeen een grotere verbranding en eetlust dan andere katten. Dus poepen en plassen daardoor ook wat meer.

De mijne doen het het beste op RC met daarnaast vers vlees of almo nature. Beetje afgewisseld.
Qua geur wel beter, qua hoeveelheid geen verandering trouwens :')

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:42

Onze kat krijgt Bozita in gelei. Puur vlees, geen groente, zetmeel, suikers. Ik raad het echt iedereen aan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 06:28

Wellicht even handig om mijn laatste berichten te lezen. :)

Klopt inderdaad dat Sphynxen dat wat meer doen, maar zoals beschreven in de OP leek mij wel te veel en daarom ben ik ook zo blij met de verandering die Orijen nu geeft.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 06:46

magda_90 schreef:
Thanks, we zullen het dinsdagavond beleven. Tot zover eet ze alles, zelfs de druiven zijn niet vies. :=

Je weet dat giftig is voor de kat?

Enne wat een schoonheid van een kat, dat vraagt wel om meer foto's! <3 :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 07:24

Dat weet ik, ik dacht dat zij het ook wist. :=

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:33

Mocht je nog een goede (en betaalbare) graan- en rotzooivrije brok zoeken, dan is Cat Lovers Gold wel een aanrader.

Mijn Britten deden het daar super op (veel minder poep in de kattenbak, en een glanzende vacht - al heb jij daar niet zoveel aan met je Sphynx :') - en echt twee heel happy beesten).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:00

Sabini schreef:
Mocht je nog een goede (en betaalbare) graan- en rotzooivrije brok zoeken, dan is Cat Lovers Gold wel een aanrader.

Mijn Britten deden het daar super op (veel minder poep in de kattenbak, en een glanzende vacht - al heb jij daar niet zoveel aan met je Sphynx :') - en echt twee heel happy beesten).

Niet graanvrij wel glutenvrij.

Wij voeren nu catlovers mat gaan overstappen op Nutrivet. Catlovers heeft 40 % vlees en redelijk hoogpercdntage rijst.

Nutrivet is 80% vlees en graanvrij. Qua prijs kwaliteit spreekt deze me erg aan.

Purizon voeren we aan de hond ook erg fijne brok. Maar Nutrivet hebben we voor de kat gekozen omdat die net iets prijsvriendelijker is en hoger percentage vlees dan de Purizon (maar hond heegt allergieën)