Wat voor vogel zoek ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:12

Kortwieken hoeft niet per sé (en is eigenlijk ook niet zo aan te raden. Ze hebben voor de gezondheid wel hun vleugels nodig en vervetten anders heel snel omdat het vliegen ook welke beweging geeft). Daarnaast zijn ze een makkelijkere prooi voor andere dieren als ze gekortwiekt zijn, want ze kunnen niet meer weg komen.
Om mee naar buiten te nemen kun je ze ook aan een tuigje laten wennen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:14

Dat klopt Cayenne, maar de mijne verblijft dus in een groot hok buiten. Alleen onder mijn supervisie komt hij er uit en wandelt dan lekker de tuin of het huis door. Hij kan dan ook niet hoger komen dan iets minder dan een meter.

Mijne zijn nooit vet/dik geworden, staan eigenlijk ook op onbeperkt tortelduivenvoer.

Postduiven voer heeft geen zin, die grote groene erwten krijgen ze niet door. En toen ik perongeluk eens parkietenvoer voerde, gingen ze aan de groene schijterij.

Benfan

Re: Wat voor vogel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:43

Klopt inderdaad dat niet elke valkparkiet vergevingsgezind is. Vogels in een bepaald ras kunnen enorm verschillen. Zo zouden halsbandparkiet en fel zijn, en niet de makkelijkste. Is toch wel mijn liefste vogel. En komt soms kusjes halen
Afbeelding

Jennanne

Re: Wat voor vogel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 18:07

Oh WoW allemaal reacties! Zal ze morgen allemaal doorlezen :) bedankt voor alle tips en informatie alvast!