Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 15:01

Bedankt voor de lieve reacties allemaal!
Wij zijn echt net terug thuis en liggen nu samen te knuffelen op de bank.

Eenmaal bij de dierenarts aangekomen kon ik meteen doorlopen naar de behandelruimte. Daar kreeg ik een korte instructie van de dierenarts en werd er een injectie gespoten. Dit moest ervoor zorgen dat Faro zou gaan overgeven.
Ik ben, na de injectie, met Faro naar het veldje bij de DA gelopen. Helaas duurde het lang voordat hij begon te braken. Hij ging eerst rustig poepen en plassen, typisch Faro.. :roll:
Uiteindelijk heeft Faro welgeteld vier keer overgegeven. De eerste keer echt flink en de andere keren was het vooral waterachtig/gal.
Ik vond dit trouwens echt heel zielig om te zien en mijn (honden)moederhart brak! Ik voelde mezelf echt een ontzettend slecht baasje en hoopte dat het allemaal goed zou gaan komen.
Na al dat braken was Faro ontzettend suf en wilde overal liggen. Zelfs midden op straat?! :(

DA heeft Faro nog onderzocht maar hij zag geen bijzonderheden verder en vermoedde dat de vloeistof bij het braaksel eruit is gegaan.
Mijn DA zei inderdaad ook dat ik goed en snel heb gehandeld en dat dit er voor heeft gezorgd dat de vloeistof met braken uit zijn lichaam is gegaan.
Ik mocht mijn slappe baby mee terug naar huis nemen. Ik ben erg opgelucht dat het zo is afgelopen.
Ik heb de verpakkingen met flesjes vloeistof, welke we nog hadden liggen, meteen in de prullenbak gegooid. Meteen gechekt of er nog meer vergelijkbare rotzooi lag maar gelukkig is dat niet het geval.

Wij houden Faro strak in de gate en als ik merk dat het toch niet goed zit ga ik meteen terug naar de DA.

Nogmaals bedankt voor alle hulp en steun! <3

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:08

:(:) Heel veel beterschap gewenst voor Faro, dat suffe en slappe gaat wel weer over.. Zal waarschijnlijk wel een bijwerking zijn van het braakmiddel.. Weet niet of je voedingsvoorschriften hebt mee gekregen, maar een beetje kippenboullion doet wonderen :)

En super fijn dat jullie zo snel zijn geholpen +:)+

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 15:13

CharmingS schreef:
:(:) Heel veel beterschap gewenst voor Faro, dat suffe en slappe gaat wel weer over.. Zal waarschijnlijk wel een bijwerking zijn van het braakmiddel.. Weet niet of je voedingsvoorschriften hebt mee gekregen, maar een beetje kippenboullion doet wonderen :)

En super fijn dat jullie zo snel zijn geholpen +:)+

Klopt! Hij is inderdaad slap van het braken. Hij heeft net wel wat gedronken.
DA zei dat hij vanavond gewoon zijn brokken mag hebben zodat hij niet met een lege maag de nacht in gaat. Maar ik had al vrij snel het idee om hem wat anders te geven. Hij is dol op rijst maar ik vind jou tip over de kippenbouillon ook een goede!
Ik denk dat ik dat voor hem ga maken vanavond. Bedankt!

Jolliegirl

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:16

Ah wat fijn!
Je kunt de rijst ook koken in kipbouilon ;)
2 vliegen in 1 klap.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:23

Ja dat is ook een goede en dan lekker wat stukjes kip er tussen hmm jammie.. Hoelaat eten we vanavond? :Y)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:28

Jolliegirl schreef:
Ah wat fijn!
Je kunt de rijst ook koken in kipbouilon ;)
2 vliegen in 1 klap.

Ik zeg groentesoep! _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:38

Karma is ook zo'n ik eet alles wat ik vind :+ (dit jaar al 4 keer bij de DA overgeven omdat mensen troep weggooien :x loopt nu dus ook met een muzzle)

Zij is altijd ook slap na het overgeven, vaak na een paar uur is ze er weer helemaal bij :j gelukkig is het goed afgelopen zo ver :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:54

KarmaChansy schreef:
(dit jaar al 4 keer bij de DA overgeven omdat mensen troep weggooien :x loopt nu dus ook met een muzzle)

Maar dat mensen van alles weg gooien is algemeen bekend, hetzelfde dat je jouw hond van pup's af aan leert dat hij niets mag opeten wat op de grond ligt, scheelt een hoop ellende in ieder geval..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:06

Ze is ondertussen bijna 3 en het gaat er gewoon niet in. Je bent welkom om hierheen te komen om het eruit te trainen :D Bij de trainer geweest en alles. De muzzle is van fijn leder en past prima :j

edit: Het gaat om mijn husky en ze kan prima loslopen zelfs, alleen alles eten krijgen wij er niet uit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:10

Fijn dat je zo snel terecht kon! Ik zie dat je in Waalwijk woont. Bij welke kliniek ben je geweest? Onze dierenarts zit ook in Waalwijk.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:15

KarmaChansy schreef:
Ze is ondertussen bijna 3 en het gaat er gewoon niet in. Je bent welkom om hierheen te komen om het eruit te trainen :D Bij de trainer geweest en alles. De muzzle is van fijn leder en past prima :j

edit: Het gaat om mijn husky en ze kan prima loslopen zelfs, alleen alles eten krijgen wij er niet uit

Nee heb het druk genoeg met mijn eigen beesten ;)
Zeg ook niet dat je het er nu nog uit krijgt, dat is heel erg moeilijk als ze dat eenmaal doen. Daarom is het zo belangrijk dat je dit vanaf begin meteen corrigeert en aanpakt..
Maar neemt niet weg dat dit een ontzettend vervelend probleem is voor jullie :(:) , mijn opmerking was ook helemaal niet vervelend bedoeld :))

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 16:43

KarmaChansy schreef:
Karma is ook zo'n ik eet alles wat ik vind :+ (dit jaar al 4 keer bij de DA overgeven omdat mensen troep weggooien :x loopt nu dus ook met een muzzle)

Zij is altijd ook slap na het overgeven, vaak na een paar uur is ze er weer helemaal bij :j gelukkig is het goed afgelopen zo ver :)

Onze honden zijn ook precies zo! Alles eten wat ze tegen komen. Meestal is dit (vooral buiten) goed tegen te gaan met commando’s maar soms dan krijgen ze het toch voor elkaar. Faro is hierin ook echt een uitblinker.. Ik wist zelf namelijk nieteens meer van het bestaan van dat flesje.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 16:47

Cayenne schreef:
Fijn dat je zo snel terecht kon! Ik zie dat je in Waalwijk woont. Bij welke kliniek ben je geweest? Onze dierenarts zit ook in Waalwijk.

Wij gaan altijd naar van den Brink. Hij zit overigens in Kaatsheuvel. Vind het echt een goede DA. Onze andere hond ging altijd naar de DA in Tilburg (wij komen beide oorspronkelijk uit Tilburg). Ik wilde toen wij verhuisde een DA dichterbij zodat onze honden niet zo lang in de auto moeten en ik vind de DA in Tilburg niets.
Kreeg van familie en vrienden ontzettend positieve reacties over van den Brink. Onze eerste afspraak gemaakt en ik vond het meteen heel prettig voelen. Ondanks dat het altijd druk is neemt hij de tijd voor ons en de honden.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:06

Top gehandeld! Vd Brink is ook een top arts! Wij gaan er ook vaak heen :)