Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maflinger_S schreef:Je wílt helemaal niet gered worden ... En aan Walter heb je zo te zien ook niets.
Maflinger_S schreef:Nou, een geit aan een halsbandje is zo gek nog niet, om mee te wandelen. Meewandelen met een paard is misschien wat veel gevraagd maar ik heb vroeger, in mijn behoorlijk jonge jaren, zelf heel wat gewandeld met Kabouter, een dwerggeitje.
Robin_Rikkie schreef:Wat leuk joh![]()
Die foto's doen me weer denken aan mijn stage vorig jaar op een geitenboerderij tijdens de lammerperiode, wat een schatjes zijn het![]()
Bereid je voor want als ze groot zijn, zijn ze ook nog zo nieuwsgierig en zitten ze ook zomaar aan je haar te trekkenDe boer zei altijd, van geiten leer je vloeken en daar ben ik het helemaal mee eens maar ze blijven zo ontzettend leuk
s_v schreef:Robin_Rikkie schreef:Wat leuk joh![]()
Die foto's doen me weer denken aan mijn stage vorig jaar op een geitenboerderij tijdens de lammerperiode, wat een schatjes zijn het![]()
Bereid je voor want als ze groot zijn, zijn ze ook nog zo nieuwsgierig en zitten ze ook zomaar aan je haar te trekkenDe boer zei altijd, van geiten leer je vloeken en daar ben ik het helemaal mee eens maar ze blijven zo ontzettend leuk
Haha ja, ben ook al eens mee gaan melken op een melkveebedrijf met geitjes met mijn vriend, vond het helemaal geweldig (net zo leuk als koeien). Nieuwsgierig dat ze waren inderdaad ze hingen met 3 tegelijk aan m'n arm (letterlijk
) dat beloofd voor binnen een paar weken
julius_juut schreef:Oh dat is nog eens een leuke verrassing! Dat mag hier ook wel neergezet worden hoor! Kleine snoepjes zijn het.
Dat vloeken van geiten herken ik eigenlijk niet echt. Ik had 3 landgeit bokken, nu nog twee (eentje overleden) en eigenlijk zijn ze heel gezeglijk. Geiten vragen wel een opvoeding, net als honden en paarden moeten ze gewoon leren aan een halsbandje lopen, voetjes geven en wat wel dn niet met mensen mag, maar het zijn echt ontzettend leuke, slimme dieren die heel makkelijk leren.
Ik wil nooit weer zonder geiten leven.
Enne, melkgeiten worden hier ook groot genoeg voor:
[ [url=m/SM3z5D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RNsBFd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier staan ze gewoon bij de paarden achter twee draden schrikdraad. Zo lang het eten ze bevalt kan dat prima, maar wanneer het lekkere sul op is willen ze inderdaad wel aan de wandel gaan. Dan gaan ze hier ook aan een lange lijn aan een stik.
marley93 schreef:Smelt smelt smeeeeeelt!![]()
![]()
![]()
Geitjes zijn zo leuk, en ze leren je zo goed vloeken.We hebben vorig jaar een paar volwassen melkgeiten op stal gehad, superlieve beesten, hoe snel die zich aan je hechten is echt bijzonder.
Ziet ernaar uit dat ze een heel liefdevol huisje hebben bij jullie. (De kat kijkt wel lichtelijk in shock op de tweede foto)