Melkgeitjes Pauline en Paulette krijgen een tweede kans!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:10

Je wílt helemaal niet gered worden ... En aan Walter heb je zo te zien ook niets.

dito

Re: Melkgeitjes Pauline en Paulette krijgen een tweede kans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:21

aaaa wat lief! en wat een lieve vriend heb jij! ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:40

Pandora2 schreef:
Ach kijk nu.... <3 <3
Die poes is ook echt helemaal te gek !

Ja, ha,ha! Die kat vind ik ook geweldig!

Fijn dat de geitjes een mooi leven tegemoet gaan bij je!

Ik wil "later" ook graag nog 2 geitjes, maar moet eerst de omheining in orde hebben.

Veel plezier met geiten en kat <3

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 20:01

Maflinger_S schreef:
Je wílt helemaal niet gered worden ... En aan Walter heb je zo te zien ook niets.

Haha je hebt me door :=
En die Walter maakt her inderdaad alleen maar erger, gek beestje kwam gewoon gezellig mee klieren met Pauline en Paulette moest zo hard lachen :D

Wil ze misschien wel leren om aan een halsbandje mee te stappen kan ik binnenkort een handgeit meenemen op wandeling :)) (gei(n)tje natuurlijk ;) )

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:21

Nou, een geit aan een halsbandje is zo gek nog niet, om mee te wandelen. Meewandelen met een paard is misschien wat veel gevraagd maar ik heb vroeger, in mijn behoorlijk jonge jaren, zelf heel wat gewandeld met Kabouter, een dwerggeitje.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:25

Wat leuk joh :+:
Die foto's doen me weer denken aan mijn stage vorig jaar op een geitenboerderij tijdens de lammerperiode, wat een schatjes zijn het <3
Bereid je voor want als ze groot zijn, zijn ze ook nog zo nieuwsgierig en zitten ze ook zomaar aan je haar te trekken :+ De boer zei altijd, van geiten leer je vloeken en daar ben ik het helemaal mee eens maar ze blijven zo ontzettend leuk :')

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 20:30

Maflinger_S schreef:
Nou, een geit aan een halsbandje is zo gek nog niet, om mee te wandelen. Meewandelen met een paard is misschien wat veel gevraagd maar ik heb vroeger, in mijn behoorlijk jonge jaren, zelf heel wat gewandeld met Kabouter, een dwerggeitje.

Ik ben in Normandie ooit iemand tegen gekomen met zo'n grote geit aan de lijn geweldig was dat, misschien toch maar een halsbandje aanschaffen voor ze dan :)

Robin_Rikkie schreef:
Die foto's doen me weer denken aan mijn stage vorig jaar op een geitenboerderij tijdens de lammerperiode, wat een schatjes zijn het <3
Bereid je voor want als ze groot zijn, zijn ze ook nog zo nieuwsgierig en zitten ze ook zomaar aan je haar te trekken :+ De boer zei altijd, van geiten leer je vloeken en daar ben ik het helemaal mee eens maar ze blijven zo ontzettend leuk :')

Haha ja, ben ook al eens mee gaan melken op een melkveebedrijf met geitjes met mijn vriend, vond het helemaal geweldig (net zo leuk als koeien :) ). Nieuwsgierig dat ze waren inderdaad ze hingen met 3 tegelijk aan m'n arm (letterlijk :)) ) dat beloofd voor binnen een paar weken :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:36

Kwam trouwens laatst een wandelende dame tegen met een eigenwijze stinkerd, een bok, aan een touwtje. Die had haar handen vol ...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:37

Oh dat is nog eens een leuke verrassing! Dat mag hier ook wel neergezet worden hoor! Kleine snoepjes zijn het.

Dat vloeken van geiten herken ik eigenlijk niet echt. Ik had 3 landgeit bokken, nu nog twee (eentje overleden) en eigenlijk zijn ze heel gezeglijk. Geiten vragen wel een opvoeding, net als honden en paarden moeten ze gewoon leren aan een halsbandje lopen, voetjes geven en wat wel dn niet met mensen mag, maar het zijn echt ontzettend leuke, slimme dieren die heel makkelijk leren.
Ik wil nooit weer zonder geiten leven. :P

Enne, melkgeiten worden hier ook groot genoeg voor :D :
Afbeelding

Afbeelding

Hier staan ze gewoon bij de paarden achter twee draden schrikdraad. Zo lang het eten ze bevalt kan dat prima, maar wanneer het lekkere sul op is willen ze inderdaad wel aan de wandel gaan. Dan gaan ze hier ook aan een lange lijn aan een stik.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:04

Ohh wat leuk!

Had ook altijd een geit en goh wat heb ik vaak zitten janken. Liep geit weer met een meisje erachteraan, of moeder haar planten weer opgegeten. Zelfs de was was lekker...

Maar uiteindelijk waren ze wel ontzettend leuk!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:56

s_v schreef:
Robin_Rikkie schreef:

Haha ja, ben ook al eens mee gaan melken op een melkveebedrijf met geitjes met mijn vriend, vond het helemaal geweldig (net zo leuk als koeien :) ). Nieuwsgierig dat ze waren inderdaad ze hingen met 3 tegelijk aan m'n arm (letterlijk :)) ) dat beloofd voor binnen een paar weken :D

Pff Jaa dat herken ik wel :') als ik aan het helpen was bij een geboorte werd ik via 3 kanten 'aangevallen' waaronder mijn haar :Y) Maar ondanks dat blijven de ontzettend leuk <3 Zelf thuis 2 dwerggeitjes maar helaas niet tam dus dan is het toch anders :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:01

Aaaah wat schattig!!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:02

julius_juut schreef:
Oh dat is nog eens een leuke verrassing! Dat mag hier ook wel neergezet worden hoor! Kleine snoepjes zijn het.

Dat vloeken van geiten herken ik eigenlijk niet echt. Ik had 3 landgeit bokken, nu nog twee (eentje overleden) en eigenlijk zijn ze heel gezeglijk. Geiten vragen wel een opvoeding, net als honden en paarden moeten ze gewoon leren aan een halsbandje lopen, voetjes geven en wat wel dn niet met mensen mag, maar het zijn echt ontzettend leuke, slimme dieren die heel makkelijk leren.
Ik wil nooit weer zonder geiten leven. :P

Enne, melkgeiten worden hier ook groot genoeg voor :D :
[ [url=m/SM3z5D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RNsBFd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier staan ze gewoon bij de paarden achter twee draden schrikdraad. Zo lang het eten ze bevalt kan dat prima, maar wanneer het lekkere sul op is willen ze inderdaad wel aan de wandel gaan. Dan gaan ze hier ook aan een lange lijn aan een stik.

Wat een mooie dieren heb je, julius_juut!
Leuk zo met die bokkenkar!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:22

Oooooooooooh wat onwijssss schattig zijn ze en wat lief dat Walter er ook iedere keer bij in de buurt is, wat schattig. :+: Die hebben het onwijs getroffen bij jullie, denk niet dat ze ergens te kort aan gaan komen <3

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 22:27

Oh waaaauw julius_juut, wat een prachtige dieren zijn dat zeg! Die hoorns zijn machtig gewoon :~

Ziet er super leuk uit zo voor die bokken kar, krijg wel veel inspiratie uit dit topic hoor :)

Bedankt voor alle lieve reacties weeral, fijn dat Pauline en Paulette op deze manier meer mensen zo vrolijk maken <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:42

Smelt smelt smeeeeeelt! <3 <3 <3
Geitjes zijn zo leuk, en ze leren je zo goed vloeken. <3 We hebben vorig jaar een paar volwassen melkgeiten op stal gehad, superlieve beesten, hoe snel die zich aan je hechten is echt bijzonder.
Ziet ernaar uit dat ze een heel liefdevol huisje hebben bij jullie. (De kat kijkt wel lichtelijk in shock op de tweede foto _O- )

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:06

Oh wat een uber schattige update weer :D Walter heeft mijn hart ook gestolen hoor <3

En Julius-Juut wat zijn jouw geiten gaaf!

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 14:38

marley93 schreef:
Smelt smelt smeeeeeelt! <3 <3 <3
Geitjes zijn zo leuk, en ze leren je zo goed vloeken. <3 We hebben vorig jaar een paar volwassen melkgeiten op stal gehad, superlieve beesten, hoe snel die zich aan je hechten is echt bijzonder.
Ziet ernaar uit dat ze een heel liefdevol huisje hebben bij jullie. (De kat kijkt wel lichtelijk in shock op de tweede foto _O- )

Haha ja, die foto met Walter en Pauline vind ik echt hilarisch, klein muppie ligt lekker te slapen/gapen en Walter kijkt inderdaad 'lichtelijk' in shock op de foto, moest er erg om lachen :D

Walter zal trouwens ook wel blij zijn met al die fans, zolang die maar aandacht krijgt is het allemaal prima voor 'm. Hij is een echte boerderij kat (binnen vindt ie het maar niets), maar wel eentje van het zeer knuffelige type <3

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 22:10

Ik smelt, Pauline en Vlekje maakten kennis met elkaar vandaag <3
Afbeelding
Paulette vond het allemaal een beetje spannend, dat wordt nog oefenen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:21

Agossie <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:37

ahhhh smelt <3

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:14

Heb je wel oornummers meegekregen voor in de oren van de geiten. Anders kan je bij een eventuele controle de grootste problemen krijgen. En die zijn niet grappig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:47

Ooohhh... <3 Zo'n lekkere warme neus is altijd fijn <3

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:49

Ik kan maar een ding zeggen: ohhhhhhhhhhhh <3 <3 <3 <3

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:02

Lief!!!!!!!