[FOTO] Is dit een wesp?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CathyTBP

Re: [FOTO] Is dit een wesp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:08

Laats zat er zo'n beest bij ons in de woonkamer. Ik dacht eerst dat het een koninginnen wesp was, maar later hoorde ik van mijn vader dat het een hoornaar was. Brrr het zijn echt hele grote enge beesten!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:10

Hoornaar inderdaad! Beesten zijn aardig ageressief, komen vooral Snachts te voorschijn als er ergens een fel licht vandaan komt, want daar houden ze niet van..
ze zijn er steeds meer in Nederland.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:44

Heb ze ook in huis gehad.rot beesten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:47

palousa_boy schreef:
En ze moorden hele volkeren bijen uit dus zo positief vind ik ze dan weer niet. Heb er een keer een aan het werk gezien, die zat voor de opening van de kast gewoon te wachten tot er een bij naar buiten kwam, ving deze, trok de kop eraf en ging naar de volgende.

Weet je zeker dat je dit gedrag bij Europese hoornaars hebt gezien of verwar je ze met V. velutina? Die laatsten zijn inderdaad niet heel erg geliefd bij imkers omdat ze nogal eens huishouden onder honingbijen.
Laatst bijgewerkt door oomens op 22-04-18 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:52

Hier willen ze ook wel is zitten. Vind gewone wespen en bijen al eng, maar als ik een Hoornaar tegen kom maak ik me echt heel snel uit de voeten (met het nodige geluid erbij :+ )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:56

Had er gister ook 1 in huis, die kwam nogal suf over....
Heb m door het raam naar buiten gejaagd

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:02

oomens schreef:
palousa_boy schreef:
En ze moorden hele volkeren bijen uit dus zo positief vind ik ze dan weer niet. Heb er een keer een aan het werk gezien, die zat voor de opening van de kast gewoon te wachten tot er een bij naar buiten kwam, ving deze, trok de kop eraf en ging naar de volgende.

Weet je zeker dat je dit gedrag bij Europese hoornaars hebt gezien of verwar je ze met V. velutina? Die laatsten zijn inderdaad niet heel erg geliefd bij imkers omdat ze nogal eens huishouden onder honingbijen.

Heb dit ook gezien, beest zat gewoon bijen op te wachten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:29

Brrrrr.... hoornaars. Ben een keer gestoken door zo’n kreng. Woogy beschreef het al als een stroomstoot, en die ervaring had ik ook. Alsof iemand een gloeiende ijspriem die ook nog onder stroom stond in mijn arm ramde. Hele fijne plek ook, binnenkant bovenarm, net onder mijn oksel.

Als er hier een nest zou zitten fik ik het huis, schuur, whatever tot de grond toe af denk ik.