Zooplus stopt verzenden Duitsland naar NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:05

GamblersCup schreef:
Is ook logisch dat je in je eigen land moet bestellen, daar zijn de prijzen op aangepast. Maar ik heb makkelijk praten, ik bestel gewoon in Duitsland, en fijn dat de prijzen hier lager zijn want mijn schatjes van katjes krijgen ook duur voer via zooplus.

Ik vind het helemaal niet logisch... we zitten met zn alleen in de EU!? Wat nou één markt?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:34

Lukasje schreef:
dierenfan schreef:

Nee geldt voor NL en Frankrijk

Ach werkelijk? Dat is dan ook vreemd! Ik bestelde vroeger meestal in Duitsland -vanuit Belgie dus- maar sinds de verzendkosten is het voor mij niet altijd goedkoper meer.'
Waarom dan nog wel Belgie en Nederland niet meer vraag ik me af?

Inkoppertje :+ :+ Belgen zijn niet zo gehaaid als Nederlanders whaha
Of NLers moeten meer op hun centen letten :(:)
Kreeg nog de tip amazon.de ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:38

Ceetje_bokt schreef:
GamblersCup schreef:
Is ook logisch dat je in je eigen land moet bestellen, daar zijn de prijzen op aangepast. Maar ik heb makkelijk praten, ik bestel gewoon in Duitsland, en fijn dat de prijzen hier lager zijn want mijn schatjes van katjes krijgen ook duur voer via zooplus.

Ik vind het helemaal niet logisch... we zitten met zn alleen in de EU!? Wat nou één markt?

Idd en als het zooplus uit komt versturen zelf zelf vanuit Duitsland terwijl je in NL op NL site bestelde...

Helaas is de grens over rijden en zelf shoppen geen optie gezien ik dan al 150 km enkele reis moet rijden om Duitsland in te gaan. Dan is de winst ook wel weg... dus of wederom overstappen op ander voer of verlies nemen wat best pittig is... gelukkig had ik net besteld dus nog behoorlijk wat liggen

trysteffy

Re: Zooplus stopt verzenden Duitsland naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:54

Bitiba is volgens mij ook van zooplus ieder geval daar bestelen wij altijd ons voer

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:24

Wie zegt dat er één markt zou zijn in de EU? Kijk alleen maar eens naar de btw... dat verschilt al tussen duitsland en nederland. En dat is niet het enige waar het aan moet voldoen. Je kunt niet zomaar alles in de EU gelijk trekken :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:29

GamblersCup schreef:
Wie zegt dat er één markt zou zijn in de EU? Kijk alleen maar eens naar de btw... dat verschilt al tussen duitsland en nederland. En dat is niet het enige waar het aan moet voldoen. Je kunt niet zomaar alles in de EU gelijk trekken :')

Komt wel steeds dichterbij, dezelfde btw-tarieven , een lagere btw dan ern buurland is namelijk concurrentievervalsing.
Uiteindelijk zou alles ook gelijkgetrokken moeten worden.
Het mooie van via internet bestellen is toch ook prijsvoordeel en artikelen die je hier niet hebt kunnen kopen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:40

Maar het is niet gelijk, dus dat gaat nu niet op.

Ik heb 15 jaar voor een groot postorderbedrijf gewerkt en voor ieder land was een eigen catalogus/webshop. Prijzen allemaal aangepast aan het land. En artikelen die in het ene land verkrijgbaar waren, geblokkeerd voor andere landen. Om verschillende redenen. Zooplus loopt wat dat betreft behoorlijk achter, als ze nu pas landen gaan scheiden. Maar goed, hun webshop is dan ook best wat primitief :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 23:23

GamblersCup schreef:
Maar het is niet gelijk, dus dat gaat nu niet op.

Ik heb 15 jaar voor een groot postorderbedrijf gewerkt en voor ieder land was een eigen catalogus/webshop. Prijzen allemaal aangepast aan het land. En artikelen die in het ene land verkrijgbaar waren, geblokkeerd voor andere landen. Om verschillende redenen. Zooplus loopt wat dat betreft behoorlijk achter, als ze nu pas landen gaan scheiden. Maar goed, hun webshop is dan ook best wat primitief :D

Primitief of niet... ben al zeer veel jaren daar enorm tevreden klant! 1 verkeerde levering gehad en die mocht ik houden plus kreeg de goede uiteraard ook en 1x iets kapot en binnen 2 dagen had ik een goede in huis. Verder in zeker 10 jaar 0 problemen gehad en staat eigenlijk altijd binnen 2 dagen in huis.
Maar erg jammer dan dat ze nu achterstand gaan inhalen :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:34

Woon in Duitsland en bestellen bij zooplus een ramp momenteel. Duurt een eeuwigheid voor het er is en er raken vele pakketten kwijt. Veel klanten gaan elders bestellen.
Bitiba is ook zooplus. Je hebt ook nog andere webshops maar geen idee of die naar NL leveren. o.a. zooroyal, fressnapf

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:59

Ik heb geen problemen met bestellen bij Zooplus gelukkig. Is vandaag weer wat geleverd, is er altijd binnen 3 dagen. Was nu ook weer keurig op tijd! De klachten op de facebook pagina van Zooplus komen vooral van 3 grootschreeuwers. Mijn god, wat gaan die tekeer... internet zeker, is niet zo "dichtbij" als wanneer ze iemand aan de telefoon hebben.

Ben ook al jaren een tevreden klant hoor, ik ben superblij dat mijn voer daar voor een mooie prijs aangeboden wordt, de kortingsactie is echt lonend als je regelmatig besteld en de spaarpunten hebben me al heel wat leuks en nuttigs bezorgd!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 01:16

Ik snap dit toch wel, eigenlijk. Ik bestel bij zooplus spanje (waar ik woon) een supplement voor mijn hond. Als ik op zooplus NL kijk bestaat dat supplement wel, maar heeft het niet dezelfde ingrediënten. Ik gok dat er iets in zit wat in NL niet goedgekeurd/toegestaan is ofzo.

Als ze dat doen, daar rekening mee houden en de producten aanpassen; waarom zouden ze dan niet de prijzen mogen bepalen per land?
Natuurlijk is het vervelend als iemand nu iets duurder voer moet bestellen omdat het over NL gaat i.p.v over DE.
Maar ik vind het niet vreemd. Je woont waar je woont en daar zijn bepaalde BTW en invoerregels.

Iemand noemde de vrije markt volgens de EU. Maar dat werkt niet zo natuurlijk. Marlboro sigaretten kosten hier op de canarische eilanden 3.80. Wat kosten ze in NL? ;) En zo werkt dat ook met diervoeders en toebehoren.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 03:25

Palmera schreef:
Ik snap dit toch wel, eigenlijk. Ik bestel bij zooplus spanje (waar ik woon) een supplement voor mijn hond. Als ik op zooplus NL kijk bestaat dat supplement wel, maar heeft het niet dezelfde ingrediënten. Ik gok dat er iets in zit wat in NL niet goedgekeurd/toegestaan is ofzo.

Als ze dat doen, daar rekening mee houden en de producten aanpassen; waarom zouden ze dan niet de prijzen mogen bepalen per land?
Natuurlijk is het vervelend als iemand nu iets duurder voer moet bestellen omdat het over NL gaat i.p.v over DE.
Maar ik vind het niet vreemd. Je woont waar je woont en daar zijn bepaalde BTW en invoerregels.

Iemand noemde de vrije markt volgens de EU. Maar dat werkt niet zo natuurlijk. Marlboro sigaretten kosten hier op de canarische eilanden 3.80. Wat kosten ze in NL? ;) En zo werkt dat ook met diervoeders en toebehoren.

Ik denk dat ik weet welk product je bedoelt :) en dat wordt in België en Nederland toch erg vaak bij paarden gebruikt. Ik weet niet of dat (verbod) de reden is maar sowieso is het vreemd dat "hetzelfde" product in Spanje andere bestanddelen heeft dan hier.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:53

Kleve is bij ons om de hoek ,We gaan regelmatig naar Fressnapf :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:46

Ik ga nooit meer naar Fressnapf sinds ik Zooplus ontdekt heb, en Fressnapf zit hier om de hoek :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:55

Lukasje schreef:
Palmera schreef:

Ik denk dat ik weet welk product je bedoelt :) en dat wordt in België en Nederland toch erg vaak bij paarden gebruikt. Ik weet niet of dat (verbod) de reden is maar sowieso is het vreemd dat "hetzelfde" product in Spanje andere bestanddelen heeft dan hier.

Ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben. Deze pillen kosten ook bij zooplus al 32 cent per stuk. 1 pil is voor 10kg. Als je dat aan een paard moet geven ga je failliet op de dagprijs. :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:34

GamblersCup schreef:
Ik heb geen problemen met bestellen bij Zooplus gelukkig. Is vandaag weer wat geleverd, is er altijd binnen 3 dagen. Was nu ook weer keurig op tijd! De klachten op de facebook pagina van Zooplus komen vooral van 3 grootschreeuwers. Mijn god, wat gaan die tekeer... internet zeker, is niet zo "dichtbij" als wanneer ze iemand aan de telefoon hebben.

Ben ook al jaren een tevreden klant hoor, ik ben superblij dat mijn voer daar voor een mooie prijs aangeboden wordt, de kortingsactie is echt lonend als je regelmatig besteld en de spaarpunten hebben me al heel wat leuks en nuttigs bezorgd!

ze lossen het prima op dat wel maar wacht soms twee weken op voer en veel komt kapot aan. Tevreden is anders maar om er over te gaan schreeuwen nee ik doe altijd een belletje.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:09

Gisteren de producten Wolf of Wilderness, Rocco, Hermann en Lukullus (natvoer pakketten voor mijn jonge 4,5 maand Doberman teefje) bij bitiba.nl besteld: geen enkel probleem, ze zijn er nu mee onderweg. net als vorige keer 1-3 werkdagen (in mijn geval waen het er vorige keer 3).

Ik bestel gewoon niet meer via zooplus.

Of gaat het hier uitsluitend om problemen met zooplus.de?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 15:50

terpentijn schreef:
Gisteren de producten Wolf of Wilderness, Rocco, Hermann en Lukullus (natvoer pakketten voor mijn jonge 4,5 maand Doberman teefje) bij bitiba.nl besteld: geen enkel probleem, ze zijn er nu mee onderweg. net als vorige keer 1-3 werkdagen (in mijn geval waen het er vorige keer 3).

Ik bestel gewoon niet meer via zooplus.

Of gaat het hier uitsluitend om problemen met zooplus.de?

Jep .de is het probleem ;)

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:42

Ik zat net eens op zooplus.nl te kijken. Ik heb een spaarplan van 8% en had iets in mijn winkelwagen gelegd krijg ik deze melding te zien: Uw actiecode kan niet gecombineerd worden met uw 8% spaarplan. De winkelmand was leeg dus had niks geen code ingevuld.
Hebben meer mensen met een spaarplan zo'n melding gehad?
Want vind het een beetje raar, koop je een spaarplan voor 3 jaar, en dan kan ie niet meer gebruikt worden.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:44

Ik kreeg bij mijn bestelling bij zooplus.nl gewoon mijn (duitse) spaarplan van 5% automatisch in mindering gebracht. Dat was pakweg twee weken geleden.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:53

Jah mijn 8% is dus ook toen gekocht bij de duitse. Had jij ook zo'n melding in je winkelwagen staan?
Ik heb ook een bericht naar zooplus gedaan, ben benieuwd wat of ik daar voor reactie op krijg.
Als ik mijn winkel wagen bij de duitse vul gaat die korting er wel vanaf, alleen dus de melding dat ze niet naar mijn adres kunnen verzenden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 20:07

Oh das wel helemaal een tegenvaller

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:25

Jah zeker. Ik heb voor 3 jaar betaald, mijn spaarplan is tot juli 2019 geldig, dus wil daar ook gebruik van maken. Dat hun in de tussen tijd er alles aan doen om de koper het zo moeilijk mogelijk te maken, kan ik toch niet aan doen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:22

Mmm, daar zou Zooplus toch een oplossing voor moeten aanbieden. Had je al telefonisch contact gehad?

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:14

Ik had ze gisteren een mailtje gestuurd en daar had ik vandaag een reactie op, maar eigenlijk kon ik helemaal niks met hun antwoord. Ik heb daarop weer een reactie terug gemaild met printscreens er bij zodat het te zien is dat er geen 8% korting word verrekend. Ik wacht nog even met bellen, want via de telefoon gaat het moeilijk om een printscreen te sturen. Maar als ik met komende antwoord nog niks kan ga ik zeker bellen.