Shirley schreef:Daarom hebben wij er zoveel, het ziet hier in de zomer wit van de netels en paars van de distels
Hier ook !

Wat een fijne tip om die hommels te kunnen redden ! Moet ik onthouden voor als er ééntje voor pampus ligt !
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
janouk schreef:[ Video ]
Hier even op youtube een voorbeeld filmpje gezicht. Ik zag ook dat mondje zo uitrollen en drinken.
Al had ik geen handschoenen en kap op haha wel een beetje overdreven.
Aranel schreef:Wat goed van je! Ik zou het echt niet durven vrees ik. Ben als de dood voor hommels, bijen en wespen. Hoewel ik weet dat hommels zelden steken, zie ik ze toch liever gaan dan komen
Vjestagirl schreef:Aranel schreef:Wat goed van je! Ik zou het echt niet durven vrees ik. Ben als de dood voor hommels, bijen en wespen. Hoewel ik weet dat hommels zelden steken, zie ik ze toch liever gaan dan komen
Zo spannend is het niet hoor. Ze doen echt he-le-maal niets, behalve zoemen.
Maar ik heb hier ook ladingen insectenhotelletjes hangen, verschillende vogel-voer mogelijkheden en ik heb zelfs van de oude stoeptegels-met-poeren een grote insectenmuur gebouwd. (bijna) al mijn planten zijn uitgezocht op insect vriendelijkheid en de vijver heeft meerdere plekken waar zwemmende beesten zoals kikkers er veilig in en uit kunnen.
In ruil daarvoor krijg ik ieder jaar een weelderig bloeiende tuin met de mooiste bloemen.
Vjestagirl schreef:Hier ook hoor. Ik heb mijn hele tuin zo insectvriendelijk mogelijk ingericht, en mijn voortuin gonst altijd helemaal, vooral de lavendel.
Shirley schreef:Had je hem wel ergens in gedaan?
Zou als de dood zijn dat hij in zijn overmoed weg zou vliegen en in het water zou belanden
8nnemiek schreef:Shirley schreef:Had je hem wel ergens in gedaan?
Zou als de dood zijn dat hij in zijn overmoed weg zou vliegen en in het water zou belanden
Nee, ik heb hem zo min mogelijk gestoord.
Normaal vliegen ze heel snel weer weg, maar hij had schijnbaar toch door dat dat niet slim was, want hij heeft zeker een uur daar gezeten. Pas toen de kade echt dichtbij kwam ging hij er vandoor
Deni11 schreef:[ [url=m/BIgL8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meet hommie de hommel, lag verdwaald bij ons in de woonkamer: met bokt in mijn achterhoofd hem op een schoteltje buiten gezet met een lepel water met suiker waar gretig gebruik van werd gemaakt. Hommie is nog niet weggevlogen, maar hopelijk heb ik hem op weg kunnen helpen
Thanks voor de tip!